Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1607
Hallo

Har nå kjøpt meg z-wave ( Fibaro ), samt hjemme sentralen "Home center 2". Har koblet opp alle dimmer2, mot alle lys, montert røykvarslere, dørlåser, bevegelsessensorer ++ og fått dette til å fungere over app, widget. Har også montert elko plus 1p brytere med impuls for å styre lysene utenom app. Har også integrert Sonos og Netatmo og det fungerer greit.

MEN mye vil ha mer. Nå vil jeg at jeg kan snakke med Siri, og be hun slå av eller på alle lys. Eller ta på sonos. Låse døren osv.

Vet at fibaro har laget egne fibaro utgave som fungerer mot apple HomeKit, men det har jo ikke jeg. Vet det går an å ta en snarvei å få koblet opp "vanlig" fibaro oppsett med hjemme central 2, opp mot HomeKit, men vet ikke hvordan..

Fant denne linken her, men er ikke beskrevet hvordan man gjør det i koding event...

Noen som er på freak på en sein lørdag, som vet? SKÅL
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du kan bruke Homebridge med plugin som du finner her: https://www.npmjs.com/package/homebridge-fibaro-hc2

Jeg har selv brukt homebridge opp mot Tellstick, og det fungerte over all forventning. Jeg kjørte homebridge på Raspberry Pi.