Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 4888
Heisann.
Har seg sånn at jeg sliter voldsomt med å slutte å røyke. Jeg røyker i snitt 20 sigaretter i døgnet, noe som blir veldig dyrt.

Når jeg sitter inne sånn som nå sitter jeg gjerne 2-3-4 timer før jeg må ut å røyke. Men hvis jeg er ute å kjører røyker jeg i ett, ute å snakker med noen, eller er utendørs generelt røyker jeg konstant. Når jeg har tatt en røyk, går det bare få minutter før suget kommer tilbake.

Jeg bare forstår ikke hvorfor jeg kan sitte innendørs så lenge uten røyk i motsettning til ute.. Jeg er forøvrig 21 år og mener selv jeg har vært avhengig i 6 år. Siden jeg var 15 kan jeg bare huske en eneste dag som jeg har vært uten røyk. Dette var da båten stoppet på en lenger fisketur uten tlf. (Satt ca 36 timer på sjøen før vi fikk hjelp). Da var jeg ca 24 av de timene uten røyk.

Så nå trenger jeg motivasjon. Jeg tenker hele tiden at "Dette skal jeg klare, dette er min siste røyk" osv osv, men ender opp med at jeg går ut å røyker uansett.

Help me?
Kanskje dette kan hjelpe?
E - Sigarett
Jeg personlig byttet til snus, og nå ett halvt år etter er jeg storfornøyd. Jeg snuser ca 1 boks i uka, så pengeforbruket har gått drastisk ned også. Det var faktisk skremmende enkelt, men det er nok litt individuelt..

De første tre dagene vil snusen ta av den verste edgen mens kroppen kvitter seg med andre avfallsstoffer fra sigaretten. Hadde en lengre nikotinfri periode, og da benyttet snuste jeg 1 boks ved røykslutt så kuttet jeg den også. Men men.. snus er visstnok bra for tenna eller tannkjøttet er det bevist i senere tid, og ikke minst like farlig som røyk om i det hele tatt farlig, det er veldig omdiskutert og de endrer stadig mening..
Hva med å bare slutte?
Ja, vet at dette er enkelt å si. Men hvis du virkelig vil dette, så er det ikke noe problem. Jeg sluttet på dagen og har ikke savnet det i det hele tatt. Jeg bestemte meg rett og slett bare for å slutte.
*insert tittel her*
Sitat av Coffern Vis innlegg
Jeg personlig byttet til snus, og nå ett halvt år etter er jeg storfornøyd. Jeg snuser ca 1 boks i uka, så pengeforbruket har gått drastisk ned også. Det var faktisk skremmende enkelt, men det er nok litt individuelt..

De første tre dagene vil snusen ta av den verste edgen mens kroppen kvitter seg med andre avfallsstoffer fra sigaretten. Hadde en lengre nikotinfri periode, og da benyttet snuste jeg 1 boks ved røykslutt så kuttet jeg den også. Men men.. snus er visstnok bra for tenna eller tannkjøttet er det bevist i senere tid, og ikke minst like farlig som røyk om i det hele tatt farlig, det er veldig omdiskutert og de endrer stadig mening..
Vis hele sitatet...
Hvor mye røykte du?
Alt fra 16-20 på din vanlige dag. ++ hvis jeg kjedet meg.
Gikk fra 60-0 på en dag. Snuser dog 2-3 bokser i uka, men pusten kjenner man forskjell på etter en dag.
*insert tittel her*
Sitat av Coffern Vis innlegg
Alt fra 16-20 på din vanlige dag. ++ hvis jeg kjedet meg.
Vis hele sitatet...
Stemmar :P Snuser ca 3 bokser i uka + når jeg kjeder meg. Det er dog MYE billigere en røyk.
ArbeidsledigProletar
Det er ikke bra for tenna å snuse, du får mindre hull, ja. Nikotin og andre kjemikalier i tobakk er jo tross alt giftige. Men tannkjøttet tar skader av det. Skrumper og over tid kan du kjipe skader som i værste fall kan føre til at du mister tenner.
Har nylig stumpet røyken etter ca 20 år med røyking, vet ikke om måten jeg gjorde det på er noe å anbefale, men noe av det kan nok brukes. For uansett så er det viktigste, etter min mening, at du må være fast bestemt på å slutte, viljen være sterkere enn lysten, ellers går det ikke. Det er hvertfall min erfaring.

