Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1150 202186
*Sukk* Level 40 HC barbarian, død pga. Error 3007. Jaja, bare å kaste seg rundt og starte på nytt!
Æsj, er surt når man dør pga. serverfeil Men er ingenting å gjøre med det foruten å begynne på nytt, nei.
Bare må få det ut her.

Det er endelig kommet Real money på AH, er det slik at vi kan selge gear og tjene real money å ha
på kontoene våre, eller er vi begrenset til å kjøpe gear selv? ser det er mulighet for paypal, sjekka
det litt opp, var kunn mulig for visse regioner?

inputs på det?
Du kan kjøpe og selge gear for ekte penger på RMAH. Pengene trekkes enten fra et valgfritt kredittkort, paypal eller penger du har fylt på din battlenet konto. Pengene du får fra salg går enten til din battlenet konto eller til paypal. Det kan man sette opp selv. Tror ikke det er noe i veien for at du kan bruke paypal her i EU regionen

Hittil har jeg tjent en hel euro på salg over RMAH

(Blizzard tar "beskjedne" 1 euro per transaksjon ved salg)
Noen som er keen på å game?

Relativt tomt inne på mumble
Er det noen andre som har opplevd fps drops når man holder på i multiplayer? Får ikke drops når jeg spiller singleplayer, noen som har noen løsninger på dette? Har sjekket litt rundt og så at man kunne kopiere over mpq til en minnepinne, men er litt upraktisk ettersom jeg gamer på en laptop.
Beklager eventuelle skrivefeil, sendt fra tlf.
Fikk det i helga jeg og hele tia, viste seg at en systemgjennopprettning til et tidligere tidspunkt løste det for meg. Var vist windows upodate som kødda det til.
Sitat av Legynd Vis innlegg
Fikk det i helga jeg og hele tia, viste seg at en systemgjennopprettning til et tidligere tidspunkt løste det for meg. Var vist windows upodate som kødda det til.
Vis hele sitatet...
Jeg setter en knapp på Flash. Den siste versjonen av Flash har store problemer med å kjøre i inaktive tabs og introduserer sære glitcher ved jevne intervaller pga. hardware-aksellerasjonen de nå har aktivert. Hvis du kjører en browser i bakgrunnen (spesielt Firefox) ville jeg forsikret meg om at den ikke har oppe noen sider med Flash på, evt. rullet tilbake til den forrige versjonen.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Sitat av Kenpachi Vis innlegg
Er det noen andre som har opplevd fps drops når man holder på i multiplayer? Får ikke drops når jeg spiller singleplayer, noen som har noen løsninger på dette? Har sjekket litt rundt og så at man kunne kopiere over mpq til en minnepinne, men er litt upraktisk ettersom jeg gamer på en laptop.
Beklager eventuelle skrivefeil, sendt fra tlf.
Vis hele sitatet...
Spilte i full party i går, og da klagde kameratene mine flere ganger på FPS dropp, men jeg kjente ikke noe til dette. Kan legge til at de spilte i Windows og jeg i OSX.
Hvor langt tilbake gjenopprettet det?

Sitat av Dyret Vis innlegg
Jeg setter en knapp på Flash. Den siste versjonen av Flash har store problemer med å kjøre i inaktive tabs og introduserer sære glitcher ved jevne intervaller pga. hardware-aksellerasjonen de nå har aktivert. Hvis du kjører en browser i bakgrunnen (spesielt Firefox) ville jeg forsikret meg om at den ikke har oppe noen sider med Flash på, evt. rullet tilbake til den forrige versjonen.
Vis hele sitatet...
Prøvde å kjøre spillet uten å ha oppe nettleseren min, så ikke ut til at dette hjalp noe særlig.
hvordan setter mann opp Paypal kontoen mot battle.net da? har kikket på det, tror jeg har fått det til.
Men når jeg velger "paypal" på AH, står det at det ikke er i orden kind-of? :P

hjelp!
Sitat av frevev Vis innlegg
hvordan setter mann opp Paypal kontoen mot battle.net da? har kikket på det, tror jeg har fått det til.
Men når jeg velger "paypal" på AH, står det at det ikke er i orden kind-of? :P

hjelp!
Vis hele sitatet...
Du kobler din battlenet konto sammen med paypal ved å logge deg inn på http://eu.battle.net/en/

også følge disse instruksjonene: http://us.battle.net/support/en/arti...with-battlenet
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Hva synes dere om oppdaten?

