Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1866
Hei freaks!

Jeg lurer på om man kan feks ta ut 1000,- i en minibank for å så gå i en butikk og ta ut penger, eller sitter det en sperre i kortet som nekter å la deg ta ut penger? Er litt lei av å kun ha 1000,- i kontanter da jeg ofte er på messer osv der noen ikke tar kort.
tok ut penger med electron kort i spania, i en minibank, burde funke.
det fungerer fint!
Hvorfor ikke bare snakke med banken? De kan sikkert svare på dine spørsmål, og de er alltid behjelpelige med beløpsgrenser og slikt.
Om det er ungdomskort du har så tror jeg regelen er at du kan ta ut maks 1000,- i minibank hver 3.dag, mens i butikk er grensen 5000,- mens betaling av varer er det ingen begrensing.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Om det er ungdomskort du har så tror jeg regelen er at du kan ta ut maks 1000,- i minibank hver 3.dag, mens i butikk er grensen 5000,- mens betaling av varer er det ingen begrensing.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde selv electron for ca 6mnd siden.

Jeg kunne ta ut 3.000 per dag i minibank, og bruke 10.000 i butikk (inkluderer uttak i kassa såklart) per 3. dag. Gikk man over det får man "ikke godkjent" selvom det er dekning på konto. Jeg hadde dog postbanken, mulig de har endret på saker og ting nå.
Jeg har fana sparebank (lokalt i Bergen) jeg tolket det som 1000,- per måned, men skal undersøke dette litt hos banken Takker for alle svar!
Sist endret av losjien; 5. september 2011 kl. 12:05. Grunn: skrivelifer rettet
Tok ut 200 euro i Paris med Visa Electron fra DNB.
Når jeg spurte Sparebank 1 om dette for endel år siden når jeg hadde electron, fikk jeg beskjed om at den grensen gjelder ikke i utlandet. Men, bare spør banken din...