Jeg har psyket meg opp til å slutte i lang tid og har også sluttet tidligere, men sprukket etter noen måneder. Denne gangen var jeg veldig bestemt, likevel holdt jeg på å sprekke på dag 2 helt uten nikotin, men klarte å bite tenna sammen.

Har nå vært helt nikotin-fri i fire uker, men får fortsatt litt sug på kvelden når jeg driver med ting som jeg tidligere kombinerte med å røyke. Min foreløpige løsning på dette har vært blant annet å lage meg litt god mat, men det er jeg nødt for å skjerpe meg med, for jeg merker at det setter seg på kroppen og ønsker ikke å gå nevneverdig opp i vekt. Merker heldigvis at suget avtar litt, så nå skal jeg trappe ned på "trøstespisingen" å begynne å bevege meg litt mer, å bytte ut mat med frukt og grønnsakssnacks.

Jeg vil anbefale deg å prøve å slutte helt med nikotin, jeg brukte nikotin-tyggegummi som et hjelpemiddel, men det var mest for å ha noe mens jeg trappet ned på røykingen, tok bare 3-4 stykker over like mang dager, tygget bare noen få tygg, for så legge den vekk og bruke den samme igjen litt sener, slik at jeg hadde en tyggis gjennom hele dagen. For jeg var/er på mange måter like avhengig av selve uvanen ved å røyke, som av nikotinen, som når jeg sitter og ser på film eller kjører bil. Å slutte å røyke i bilen var det første jeg gjorde, det er ca tre måneder siden nå, og jeg får ikke lenger lyst på røyk i det jeg setter meg inn i bilen. Så det kan nok være en grei begynnelse, bryt alle vanene du har rundt røykingen, da blir det litt letter når du tar skrittet og stumper røyken for godt.


Lykke til.
For å slutte må du gjøre det enkelt. Røyk opp det du har på en "luftetur", om det er to eller tretti sigaretter, før du slutter.

Du må du bestemme deg:
1. Ingen unnskyldning er god nok til å ta ett nytt trekk. (Dette gjelder alt fra etter-sex til begravelse.)
2. Ingen har noe med at du røyker, det er du som slutter. (Derfor trenger du ikke å si til noen at du har "sluttet" eller fortelle noen "jeg skal slutte snart". Det gjør det bare verre når du faller tilbake)
3. Erkjenne at den gode og betryggende følelsen røyken gir, vil du aldri gå tilbake til igjen.

Det hjalp, for meg.
ett lite tips hvis du skal slutte, ha en røykpakke liggene ! får man har mer lyst på røyk hvis man ikke har det. sånn var det iallefall med meg
Bytt til snus. Noen her har nevnt mange plager. Når det gjelder "at tenner kan falle ut" så vil jeg gjerne se kilder på dette. Og HVIS det er sant er det skjeldent, og det å skrive det er gir ikke annet inntrykk en skremselproaganda. Da snakker vi om Skandinavisk snus.

Bytter du til snus går kreftfarene ned, i tillegg til og være billigere, rensligere (ingen lukt, ingen misfargede fingre, og misfarging av tenner ved snus kan hindres ved pussing av tenner oftere og rense munnen med vann i blandt).

I tillegg har jeg hørt det er lettere og slutte? Hvis i det hele tatt dette er ønskelig. Men hey! Får deg ihvertfall til og slutte med røyk!

Til dere nay-sayere. Gi meg èn god grunn til IKKE og erstatte røyk med snus (I motsetning til IKKE og gjøre dette, ikke i motsetning til og kutte ut begge).
Sist endret av kummi90; 1. desember 2011 kl. 06:18.
Sitat av DerComment Vis innlegg
For å slutte må du gjøre det enkelt. Røyk opp det du har på en "luftetur", om det er to eller tretti sigaretter, før du slutter.

Du må du bestemme deg:
1. Ingen unnskyldning er god nok til å ta ett nytt trekk. (Dette gjelder alt fra etter-sex til begravelse.)
2. Ingen har noe med at du røyker, det er du som slutter. (Derfor trenger du ikke å si til noen at du har "sluttet" eller fortelle noen "jeg skal slutte snart". Det gjør det bare verre når du faller tilbake)
3. Erkjenne at den gode og betryggende følelsen røyken gir, vil du aldri gå tilbake til igjen.

