Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1375769
Ridder av 1. klasse
Den blåsteinen i Bergen er tydeligvis ikke blå lengre, men tilgriset med hvit stearin...
Sitat av Jotun Vis innlegg
Ser vel grei ut selv i rushen? Han er lommekjent i Oslo, har to minutter på seg før detonasjon for å komme lengst mulig vekk. Tollbugata var ille før med biler/drosje/trikk/buss i knapt to filer etter 15.00, greiere nå for tiden?
Vis hele sitatet...
Ja, dette er en grei rute. Kjører mye i akkurat dette område pga kontor i nærheten. Dette er en rute som både fungerer rimelig bra i rush, og samtidig tar deg fort unna detonasjons område. Festnings tunellen tar deg tilbake under der du har detonasjon, og vil kunne hast sammen, altså ikke en sjanse du tar. Karl Johans gate er forbudt å kjøre ned i den rettningen, og vil være mulig å bli stoppet av politi. En annen mulighet er å ta til høyre ved stortorvet, men det er akkurat nå stengt pga veiarbeid i trikke sporet.
Sitat av bar10dr Vis innlegg
Er det denne siten han har vært på montro?
http://www.tscnforum.no/

Noen som klarer å finne han der? Søkte på Atos men fikk bare to urelaterte treff, lurer på hva slags kallenavn han har brukt.
Vis hele sitatet...
Prøvde noe googling på Atos og Prague/Praha før i dag, han har vel neppe vært på norske fora tror jeg. Dog selges Atos mest i Europa og India/utviklingsland, så... hyundai-forum i India bør være på engelsk f.eks, men de har neppe forståelsen for strekningen Oslo-Praha.
Sist endret av Jotun; 25. juli 2011 kl. 00:05.
Vet ikke om dette er postet før, har hoppet over de siste 10 sidene, så vet ikke hva som skjedde videre med den Pirate Bay-kontoen og det rundt det, men noen som kom fram til dette:

http://www.castboolits.gunloads.com/member.php?u=9613

Ser han går under navnet Andy. Dog, ser også at det mest sannsynlig ikke er han, basert på personopplysningene jeg så i noen av postene hans (har bare lest noen av de). Men det er altså en åpenbart våpeninteressert person med samme navn som brukeren som lastet opp den filen klokken 06:30, som enten er ABB eller ikke.
Sitat av thomjak Vis innlegg
Gjorde ABB Mini-14 om til en hel automatisk ved hjelp av modifikasjoner `?
Vis hele sitatet...
Han nevner vel flere ganger i manifestet at han ikke har bruk for hel-automatisk våpen da dette blir for unøyaktig. Han vil heller skaffe et semi-automatisk våpen lovlig i Norge, etter en mislykket tur til Praha for å skaffe en AK-47 og flere andre våpen. Han indikerer vel heller ingen steder i manifestet, hverken på innkjøpslister eller dagbok at han modifiserer våpenet sitt?
vil bare si at politiet har avhørt 2 venner av anders i 10 timer i dag, raidet leilighetene dems og tatt mobiler og pcer; en annen venn av anders blir flydd fra mexico for å bli avhørt snart
Sitat av Jotun Vis innlegg
Vitnet sier han kjørte ned mot Møllers gate. Går det an å svinge til venstre der nå, når han kommer ned fra Hammersborg-parkeringen?
Vis hele sitatet...
Rimer ikke å kjøre forbi regjeringskvartalet på nedsiden spør du meg. Hvis bomben gikk av 2 minutter etter han ble observert så burde vinduene i bilen hans ha blitt slått ut ved det veivalget.
Sitat av pyth0n Vis innlegg
vil bare si at politiet har avhørt 2 venner av anders i 10 timer i dag, raidet leilighetene dems og tatt mobiler og pcer; en annen venn av anders blir flydd fra mexico for å bli avhørt snart
Vis hele sitatet...
Interessant. Vet hva som er kommet ut av disse avhørene?
Sitat av P3N6U1N Vis innlegg
Vet ikke om dette er postet før, har hoppet over de siste 10 sidene, så vet ikke hva som skjedde videre med den Pirate Bay-kontoen og det rundt det, men noen som kom fram til dette:

http://www.castboolits.gunloads.com/member.php?u=9613

Ser han går under navnet Andy. Dog, ser også at det mest sannsynlig ikke er han, basert på personopplysningene jeg så i noen av postene hans (har bare lest noen av de). Men det er altså en åpenbart våpeninteressert person med samme navn som brukeren som lastet opp den filen klokken 06:30, som enten er ABB eller ikke.
Vis hele sitatet...
Interessant ledetråd. Kanskje vi må ta en sjekk tilbake på TPB?
Sitat av LDAWG Vis innlegg
Nei, han hadde sikkert planer om å bli hyrt inn til private sikkerhetsfirmaer som utfører diverse oppdrag i konfliktsoner rundt om i verden alá Afganistan, Irak osv osv...
Vis hele sitatet...
Kanskje i dette firmaet?
http://www.carips.com/

For over 10 years Carips (CARibbean International Protection Services) has been recognised as a provider of defensive, protective security services to national governments, multinational corporations and international peace and security agencies operating in hostile environments. CARIPS provides private security, private military, risk management, counter piracy operations, electronic and data security, digital protection, security consultancy, private intelligence and research services, security training and mine action services. We only have highly trained and experienced employees and long term operations in over 25 countries across the Europe, Middle East, Africa, North and South America, the CIS and central Asia.


CARIPS is a PCCTS Int. Ltd. Company © 1119-2011
Sitat av pyth0n Vis innlegg
vil bare si at politiet har avhørt 2 venner av anders i 10 timer i dag, raidet leilighetene dems og tatt mobiler og pcer; en annen venn av anders blir flydd fra mexico for å bli avhørt snart
Vis hele sitatet...
Det er no jævla dritt hvis de ikke har noe med saken å gjøre. Forbanna idioti å miste PCene sine sikkert i flere måneder bare fordi en tulling nevner en i en PDF-fil.

Eller kanskje politiet hadde mer også, hva vet jeg...
Sitat av Falcao Vis innlegg
Interessant ledetråd. Kanskje vi må ta en sjekk tilbake på TPB?
Vis hele sitatet...
Ser du ikke at han skriver "Dog, ser også at det mest sannsynlig ikke er han, basert på personopplysningene jeg så i noen av postene hans (har bare lest noen av de)."

Ang. torrent-fila så var det ingenting merkelig med den, bare en vanlig ebok.

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det er no jævla dritt hvis de ikke har noe med saken å gjøre. Forbanna idioti å miste PCene sine sikkert i flere måneder bare fordi en tulling nevner en i en PDF-fil.

Eller kanskje politiet hadde mer også, hva vet jeg...
Vis hele sitatet...
Er ikke det bra? Det er jo også mulig de får noen form for kompensasjon.
Sist endret av Voreah; 25. juli 2011 kl. 00:10.
Ridder av 1. klasse
Sitat av JackSparrow Vis innlegg
Rimer ikke å kjøre forbi regjeringskvartalet på nedsiden spør du meg. Hvis bomben gikk av 2 minutter etter han ble observert så burde vinduene i bilen hans ha blitt slått ut ved det veivalget.
Vis hele sitatet...
ikke nødvendigvis, hvis vinduene i bilen var åpen, så vil du ikke få det samme trykket?
Skal vedde på at ABB ikke gidder å si noe om fengslingsmøtet går for lukkede dører..
Politiet har vel egentlig ikke anledning til å ta noen sjangser nå, står for mye saker i dette manifestet.
Tidsplan 3.0:

Wednesday July 20 - Day 80:
... Pack and load gear during day,
Go to sleep at 22.00
Thursday July 21 - Day 81:
06.30 - drive 1 Small, there 10.00 [COLOR="Red"]Parkering av Crafter i Oslo[/COLOR]
train back (11.00), there 14.00, taxi, there 14.30 [COLOR="Red"]Gardermoen?[/COLOR] [Color="purple"]Tog/taxi tilbake til gården, bekreftet[/COLOR]
drive 2. (there 17.00) [COLOR="Red"]Parkering av Doblo i Oslo[/COLOR]
Check area. [COLOR="Red"]Rekognosering og utvelgelse av ground zero? Bør finnes på overvåkingskamera...[/COLOR]
Go to bed 18.30 [COLOR="Red"]Mest sannsynlig på Skøyen?[/COLOR]
Friday July 22 - Day 82:
Wake up at 02.30. Start downloading movie at 02.30, [COLOR="Red"]Tidsfordriv med film pga. for tidlig våkning?[/COLOR]
05.30 Eat + pack,
start seeding at 06.00. Done 08.30. [COLOR="Red"]Upload av 2083-dokument/YT-video?[/COLOR]
Leave 08.30 [COLOR="Red"]Fra hvor? Skøyen?[/COLOR]
Drive 1, ? [COLOR="Red"]Utplassering av Crafter i rimelig nærhet av ground zero, og uttak av moped/scooter fra varerom?[/COLOR]
Back 09.30 [COLOR="Red"]Med moped tilbake til Skøyen?[/COLOR]
Drive 2 [COLOR="Red"]? Kjøretur med Doblo?[/COLOR]
There 10.00 [COLOR="Red"]Hva gjør han her???[/COLOR]
Leave [COLOR="Red"]Reiser videre med Doblo?[/COLOR]
There 10.45 [COLOR="Red"]Parkering av Doblo på Hammersborg Torg?[/COLOR]

15.20? [COLOR="Red"]Plassering av Crafter R4[/COLOR]
15.24 [COLOR="Purple"](?) Avreise Hammersborg Torg, bortover Møllergata/Kongensgate/Tollbugata?[/COLOR]
15.26 [COLOR="Purple"]Detonering[/COLOR]
15.28 [COLOR="Red"]Trafikkmaskinen?[/COLOR]
15.30 [COLOR="Red"]Kjører ned i Festningstunnelen?[/COLOR]

17.15 [COLOR="Red"]Ankomst stranda[/COLOR] (hva het den igjen?) Greit tidspunkt?
Sitat av thomjak Vis innlegg
LOL var en kar som diskuterte ang våpenet som ble brukt og jeg bidro til diskusjonen. Var vel 10-15 comments og plustelig ble hele posten borte og fjernet.
Vis hele sitatet...
Hva mener du? Hvor?
Sitat av Voreah Vis innlegg
Ser du ikke at han skriver "Dog, ser også at det mest sannsynlig ikke er han, basert på personopplysningene jeg så i noen av postene hans (har bare lest noen av de)."

Ang. torrent-fila så var det ingenting merkelig med den, bare en vanlig ebok.