(Jeg synes den er noe forbanna dritt fordi det koster meg noe frbanna mye å repaire.. 30k hver gang... og jeg er glasscannon....)
Neutral Good
Mith's Avatar
Jeg digger den med tanke på at jeg snuser på inferno i hardcore (avhengig av hvor mye jeg må farme hell så tipper jeg ca. ei uke), så at farming av endgame utstyr har blitt betydelig lettere setter jeg pris på. Repair cost er ikke akkurat noe jeg tenker så mye over.
Såpekoker av rang
Liker den veldig godt så langt. Stacket raskt opp 5 VP i Act 2 (ikke sjans pre-patch) og prøver å komme meg solo igjennom med barben min så langt det går. Alt fått et par lv 63 upgrades. Det er fortsatt vanskelig, men mye morsommere. Repairs svir, dog.
Sist endret av monoid; 20. juni 2012 kl. 15:38.
skjønte fort etter å ha spilt dette spillet i inferno en stund at dette spillet er produsert utelukkende for å melke hver krone ut av spillerene. De årene de har brukt på å utvikle spillet har i minste grad storparten går ut på å finne ut hvordan de kan tjene mest mulig penger med minst mulig kostnader og mest effektivt.

Blir kvalm av blizzard, og det er trist å se at folk biter på kroken hver gang. Spillet er i mest generøse ord middelmådig.
Sist endret av WoggaBogga; 20. juni 2012 kl. 19:12.
Er det sånn at de har lagt på tre ekstra lvler? Tar det mye lenger tid å dinge maks nå da?
Sitat av Skateward Vis innlegg
Er det sånn at de har lagt på tre ekstra lvler? Tar det mye lenger tid å dinge maks nå da?
Vis hele sitatet...
Hehe, de opererer med noe som heter item level. Kort og godt: jo høyere itemlevel på itemsene jo bedre. Du kan lese mer om det her.
Sist endret av Natander; 20. juni 2012 kl. 19:26.
Patch 1.0.3 hjalp ingenting.
Diablo 3 er ubrukelig for casual gamers.

Etter 4 timer grinding i act 1,2 og 3 fikk jeg to ilvl61 items. Ingen 62 eller 63...
Helt tullete.
Når det kommer til grinding av gear, funker goblin farming i act 2 mye bedre for meg.

Finn goblin -> clear alt av mobs rundt -> equip magic find gear (har 190%) -> profit.
Superlurker
merulz's Avatar
Sitat av Goophy Vis innlegg
Patch 1.0.3 hjalp ingenting.
Diablo 3 er ubrukelig for casual gamers.

Etter 4 timer grinding i act 1,2 og 3 fikk jeg to ilvl61 items. Ingen 62 eller 63...
Helt tullete.
Vis hele sitatet...
Inferno er ikke lagd for casuals.
Dere kan fint spille gjennom hele spillet på normal for historiens del. Dere kan også bli makslevel i hell. Men inferno er fremdeles lagd for de som vil mer, de som vil ha en utfordring. Dessverre har inferno blitt nerfet en gang pga casuals som griner, sikkert ikke siste gangen.
Hele softcore er for casuals.
Hardcore er ikke.

Inferno er heller ikke SÅ vanskelig, selv før nerfen kunne man komme seg rimelig langt uten store problemer.

Problemet nå er at de økte droprates i act 1 og 2, der det uansett bare dropper drit, men nerfet droprates i act 3 og 4 der man faktisk fikk noe fornuftig.
Skal man få tak i noe brukbart gear må man grinde så latterlig mye at det ikke er moro engang.
Sist endret av Goophy; 21. juni 2012 kl. 12:32.
Diablo endgame har alltid handlet om grinding da. Bare at i D2 så måtte man grinde i rundt et halvt år for å få best in slot gear. Synes hele den prossessen går mye fortere nå i D3.