Det hjalp, for meg.
Vis hele sitatet...
Det der er vel akuratt motsatt av hva en "ekspert" ville sagt, men forskjellige ting fungerer på forskjellige mennesker.

Selv har jeg aldri røykt mye, men sluttet med snus for en tid tilbake.

Det som fikk meg igjennom det var at jeg hadde sagt det til noen og absolutt skulle klare å holde det. Skal sies at jeg er veldig sta av natur, noe jeg tror var hjelpsomt under denne prosessen.

Det beste tipset jeg kan gi er; prøv å ikke still deg i en posisjon/situasjon der du må "velge" hele tiden, for da er det lett å sprekke.

Håper det ga mening, lykke til!
En ting jeg tror funker bra er snus. Det hjelper for meg til å kutte ned. Når man har lagt en snus i leppa, forsvinner suget ganske mye, uten at man tenker noe særlig over det. Plutselig sitter man der og tenker "jeg har jo ikke hatt lyst på en røyk den siste timen".

Jeg har aldri prøvd nikorette, men tror snus er bedre for de som vil slutte å røyke. Tror det demper suget bedre. Snus ligger på listen over kreftfremkallende stoffer hos myndighetene. Men såvidt jeg har fortsått har de ikke funnet så mye andre negative helsekonsekvenser av snus. Og det er mye som er "kreftfremkallende". I det store og hele er det mitt intrykk at snus ikke er spesielt helseskadelig. Og sammenliknet med å røyke, er det jo balsam for kroppen. Hvis jeg skulle slutte, hadde jeg tatt sikte på å begynt å erstatet røyken med snus først. Og deretter evt. prøvd å slutte å snuse. Et bra første skritt kunne jo potensielt vært å kuttet ned på røykingen med snus eller noe. F.eks. røyke 10 i stedet for 20 en periode.
Sist endret av barbadius123; 2. desember 2011 kl. 08:09.
Sitat av Coffern Vis innlegg
Jeg snuser ca 1 boks i uka
Vis hele sitatet...
Den der skjønner jeg faktisk ikke.. har brukt snus fast nå i.. 5 år ca. Første tiden varte boksene rundt 1 uke. Men nå, nå går det i gjennomsnitt en boks porsjon i døgnet? +- en halv boks løs alt ettersom. Gjennomsnitt 5-6 i løpet av natta, alt ettersom hvor mye jeg sover..

Forøvrig, når du slutter og røyke _tyggis_

fungerer med snus og, men for meg var det greit og kunne konsentrere meg om og bruke kjeften til noe annet.

Ouch..hørtes ikke helt rett ut..
Vet ikke om dette har blitt nevt, men om du ikke får til å slutte ville rulletobakk vært et billigere alternativ enn å kjøpe ferdigstrikka. For min del kan jeg bruke en uke på en rullingspakke, mens en 20-pakk går bort på dagen.
Sist endret av Eplekjekk; 2. desember 2011 kl. 08:49.
Både min Far og frue sluttet nylig å røyke. Far har røyket siden han var 14, og er nå 50. Fruen siden hun var 13 og er nå 22. De gikk til legen og fikk "champix" (mener jeg). Når min far, som begynner å rulle en ny før den han har i kjeften er utbrent klarer å slutte, da er det håp for alle :-)

Ellers vet jeg også at han leste på en bok fra Allan Carr som heter "Endelig ikke røyker."
Letteste måte å slutte på er ved å bare slutte. Rett og slett ikke kjøp røyk, ikke røyk, uansett hvor mye du vil.

Jeg var heavy-smoker og jeg slutter på 1 dag.

Lykke til anyways<3
En kompis av meg røykte seg lei, tror det gikk en pakke med tjue iløpet av 2 timer. Begynte for noen dager siden da
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Har nå vært helt nikotin-fri i fire uker, men får fortsatt litt sug på kvelden når jeg driver med ting som jeg tidligere kombinerte med å røyke. Min foreløpige løsning på dette har vært blant annet å lage meg litt god mat, men det er jeg nødt for å skjerpe meg med, for jeg merker at det setter seg på kroppen og ønsker ikke å gå nevneverdig opp i vekt. Merker heldigvis at suget avtar litt, så nå skal jeg trappe ned på "trøstespisingen" å begynne å bevege meg litt mer, å bytte ut mat med frukt og grønnsakssnacks.
Vis hele sitatet...

