Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1417
Hei
Først skal det sies at jeg er en ganske fersk alkohol inntaker
I går tok jeg et par dl kalinka 22 med en liter cola, og ble ganske børsten og koste meg med musikk.

Etter en liten stund skulle jeg smake på den nye 3l pappvinen jeg hadde.
(Shiraz Cabernet Sauvignon)
Jeg tok et par glass i løpet av en halvtime, så ble jeg trøtt, så sent som det var :P
Jeg syntes vinen smakte unormalt surt.
Tok en kjapp dusj og la meg.

Men da ble jeg plutselig sinssykt kvalm, svimmel og skikkelig nummen i hele kroppen, skikkelig ille. Kastet opp rødvinen, og etter det var alt helt ok igjen, og jeg sovnet.

Er det mulig at slik vin kan bli dårlig?
Var det sammensetningen av alt?
Eller er det bare jeg som ikke tåler den mengden alkohol?
(Har vært like påvirket før, og jeg var langt ifra full, balanse og hukommelse var i god behold )

Uerfaren gutt setter pris på veiledning Liker alkohol men vil ikke oppleve dette igjen
Helt klart vin kan bli dårlig. Det sies at ca 1 av 10 viner er dårlige, i alle fall sa de det når jeg var i Napa sist gang.
En annen ting kan være at du er allergisk mot taninene i vinen.
Om du har oppbevart vinen liggende på "ryggen" med tuten opp kan det slippes inn oksygen, noe som vil påvirke vinen. All pappvin anbefales å oppbevare stående, uansett om den er åpnet eller ikke, for å sikre at det ikke slippes oksygen inn.
Har jo drukket en del vin før, men aldrig reagert allergisk, det kan mulig være noe i denne vinen spesielt?
Og det er en rimelig nyinnkjøpt vin, men den har ligget uåpnet på siden et par dager, men det kan vel ikke ha noe å si på så kort tidsperiode så sterkt som jeg reagerte?
Ta et par glass av den når du ikke har drukket annen alkohol. Da merker du fort om de er noe galt med den