Høy droprate gjelder jo ikke bare for deg men for alle andre også, så hadde det droppet legendarys og ilvl 63 items på hvert run man hadde gjort, så hadde jo for det første hele økonomien i spillet gått til helvete pga overfyllt AH og priskonkurranse. Men man hadde jo også facerollet seg igjennom inferno iløpet av en uke sammens med alle andre og hva er da poenget?
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Jeg synes denne posten på US forum oppsummerer mine følelser av D3 så langt. Det skinner for mye igjennom at det handler om penger, og ikke spilleglede.

Not an MMO!

Okay you want online only for DRM, whatever, doesn't make this an MMO, I personally didn't care since I played D2 100% online.

Who cares if people attack fast, who cares if people want to kill pots for an hour instead of monsters, who cares if people want to farm chests and racks, who cares if people want to be able to mow through mobs with epic gear after farming for 100 hours like D2, who cares if I want to wear a cracked sash and short sword after playing this game 1000 hours and try to kill diablo over a 20 minute period without instantly dieing to some "enrage timer".

People play games to have fun, for an ARPG that means starting as a little level 1 weakling and eventually becoming a god that owns everything with epic gear that they find in a reasonable amount of time.

Want to know how to make an ARPG? See Diablo 2, there must be at least a couple people on your dev team who still understand what made D2 great.

Farm bosses? Who cares, people are having fun.
Farm chests? Who cares, people are having fun.
Farm huge amounts of demons? Who cares, people are having fun.

Nerf this, nerf that, "fix" this, "fix" that. Enrage timers, nerf loot, useless legendaries, forced quests, forced acts, forced force forced, slow attacks, slow runspeed, slow slow, nerf nerf, boring, frustrating, wasted time, NOT FUN.

Go back to step 1 in the dev process:
Was Diablo 2 fun or not fun because of awesome overpowered loot? fun
Was Diablo 2 fun or not fun because people could do/farm whatever they wanted? fun
Was Diablo 2 fun or not fun because people felt satisfied with loot drops farming in a variety of ways? fun
Was Diablo 2 fun or not fun for open PvP? fun
Was Diablo 2 fun or not fun because you could "break the game" and carry an 8 person game feeling like a god? fun

Look at D3, everything that was fun is no longer here.

5% IAS <yawn>, 10% movespeed <yawn>, 3% Knockback <yawn>, 10% reduced crowd control <yawn>, 50% enhanced damage <yawn>.

30% IAS <I'm on speed!>, 30% movespeed <oh man look at me go!>, 25%-100% knockback <lol zombies can't touch me!>, Cannot be Frozen <lol orb sorcs>, 250% enhanced damage <it's like drugs but it's loot!> I'm having so much fun becoming strong!

I just filled the screen with lightning, I just ran to blood raven in 20 seconds, I just owned hordes of hell's mobs, I just tanked baal with 7 other people, I just.. I just.. I just.. had so much fun.

Did the loss of the Worldstone make everything and everyone weak?

Diablo R.I.P.
Det som fascinerer meg er at "alle" som har kjøpt spillet, regner med at det er et krav at de skal klare å cleare Inferno. Slik er det ikke, det skal ikke være lett, og langt fra alle er i stand til å faktisk cleare alt av SC content.
Sitat av Bishop Vis innlegg
Diablo endgame har alltid handlet om grinding da. Bare at i D2 så måtte man grinde i rundt et halvt år for å få best in slot gear. Synes hele den prossessen går mye fortere nå i D3.

Høy droprate gjelder jo ikke bare for deg men for alle andre også, så hadde det droppet legendarys og ilvl 63 items på hvert run man hadde gjort, så hadde jo for det første hele økonomien i spillet gått til helvete pga overfyllt AH og priskonkurranse. Men man hadde jo også facerollet seg igjennom inferno iløpet av en uke sammens med alle andre og hva er da poenget?
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om BiS-items, men oppgraderinger i det hele tatt.
I D2 fikk man stadig vekk item-upgrades som ga mersmak til å spille videre.
D3 har ikke gitt meg en eneste upgrade etter lvl50 som ikke har blitt kjøpt på AH.