Er ikke det bra? Det er jo også mulig de får noen form for kompensasjon.
Vis hele sitatet...
De andre opplastede filene derimot passer rimelig godt med han. Men vet da fader, kan bare være en skummel tilfeldighet. Han har jo lastet opp endel e-bøker om våpen på TPB og. Breivik har jo uten tvil gjort stor research, og han referer ofte til forumer i manifestet. Tror man kan finne han rundt om kring på utallige mange nettsteder med relevante spørsmål..
Sitat av SSH Vis innlegg
Jeg prøvde, fikk bare masse dritt om at jeg har blitt served / trolla.
Fake med andre ord.
Vis hele sitatet...
Korrekt. Eneste som virket interessant var strengen "11-218-49", som minner en krypterings teknikk som henviser til side, linje, ord (http://en.wikipedia.org/wiki/Arnold_Cipher) men har ikke mye tro på at det er noe i dette, og uansett vet vi ikke hvilket dokument vi skal lete i.
Sitat av Falcao Vis innlegg
De andre opplastede filene derimot passer rimelig godt med han. Men vet da fader, kan bare være en skummel tilfeldighet. Han har jo lastet opp endel e-bøker om våpen på TPB og. Breivik har jo uten tvil gjort stor research, og han referer ofte til forumer i manifestet. Tror man kan finne han rundt om kring på utallige mange nettsteder med relevante spørsmål..
Vis hele sitatet...
Han skrev i manifestet at han ikke ville registrere seg hvis det var mulig å unnslippe.
Sitat av Voreah Vis innlegg
Ser du ikke at han skriver "Dog, ser også at det mest sannsynlig ikke er han, basert på personopplysningene jeg så i noen av postene hans (har bare lest noen av de)."
Vis hele sitatet...
En grunn til at det kanskje kan være han likevel er jo det at han kan ha skrevet inn disse personopplysningene for distansiere seg fra brukeren. Skal så absolutt ikke si at det er slik, men basert på det som er oppdaget om han hittil, er det så absolutt ikke umulig.
Sitat av theundertaker Vis innlegg
Skal vedde på at ABB ikke gidder å si noe om fengslingsmøtet går for lukkede dører..
Vis hele sitatet...
Det kan faktisk være en strategi han har tenkt seg ut. Bevisst nekte straffeskyld, nekte for å ha utført, si at han har hatt medsammensvorne etc for å bare skape masse virrvarr og forlenge saken - dermed også mer oppmerksomhet.
Jeg satt fast i trafikken mellom Vika og Skøyen når bomben gikk av, så mistenker og at han dermed har blitt sittende fast i kø en liten stund. Bussen jeg satt i sto hvertfall fast både 15 min før og 15 min etter eksplosjonen. Nå vet jeg ikke hvor lang tid det tar å kjøre dit men har han kjørt ved Skøyen/Lysaker (og da sikkert forbi meg, grøss) kan det være greit å ha i bakhodet.
Sitat av Falcao Vis innlegg
De andre opplastede filene derimot passer rimelig godt med han. Men vet da fader, kan bare være en skummel tilfeldighet. Han har jo lastet opp endel e-bøker om våpen på TPB og. Breivik har jo uten tvil gjort stor research, og han referer ofte til forumer i manifestet. Tror man kan finne han rundt om kring på utallige mange nettsteder med relevante spørsmål..
Vis hele sitatet...
Våpen og jakt, etc. er ganske vanlige hobbyer.
Sist endret av Voreah; 25. juli 2011 kl. 00:13.
Sitat av JackSparrow Vis innlegg
Rimer ikke å kjøre forbi regjeringskvartalet på nedsiden spør du meg. Hvis bomben gikk av 2 minutter etter han ble observert så burde vinduene i bilen hans ha blitt slått ut ved det veivalget.
Vis hele sitatet...
Han får litt beskyttelse av Møllergata 19 og Enka ihvertfall... men jeg ser den ja. Derfor er jeg nysgjerrig på om han kan ha tatt til venstre i Møllergata mot kjøreretningen de 100meterne før han kan lovlig svinge ned den gata der som går til Torggata...
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Si det. Hvor snakker han om dette, forresten?
Vis hele sitatet...
Fra manifestet:

"12 months of hard work (sales and marketing) would allow you to save approximately
30 000-50 000 Euro in many Western European countries. Furthermore, you will be able
to apply for various credit and loan arrangements (credit cards or other long term/short
term credit solutions) netting you from 20 000-100 000 Euro. This should be sufficient
for any low to medium scale operation. Keep in mind that additional funds would give you
more leeway and allow for more operational flexibility"


