Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3856
Godag freaks! Usikker på om jeg poster i rett stedx å poste.
Jeg leter etter "metal foam" helst på Norsk side. Et av problemene er at jeg ikke klarer å finne ut av hva det heter på Norsk. Snakker om metaller som inneholder "luft" som er porrøse å som luft kan gå igjennom. Helst skulle jeg hatt av typen som heter "Ceramic foam/Silicon carbide foam" sistnevnte heter Silisiumkarbid på Norsk. Det jeg ikke klarer å finne ut av er hva "foam" i denne konteksten heter på Norsk, og hvor jeg får tak i det. Noen som hvet?

Stykket jeg skal ha må helst være rundt 15-20mm bred, ca 1-3cm tykk. Det må være mulig for luft å passere gjennom materialet. Hadde vært mulig med netting av samme type material også.

Grunne jeg spør er at jeg holder på å lage en "manuell" vaporizer. Det elementet jeg er ute etterx er ment absorbere en del av varmen slik at produktet ikke blir brent, samtidig som varm luft går igjennom. Kan nevne at den skal brukes med en Torch lighter.

Lurer på om det eventuelt er andre metaller eller lignende som jeg kan bruke? Karbon?
Litt rotete tråd beklager.
Metallskum er visst ordet på norsk. Du ønsker altså å lage et skumfilter av silisiumkarbid. Her bør det bemerkes at silisium ikke er et metall, men et halvmetall. Men hva trenger du de norske begrepene til? Uansett, dersom du bare skal kjøle ned varm luft, burde vel metallameller gjøre samme nytten? Kjøleribba fra en CPU? Hvis du heller vil jobbe med jern, så kunne kanskje stålull fungere.
Dette er ikke metall, men funker bra i min vape.

https://www.shady.no/products/black-leaf-vape-wool
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Metallskum er visst ordet på norsk. Du ønsker altså å lage et skumfilter av silisiumkarbid. Her bør det bemerkes at silisium ikke er et metall, men et halvmetall. Men hva trenger du de norske begrepene til? Uansett, dersom du bare skal kjøle ned varm luft, burde vel metallameller gjøre samme nytten? Kjøleribba fra en CPU? Hvis du heller vil jobbe med jern, så kunne kanskje stålull fungere.
Vis hele sitatet...
Er ikke så skolert så beklager om jeg blander metall og halvmetall.
Norske begrepene var i utgangspunktet tenkt for å se om det gikk ant å få tak i innenlands.
Ønsker å få kjøpt et Silisiumkarbid skumfilter, da disse tåler temperaturer på 2700c å blir ikke like varme som feks stålull. Noe som er viktig med produktet jeg bruker. Mulig jeg kunne kompensere med et tykt lag, men ikke helt det jeg er ute etter.

Har bestilt meg Vapewool men for å ha i nedre del av Vaporizeren.