Det gjør at jeg ikke har lyst til å spille. Det gir meg ingenting å grinde så lenge uten noen lyspunkt i det hele tatt.

Min mening er at loot-balansen i spillet er helt tullete og ikke gir meg lyst til å spille mer, i motsetning til D2.

Jeg kommer til å ta Diablo denne uka og aldri spille igjen.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Goophy Vis innlegg
Det er ikke snakk om BiS-items, men oppgraderinger i det hele tatt.
I D2 fikk man stadig vekk item-upgrades som ga mersmak til å spille videre.
D3 har ikke gitt meg en eneste upgrade etter lvl50 som ikke har blitt kjøpt på AH.

Det gjør at jeg ikke har lyst til å spille. Det gir meg ingenting å grinde så lenge uten noen lyspunkt i det hele tatt.

Min mening er at loot-balansen i spillet er helt tullete og ikke gir meg lyst til å spille mer, i motsetning til D2.

Jeg kommer til å ta Diablo denne uka og aldri spille igjen.
Vis hele sitatet...
Jeg også til å legge det dødt en stund, når jeg er lei av hardcore aka. død. Softcore har ikke gitt meg noe som helst etter at jeg var i stand til å farme akt 1 på inferno. En evig grind der AH er den mest effektive måten å skaffe seg loot på er rett og slett ikke artig nok i forhold til alternativene.
Spillet er fortsatt flunka nytt og det å balanserer økonomi og items tar lang tid, så jeg regner med at når det kommer en expansion eller en stor patch så vil det fikse en del av dette.

Mens blizzard bruker et år eller to på å fikse problemene har vi jo Path of Exile og Torchlight 2.
Sist endret av Mith; 21. juni 2012 kl. 12:55.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Sitat av Mith Vis innlegg
Jeg også til å legge det dødt en stund, når jeg er lei av hardcore aka. død. Softcore har ikke gitt meg noe som helst etter at jeg var i stand til å farme akt 1 på inferno. En evig grind der AH er den mest effektive måten å skaffe seg loot på er rett og slett ikke artig nok i forhold til alternativene.
Spillet er fortsatt flunka nytt og det å balanserer økonomi og items tar lang tid, så jeg regner med at når det kommer en expansion eller en stor patch så vil det fikse en del av dette.

Mens blizzard bruker et år eller to på å fikse problemene har vi jo Path of Exile og Torchlight 2.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner bare ikke hvorfor man på død og liv skal balansere items, når det i bunn og grunn handler om at det skal være moro, ikke nødvendigvis så forbannet balansert. Det er ikke et MMORPG. . .
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Heffalompen Vis innlegg
Jeg skjønner bare ikke hvorfor man på død og liv skal balansere items, når det i bunn og grunn handler om at det skal være moro, ikke nødvendigvis så forbannet balansert. Det er ikke et MMORPG. . .
Vis hele sitatet...
Fordi det ikke er moro å måtte kjøpe utstyret sitt på AH, derfor må man balansere utstyret slik at man ikke går dagevis uten å finne en oppgradering hvis man farmer. Jeg har ræva gear på softcore, men jeg er ikke i stand til å finne noe bedre, så det jeg i praksis gjør er å farme gear som jeg må forsøke å selge, slik at jeg får råd til å kjøpe meg noe bedre til meg selv på AH. Det er ikke spesielt moro.
Solgte en helm for 210€, et belte for 210€ og boots for 170€, etter paypal/blizz fees
Føles digg å tjene penger av å spille dataspill! :-)
brace yourself
Fickledick's Avatar
er dank cellar runs fortsatt vert det etter patchen, eller rørte ikke bliz den?
Sitat av Tyara Vis innlegg
Solgte en helm for 210€, et belte for 210€ og boots for 170€, etter paypal/blizz fees
Føles digg å tjene penger av å spille dataspill! :-)
Vis hele sitatet...
damn! har bare tjent hele 17 euro jeg, må få på no mere grinding nå føler jeg


er det noen her som har kjøpt gear for ekte penger? isåfall hvor mye bruker dere på dette?
Har kjøpt gear for rundt 20 euro på RMAH, men dette var penger jeg hadde tjent på salg. Så det var jo på en måte gratis :P
Solgte ett item for 25 euro, og brukte 19 euro på nye skuldre Foretrekker egentlig å bruke gold AH, men er ikke alltid utvalget er like bra der.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
NURF NURF NURF. Stikkordene på Diablo 3s nye patch.

