Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 15690
Alkoholisert gamer
Mårn, nå har jeg ett lite spørsmål her om alkohol og Zopiclone...

Hvis jeg nå i kveld drikker en 6pack øl... og tar en eller 2 Zopiclone 7.5mg senere i kveld for å få sove. Kan det på noen måte være farlig eller ha noen negative bivirkninger?

Jeg har ikke embalasjen de kom i så jeg får ikke lest på den, har googlet litt, men fant ikke så mye.

Takker for svar.
Sist endret av ekoli; 21. juni 2008 kl. 17:39.
http://www.felleskatalogen.no/pasien...496/89831.html

Forsiktighet må også vises ved samtidig bruk av alkohol.
Vis hele sitatet...
Vis forsiktighet ved bruk av Zopiclone Actavis.

* dersom du har nedsatt leverfunksjon...
Vis hele sitatet...
Kan se for meg at iom at disse to sier at det ikke er direkte bra. Når man drikker har jo leveren nok å jobbe med, og vil da kanskje ha problemer med både alkoholen og medikamentet. Men jeg er langt fra noen ekspert på dette, dette var bare det jeg fant, og mine tanker.
Alkoholisert gamer
Trådstarter
Ok..takker for svaret...

Får håpe jeg får sove uten Zopiclone da
1 Zopiclone etter en six pack kan aldri skade , tatt 3 ganger større dose før
Du blir nok litt fullere, men du sovner godt å trygt.
Litt offtopic, men har Zopiclone den samme drittsmaken som imovane?
Sist endret av Dodecha; 21. juni 2008 kl. 21:03. Grunn: oppfordring til blanding av medikamenter og alkohol
Jupp samme drittsmaken..
zopiclone ER imovane, og nei det er harmløst og ta 2 zopiclone når du legger deg etter en sixpack.
Sist endret av pawsan; 21. juni 2008 kl. 19:25.
Sitat av pawsan
zopiclone ER imovane, og nei det er harmløst og ta 2 zopiclone når du legger deg etter en sixpack.
Vis hele sitatet...
For de fleste : Ubetinget ja. Men om du er litt erfaren så vet du at individuelle forskjeller spiller stort inn ! Jeg vet ikke hva som skjer med kroppen/hodet ditt når du inntar x-preparater blandet med alkohol !

edit : alkohol-tastekrøll
Sist endret av pidget; 25. juni 2008 kl. 03:49.
Både zoplikon og etanol brytes ned av leveren. Selv om inntak av begge samtidig øker påkjenningen, betyr ikke det at etanol+zoplikon er farlig. På samme måte så skader ikke 2 paracet leveren din, selv om du sitter og pilser i finværet. Kronisk forhøyede AST/ALT/GGT verdier, forårsaket av etanol og medikamenter vil kunne være skadelig for leveren - med andre ord, har du et stykke igjen å gå. Leverfunksjonen kan være satt tilbake så mye som 75% , og enda klarer den å "restituere" seg selv ;-)
Sist endret av Educated; 25. juni 2008 kl. 04:10.