Kredittkort, forbrukslån...
Sitat av JackSparrow Vis innlegg
Han skrev i manifestet at han ikke ville registrere seg hvis det var mulig å unnslippe.
Vis hele sitatet...
Derfor personopplysninger som ikke knytter det til han? Kan allikevel være et stort villspor, men virket bare litt for "tilfeldig"
edit: jeg vet ikke hva som har kommet ut av avhørene... annet en at de etterforsker alt som kan inneholde informasjon
Sist endret av pyth0n; 25. juli 2011 kl. 00:18.
Sitat av Ueland Vis innlegg
Jeg satt fast i trafikken mellom Vika og Skøyen når bomben gikk av, så mistenker og at han dermed har blitt sittende fast i kø en liten stund. Bussen jeg satt i sto hvertfall fast både 15 min før og 15 min etter eksplosjonen. Nå vet jeg ikke hvor lang tid det tar å kjøre dit men har han kjørt ved Skøyen/Lysaker (og da sikkert forbi meg, grøss) kan det være greit å ha i bakhodet.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg synes i utgangspunktet 1 time og tre kvartér for å komme seg til Utøya er lang tid.
Ridder av 1. klasse
Sitat av Insp_Clouseau Vis innlegg
Korrekt. Eneste som virket interessant var strengen "11-218-49", som minner en krypterings teknikk som henviser til side, linje, ord (http://en.wikipedia.org/wiki/Arnold_Cipher) men har ikke mye tro på at det er noe i dette, og uansett vet vi ikke hvilket dokument vi skal lete i.
Vis hele sitatet...
Boken til ABB?
Sitat av Insp_Clouseau Vis innlegg
Korrekt. Eneste som virket interessant var strengen "11-218-49", som minner en krypterings teknikk som henviser til side, linje, ord (http://en.wikipedia.org/wiki/Arnold_Cipher) men har ikke mye tro på at det er noe i dette, og uansett vet vi ikke hvilket dokument vi skal lete i.
Vis hele sitatet...
Check da bible.. Idk om det er noe tall som er så høyt som "218" i bibel though? Idk, aldri lest den så
Sitat av Falcao Vis innlegg
Derfor personopplysninger som ikke knytter det til han? Kan allikevel være et stort villspor, men virket bare litt for "tilfeldig"
Vis hele sitatet...
Helt enig! Var endel saker der som stemte litt for godt. Klokkeslett på en prikk blandt annet!
Sitat av Ueland Vis innlegg
Jeg satt fast i trafikken mellom Vika og Skøyen når bomben gikk av, så mistenker og at han dermed har blitt sittende fast i kø en liten stund. Bussen jeg satt i sto hvertfall fast både 15 min før og 15 min etter eksplosjonen. Nå vet jeg ikke hvor lang tid det tar å kjøre dit men har han kjørt ved Skøyen/Lysaker (og da sikkert forbi meg, grøss) kan det være greit å ha i bakhodet.
Vis hele sitatet...
Hva om han kom opp mot Smestad, kjørte over Røa og over Kolsås toppen.
Kjører selv den veien for å slippe kø fra Oslo til Sandvika...
Sitat av pyth0n Vis innlegg
ste søsteren til anders heter xxxxx
Vis hele sitatet...
Må du gi deg å gi ut personopplysninger til folk som ikke har noe med dette å gjøre! Hvor forbanna korttenkt er du!? Er du så oppmerksomhetssyk at du ødelegger andres liv for dine 15 minutter!?
Sitat av pyth0n Vis innlegg
ste søsteren til anders heter XXXX...

edit: jeg vet ikke hva som har kommet ut av avhørene... annet en at de etterforsker alt som kan inneholde informasjon
Vis hele sitatet...
Irrelevant info. Intet poeng i å navngi slekta her.
Sist endret av Tias; 25. juli 2011 kl. 00:25. Grunn: Fjernet navn
Jeg lurer på hvorfor det mangler en time på tog og taxidagen fra Oslo/Gardermoen - Rena tilbake til Oslo.. hvorfor det er lagt på en time ekstra. Er det for å ligge foran eller bare for å forvirre?
Sitat av Jotun Vis innlegg
Han får litt beskyttelse av Møllergata 19 og Enka ihvertfall... men jeg ser den ja. Derfor er jeg nysgjerrig på om han kan ha tatt til venstre i Møllergata mot kjøreretningen de 100meterne før han kan lovlig svinge ned den gata der som går til Torggata...
Vis hele sitatet...
Hmm, tenk deg hvis han kjørte opp til kirken. Sto der og så eksplosjonen fra toppen av bakken. Kjørte ned mot blitzhuset og ut på Fredriks gate videre mot Utøya?
http://www.castboolits.gunloads.com/...archid=3213261
recycledelectrons som også hadde piratebay kontoen .
På postene på castbootlit skriver han "andy" på gamle poster, mulig engelsk kallenavn for Anders ?
Sitat av Jotun Vis innlegg
Irrelevant info. Intet poeng i å navngi slekta her.
Vis hele sitatet...
Kanskje du ikke skal sitere det og navngi henne selv da?
Sist endret av Voreah; 25. juli 2011 kl. 00:18.
endret post, sorry
Sitat av veggy Vis innlegg
Hva om han kom opp mot Smestad, kjørte over Røa og over Kolsås toppen.
Kjører selv den veien for å slippe kø fra Oslo til Sandvika...
Vis hele sitatet...
Det kan godt være ja. Jeg bor selv på Røa og var ved Røa-krysset 30-min ish etter eksplosjonen og da var det ikke kø der oppe hvertfall. Det var dog og etter at bilen som visstnok sørget for trafikkorken var fjernet. Mener å huske den sto rett etter Skøyen.
Sist endret av Ueland; 25. juli 2011 kl. 00:19.
Sitat av JackSparrow Vis innlegg
Helt enig! Var endel saker der som stemte litt for godt. Klokkeslett på en prikk blandt annet!
Vis hele sitatet...
Hvor mange "Andy"-er som er våpeninteresserte og tydlige aktivt søker informasjon rundt på diverse forumer skulle tilfeldigvis laste opp en databok AKKURAT 06:00 22/7 2011?
Sitat av B_Romeo Vis innlegg
Det kan faktisk være en strategi han har tenkt seg ut. Bevisst nekte straffeskyld, nekte for å ha utført, si at han har hatt medsammensvorne etc for å bare skape masse virrvarr og forlenge saken - dermed også mer oppmerksomhet.
Vis hele sitatet...
Han har allerede erkjent at han gjorde handlingene han er siktet for. Han har også sagt at han var helt alene.

