Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1207
Hei alle sammen!

Jeg har nå røyket cannabis i rundt 5 år, og i de siste 3 årene stort sett vær dag, med noen ytterst få pauser. Har ikke hatt noen plager pga. cannabis røyking før, og alltid sett på det som noe positivt, inntil nå nylig.

I det siste har jeg hatt et "skurrete" syn når jeg ikke engang røyker. Dette vet jeg er rimelig normalt, men det som ikke er normalt skjer når jeg går eller røyker cannabis. Når jeg røyker forsterkes denne skurrete effekten en del og oppleves som ubehagelig. Når jeg går selvom jeg ikke har røyka så føles beina helt slappe ut, nesten som om de ikke er der. Når jeg går eller reiser meg opp får jeg et trykk i hodet og blir svimmel. Føles ut som om jeg holder på å besvime. Dette trykket i hodet beveger seg i forskjellige rettninger og det føles ut som om hele kroppen blir dratt i den retningen trykket går i. Særdeles ubehagelig å gå med med andre ord. Får antageligvis et blodtryksfall når jeg reiser meg opp, men har også testet blodtrykket etter en stund og det er normalt, selvom svimmelheten og trykket fortsetter å være der.

Aner ikke hva dette kan komme av eller hva jeg skal gjøre med det. Har pågått sånn i 5dager, uten at det verken blir bedre eller værre. Har ganske nylig vært hos legen så vet at jeg ikke har mangel på noe, feks jern.
Noen som har noen ideer av hva det kan komme av eller hva jeg skal gjøre med det?
hørtes ikke bra ut, sjekk synet ditt hos øyelege er mitt forslag
Har samme symptomer som du nevner, men ikke det med beina og hodet. Jeg går derimot på en behandling hvor immun forsvaret mitt er svekket, og legene som har snakket med meg mener det høyst sannsynlig kan være en bivirkning av behandlingen. Har time hos en øyespesialist på mandag, så forhåpentligvis så har jeg noe konstruktivt å bidra med.

Jeg vet ikke om røykingen har noe å si, men jeg ville anbefalt deg å prøve å få en sunnere livsstil og prøve å bli en hobbyrøyker i helgene i stede. Jointen smaker jo så mye bedre på en fredag etter skole tid! Er ikke meningen å gi deg en moralpreken, men mellom oss røykere så er det jo egentlig veldig lite vi vet rundt stoffet når det kommer til bivirkninger. Å "tulle" med kroppen kan gi forskjellige utfall hos forskjellige mennesker. Så la det ligge, og se om du blir bedre!

Og bare sånn at det er sagt, så er ikke det å få time hos øye-lege bare-bare, det er laaaang ventetid (når jeg ringte i sommer var det 5 måneder ventetid). Jeg fikk snike i køen på grunn av behandlingen jeg går på, og de mente det var viktig å få sjekket det ut så fort som mulig med tanke på spørsmålene rundt bivirkninger.
Sist endret av Denzel; 8. september 2011 kl. 19:18.
Når jeg røyker veldig mye, spesielt brunt, så får jeg syke følelser i øyet mitt. Føles nesten som det skal eksplodere, masse rare feelings, pluss en spesielt rar følelse av en kule som roterer rundt øyeballen min. Helt sykt
Er mulig det er en god ide å oppsøke øyelege.

Heldigvis ser det ut til at det verste er over nå. Tok min første dag på noen måneder uten å røyke og det ser ut til at det har hjulpet en del. Klarer hvertfall å gå rundt uten å ha lyst til å besvime.

Er kanskje en god ide å roe ned på røykinga en stund for å ikke få "tilbakefall".
Så bra! Lykke til videre. Kanskje det hadde vært en idè og bare sjekke seg bare for å være på den sikre siden?
Jeg fikk depersonalisering/deralisering av hasj. Google it å sammenlign symptomer
Kan hende du bare trenger briller...dra til en optiker og sjekk, ser optiker noe som er bekymringsverdig blir du henvist videre til øyelege.

Jeg tenker at det blir sånn fordi når man røyker slapper alle muskler i kroppen av..inni øyet ditt har du en klar linse rundt denne linsa er det festet musklersom som trekker linsa inn eller ut utifra om du skal se på nært eller avstand. disse musklene fingerer jo ikke helt som dem skal når man er fjern fordi de da slapper av og linsa vil ikke da regulere seg sånn den pleier...