Det som hjalp meg var å ta en joggetur noen timer før sengetid. Du blir sliten, føler deg frisk og for min del fikk jeg ikke lyst på røyk etter joggeturen i det hele tatt for da følte jeg bare at jeg ødela lungene enda mer
Hvorfor har du lyst til å slutte? Hva er bra med røyking og hva er dårlig? Lag en liste og tenk/les på den hver gang du vurderer å ta en røyk. Tenk hvor svak og avhengig du er hvis du ikke klarer å la vær. Ikke ta en siste/vente med å slutte, slutt med en gang.
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Den der skjønner jeg faktisk ikke.. har brukt snus fast nå i.. 5 år ca. Første tiden varte boksene rundt 1 uke. Men nå, nå går det i gjennomsnitt en boks porsjon i døgnet? +- en halv boks løs alt ettersom. Gjennomsnitt 5-6 i løpet av natta, alt ettersom hvor mye jeg sover..

Forøvrig, når du slutter og røyke _tyggis_

fungerer med snus og, men for meg var det greit og kunne konsentrere meg om og bruke kjeften til noe annet.

Ouch..hørtes ikke helt rett ut..
Vis hele sitatet...
Nei jeg vet ikke hvorfor det har blitt et så utrolig lavt nivå på snusen.. På starten snuste jeg faktisk en boks på 2 dager ca når jeg akkuratt hadde sluttet. Men så har jeg bare trappet ubevisst ned og tar egentlig bare en snus når nikotinsuget er på det verste.

Har også snusen i munnen utrolig lenge i forhold til alle andre, og i tillegg sitter jeg uten snus i kjeften kanskje så mye som 2-4 timer før jeg dytter inn en ny. Billig som rakkern er det fra 200-400 kr i uka på rullings og ned til 70 kr i uka for en boks snus.
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Vet ikke om dette har blitt nevt, men om du ikke får til å slutte ville rulletobakk vært et billigere alternativ enn å kjøpe ferdigstrikka. For min del kan jeg bruke en uke på en rullingspakke, mens en 20-pakk går bort på dagen.
Vis hele sitatet...
Det blir værre.
Sitat av woop Vis innlegg
Heisann.
Har seg sånn at jeg sliter voldsomt med å slutte å røyke. Jeg røyker i snitt 20 sigaretter i døgnet, noe som blir veldig dyrt.

Når jeg sitter inne sånn som nå sitter jeg gjerne 2-3-4 timer før jeg må ut å røyke. Men hvis jeg er ute å kjører røyker jeg i ett, ute å snakker med noen, eller er utendørs generelt røyker jeg konstant. Når jeg har tatt en røyk, går det bare få minutter før suget kommer tilbake.

Jeg bare forstår ikke hvorfor jeg kan sitte innendørs så lenge uten røyk i motsettning til ute.. Jeg er forøvrig 21 år og mener selv jeg har vært avhengig i 6 år. Siden jeg var 15 kan jeg bare huske en eneste dag som jeg har vært uten røyk. Dette var da båten stoppet på en lenger fisketur uten tlf. (Satt ca 36 timer på sjøen før vi fikk hjelp). Da var jeg ca 24 av de timene uten røyk.

Så nå trenger jeg motivasjon. Jeg tenker hele tiden at "Dette skal jeg klare, dette er min siste røyk" osv osv, men ender opp med at jeg går ut å røyker uansett.

Help me?
Vis hele sitatet...
noe av det viktigste er nok og fylle ut tomrommet du ellers ville brukt på å ta en røyk, få det av tankene dine! dette funket for meg + snus og jobb, kunne ikke røyke på jobb ^^
Du kan jo alltids prøve å se ned i et malingsspann med svart oljebeis, for det er jo slik lungene dine blir av å røyke tobakk. Om det ikke hjelper, så kan du jo starte å spille noe avhengighetsskapende (minecraft kanskje?), samtidig som du lager deg husregler om ingen røyking inne.