Så nei, jeg tror ikke det du skriver er særlig sannsynlig.
Sitat av Insp_Clouseau Vis innlegg
Nei, den er hex kodet. Paste inn her: http://www.string-functions.com/hex-string.aspx
Vis hele sitatet...
Hvorfor har de lagt ut denne meldingen? Som fremstår slik

*** 666 *?** 11-218-49 *** HEYA A?NTONAKI & NIBURU: AYBAB?TU -> YOU'VE BEEN SERVE?D BY: QFF QUO FATA FERUNT - THE REAL ILLUMINAT?I!!! DE ECHTE DUS!!! **?* 666 *** 11-218-49 ***?
*** 666 *** 11-218-49? *** HEYA ANTONAKI & NI?BURU: AYBABTU -> YOU'VE? BEEN SERVED BY: QFF QU?O FATA FERUNT - THE REA?L ILLUMINATI!!! DE ECHT?E DUS!!! *** 666 *** 11?-218-49 ***
Sitat av JackSparrow Vis innlegg
Hva mener du? Hvor?
Vis hele sitatet...
Facebook. Men nvm han slettet det selv. Begynnte å lure et sec.
Sitat av Mchjort Vis innlegg
Boken til ABB?
Vis hele sitatet...
Side 11 i Manifestet er blankt. Mellom index og begynnelsen av teksten.
Sitat av Voreah Vis innlegg
Kanskje du ikke skal sitere det og navngi henne selv da?
Vis hele sitatet...
Dette, samt flere andre medlemmer av familien, er dessverre allerede navngitt av ABB selv i manifestet... ;<
Sitat av JackSparrow Vis innlegg
Helt enig! Var endel saker der som stemte litt for godt. Klokkeslett på en prikk blandt annet!
Vis hele sitatet...
Klokkeslettene er på en prikk for å angi omtrentlig tidsbruk, og har selvfølgelig variert i praksis. Poenget med klokkeslettene er å angi progresjonen i aksjonsarbeidet i den kritiske siste fasen. Dette er jo et dokument for opplæring av nye og presumptivt uerfarne korsfarere.
Sitat av Falcao Vis innlegg
Hvor mange "Andy"-er som er våpeninteresserte og tydlige aktivt søker informasjon rundt på diverse forumer skulle tilfeldigvis laste opp en databok AKKURAT 06:00 22/7 2011?
Vis hele sitatet...
Tydligvis flere enn vi trodde til å begynne med

Men ja, du sier noe!
Sitat av Mchjort Vis innlegg
Den blåsteinen i Bergen er tydeligvis ikke blå lengre, men tilgriset med hvit stearin...
Vis hele sitatet...
Ja det er den. Var der selv i dag, med mine veninner som gren, av tapet på en nær venn. Utrolig trist, å ABB burde brenne i helvete...satan for en jævel.
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.