Fuckd up DH.
Tok meg en runde og panta flasker te å kjøpe gear på RMAH yo.
Sitat av uaexed Vis innlegg
NURF NURF NURF. Stikkordene på Diablo 3s nye patch.

Fuckd up DH.
Vis hele sitatet...
Var også i utgangspunktet misfornøyd med Ias og NT nerf.

Men kjørte denne builden igår med stort hell: http://eu.battle.net/d3/en/calculato...XgV!bTe!YcYZYc

Critter for rundt 300k med cluster arrow ^^ (har 91k dps og den del crit dmg gear)

Kan bytte ut shadow power med bat companion for mere hatred, men jeg liker SP når jeg slåss mot reflect damage mobs på inferno.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
91k dps med sharpshooter?
Jepp. Ligger vel på rundt 45-50k uten SS.
NT var jo latterlig OP, så selv om jeg spiller DH er jeg glad den nerfen kom. Selv bytta jeg den bare ut NT med Frost Arrow, og builden fungerer strålende.

Etter patchen har det faktisk vært poeng i å skaffe resistance og hp for DH, da man ikke er nødt til å ofre DPSen sin for å kunne overleve. Nå ligger jeg på 33k hp, 350 all resistance og 3200 armor og blir så og si aldri oneshottet lengre (er i act 4 inferno), mens før patchen måtte jeg sannsynligvis hatt 50k hp, 500 all resistance og 4-5k armor for å være i nærheten.
fant en 2socketed zunimas vessel i går,de millionen skal komme godt med etter ias nerfen høhøhø,regner med å dra 30mill for den (skryte skryte)
Sitat av Cosmos Vis innlegg
fant en 2socketed zunimas vessel i går,de millionen skal komme godt med etter ias nerfen høhøhø,regner med å dra 30mill for den (skryte skryte)
Vis hele sitatet...
Greit med flaks
http://bildr.no/thumb/1210856.jpeg
Denne droppa i dag, greit fornøyd
Sitat av Thror Vis innlegg
http://bildr.no/thumb/1210856.jpeg
Denne droppa i dag, greit fornøyd
Vis hele sitatet...
Kurrant. Mangler dog en socket for crit dmg. Hvor droppa den?
Act 3 inferno fra noen eliter med 5x valor.
All den holy damagen, blir den med i critical damage?
Fant nettopp http://i.imgur.com/V1owh.png selv. Før patchen hadde vel den vært 100 millioner lett, men det er vel bare de nye typene legendaries som får så mye stats.
Ghom Inferno etter patch. Hvordan i all verden skal en Demon Hunter klare dette? Leser på diverse forum et klager hagler inn hos Blizz.

Gas spawns varer mye lenger før de despawner og fyller etterhvert rommet.

Her stopper min ferd gjennom Act3 hvertfall.
Sitat av Source Vis innlegg
Ghom Inferno etter patch. Hvordan i all verden skal en Demon Hunter klare dette? Leser på diverse forum et klager hagler inn hos Blizz.

Gas spawns varer mye lenger før de despawner og fyller etterhvert rommet.

Her stopper min ferd gjennom Act3 hvertfall.
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=fpRtNd4IF0s
Sitat av Source Vis innlegg
Ghom Inferno etter patch. Hvordan i all verden skal en Demon Hunter klare dette? Leser på diverse forum et klager hagler inn hos Blizz.

Gas spawns varer mye lenger før de despawner og fyller etterhvert rommet.

Her stopper min ferd gjennom Act3 hvertfall.
Vis hele sitatet...
Thror#2245
Barb her, tatt han 3 ganger, to ganger med andre, kan gjerne hjelpe, men ikke garantere suksess på første.