Eller du kan tenke på alt det kule du kunne kjøpt for pengene du sparer på å ikke røyke: Datamaskin, lydanlegg and so on
Legge pengene du ville brukt på røyk i uken i en boks eller noe. F.eks. hvis du røykte en 20pakning i uken legger du 80KR i en boks hver uke. Så, hver gang du får lyst på en røyk så ser du på alle pengene du har spart. Er det en ting menneskeheten liker bedre enn å ruse seg, så er det penger. Funket for en kompis av meg ihvertfall. ^^
20-30 om dagen, byttet til snus på en periode som varte i +/- en uke. Men det er som folk sier, hvis du vil slutte klarer du det, hvis ikke du vil, så...

har et ganske avslappet forhold til det nå, tar en røyk eller to hvis jeg er ute f.eks., men har ikke noe utpreget behov for å røyke dagene etter.
Sitat av iSayHey Vis innlegg
Letteste måte å slutte på er ved å bare slutte. Rett og slett ikke kjøp røyk, ikke røyk, uansett hvor mye du vil.

Jeg var heavy-smoker og jeg slutter på 1 dag.

Lykke til anyways<3
Vis hele sitatet...
My ass, jeg vet at du røyker enda


Prøv å bytt ut røyken med f.eks tyggis?
Jeg ser på det sånn, at om du ikke klarer å slutte så vil du det ikke ordentlig. Hadde du virkelig hatt lyst helt igjennom, hadde du klart det på dagen. Det er jeg helt sikker på.

Sett deg ned og tenk godt over det. Se for deg hvorfor du røyker og hva som gjør at du har lyst til å slutte. Går nok så bra, bare gå inn for det 110%.

Slutte å røyke ved å gå over til snus er en dum ide... Snus er mye mere avhengighet skapende og hvis ikke du klarer å slutte med røyk, tviler jeg du klarer snus. Fleste jeg kjenner har endt opp med begge deler de.

Bestem deg og kutt tvers av
Gjør samme som meg, jeg var heavy smoker før, men nå røyker jeg kanskje bare 1-2 sigg pr dag nå. Hva er hemmeligheten? Snus

Jeg bruker 4 pris snus og 1-2 sigg pr dag. Funker for min del, og merker at pusten min er bedre og lungene har det bra. Men tenker å slutte helt med å røyke også, men ikke lett når jeg har kjøpt mange røykekartonger i Sverige.

Grunnen jeg "sluttet"? Merker at jeg får vondt i hjertet når jeg røyker, derfor røyker jeg mindre enn før nå. Er det noen mulighet å fikse lungene? evetnuelt skifte lunger? :P
Har det å slutte å røyke og snuse som nyttårsforsett. Begynte å snuse for å slutte å røyke, men ente opp med at jeg har et høyt forbruk på begge deler. Vel, jeg koser meg i det minste. Økonomien klarer seg til nyttår.
Vet det er mnge som har sagt det tidligere, men å snuse skal visstnok være veldig effektivt for mange som prøver og slutte å røyke
Selv snuser jeg bare (og en røyk en sjelden gang), startet med det for å slutte å spise så mye dritt - og det funket det også!

Har aldri vært avhengig av røyk selv men så vidt jeg vet så er det like mye nikotin, om ikke mer, i snus - og det er vel nikotinen som gjør deg så avhengig?
Uansett så anbefaler jeg deg å gi snusen en sjanse!
Sitat av Tokis Vis innlegg
Er det noen mulighet å fikse lungene? evetnuelt skifte lunger? :P
Vis hele sitatet...
Etter en tid uten røyk skal visst lungene helbrede seg selv, etter det jeg har hørt.
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Etter en tid uten røyk skal visst lungene helbrede seg selv, etter det jeg har hørt.
Vis hele sitatet...
Vet det, skulle bare trolle med et dumt spørsmål Lykke til ts håper at du klarer å slutte å røyke nå
Utifra min egen erfaring så kan jeg si dette.

Jeg røyka rundt 30 stk daglig. Hadde sigaretter og tobakk. og kjøpte 1 pakke sigaretter dagen samt at en tobakkspakke varte 1 uke.
Jeg bestemte meg for å slutte, så da kuttet jeg ut tobakken og begynte å kjøpe meg drops istedenfor.
Kuttet deretter ut sigarettene uken etter.

Etter dette så kjøpte jeg en dropspakke annenhver dag og tok et drops hver gang jeg fikk røyksuget.
Hvis jeg fikk ekstra røyksug, så begynte jeg med oppvask, klesvask eller noe annet sånt for å fordrive tiden og ikke tenke så mye på røyk.

Hvis du ikke ble så røyksugen når du var inne så var det kanskje pga at du hadde noe å gjøre? F. eks så en film, spilte et spill eller noe i den duren.
Røyksuget er bare mentalt. Får du det, så kan du prøve å gjøre noe for å få tankene dine til å glemme røyken.

Du kan også prøve å kanskje kjøpe deg snus. Slutte med røyken og heller ta deg en snus når du får suget. Men her kan det da også være fare for at du faktisk blir avhengig av snus også.
Madammen brukte denne metoden, men hun ble avhengig dessverre. Så det er ikke å anbefale.

Men jeg anbefaler deg drops. Helt noen med frukt smak. Jeg var røykefri etter 1 uke etter denne metoden og det fungerte fint. Har nå vært røykefri i over 1 år, så jeg skal ikke klage.
Sist endret av Nikon01; 7. desember 2011 kl. 14:31.
Jeg er en godt voksen mann, og har vært storrøyker i 33 år. Utallige kurs fra dr. Kimo og annet hjalp ikke lengere en max, 3 mnd. Søndag den 13 januar i 2002 dro jeg til Sverige for og kjøpe inn røyk for en god periode. Jeg kjørte over Ørje 15 min før senteret åpnet. Det var mørkt på tollstasjonen og ingen biler utenfor. Full fart inn over grensen til senteret og kjøpte 10 kartonger røyk. Kjørte tilbake med en gang og la meg nest sist i kø med åtte biler, perfekt tenkte jeg om det skulle være kommet noen på tollstasjonen. Når jeg nærmet meg grensen så jeg at det sto en toller på utsiden av stasjonen. Når jeg paserte, vinket kvinnemenneske meg inn for sjekk. Opp med bagasjerom og der lå røyken. Jeg var inne på stasjonen nesten en halv time, prat og skjemaer. Hun tok røyken og sa at jeg også vil få et forelegg på kr. 4 000,- i posten (ble anmeldt). Når jeg satte meg i bilen igjen ringte jeg til en kamerat og fortalte hva som hadde skjedd og begynte og få latterkrampe ...det ble helt komisk. Jeg kastet pakken med røyk jeg hadde i brystlommen ut av vinduet og sa til meg selv ...idiot, aldri mer. Jeg har ikke røykt en sigarett siden, og i januar 2012 blir det ti år. Det var det som skulle til for å slutte for min del, og lønsomt har det blitt. Hadde jeg truffet kvinnen som vinket meg inn skulle jeg har takket henne og git henne en stor klem. I dag er jeg "konge" over røyken selv om det første året var svært tøft for meg.
Sitat av oggen Vis innlegg
Jeg er en godt voksen mann, og har vært storrøyker i 33 år. Utallige kurs fra dr. Kimo og annet hjalp ikke lengere en max, 3 mnd. Søndag den 13 januar i 2002 dro jeg til Sverige for og kjøpe inn røyk for en god periode. Jeg kjørte over Ørje 15 min før senteret åpnet. Det var mørkt på tollstasjonen og ingen biler utenfor. Full fart inn over grensen til senteret og kjøpte 10 kartonger røyk. Kjørte tilbake med en gang og la meg nest sist i kø med åtte biler, perfekt tenkte jeg om det skulle være kommet noen på tollstasjonen. Når jeg nærmet meg grensen så jeg at det sto en toller på utsiden av stasjonen. Når jeg paserte, vinket kvinnemenneske meg inn for sjekk. Opp med bagasjerom og der lå røyken. Jeg var inne på stasjonen nesten en halv time, prat og skjemaer. Hun tok røyken og sa at jeg også vil få et forelegg på kr. 4 000,- i posten (ble anmeldt). Når jeg satte meg i bilen igjen ringte jeg til en kamerat og fortalte hva som hadde skjedd og begynte og få latterkrampe ...det ble helt komisk. Jeg kastet pakken med røyk jeg hadde i brystlommen ut av vinduet og sa til meg selv ...idiot, aldri mer. Jeg har ikke røykt en sigarett siden, og i januar 2012 blir det ti år. Det var det som skulle til for å slutte for min del, og lønsomt har det blitt. Hadde jeg truffet kvinnen som vinket meg inn skulle jeg har takket henne og git henne en stor klem. I dag er jeg "konge" over røyken selv om det første året var svært tøft for meg.
Vis hele sitatet...
Hehe, det måtte en toller til å få deg å slutte å røyke