Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2001
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Jobber for tiden med en ny EP, og har derfor ikke fått gitt ut noe på lenge. Bestemte meg idag for å release en av sangene fra den nye EPen før tiden, og som alltid kommer jeg til freak først for å få feedback. Så, hva burde forandres?

http://soundcloud.com/skeetonezmusic...rom-the-new-ep

Ingen som har noe feedback?
Det kom tydelig frem at han var en robot. Hva om han sa noe annet innimellom?
Eneste jeg reagerte på var at det kansje foregitt litt mye på en gang i droppen og at roboten kunne hatt noen andre gloser å si i ny og ne.
Ellers syns jeg sangen var god.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av LowRider Vis innlegg
Det kom tydelig frem at han var en robot. Hva om han sa noe annet innimellom?
Eneste jeg reagerte på var at det kansje foregitt litt mye på en gang i droppen og at roboten kunne hatt noen andre gloser å si i ny og ne.
Ellers syns jeg sangen var god.
Vis hele sitatet...
Ah, ja "vokalen" er kanskje litt ensformig. Skal se om jeg får rettet på det. Skal høre gjennom droppet og se om det er noen forandringer som kan gjøres der
Rett før droppen sier han eks: and now you die, here i come, Check ma lazah! 1 av de 3 for eksempel =) Eller som han sier i Swtor, please dont deactivate me
Sist endret av LowRider; 21. mars 2012 kl. 19:34.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av LowRider Vis innlegg
Rett før droppen sier han eks: and now you die, here i come, Check ma lazah! 1 av de 3 for eksempel =) Eller som han sier i Swtor, please dont deactivate me
Vis hele sitatet...
Skal prøve det ut og se hvordan det fungerer så fort jeg får opp produksjonspcen min igjen! Sånne fraser før droppet er temmelig standard da, men hvis det kan gjøre sangen bedre så gjør ikke det noe
Det er jo du som er artisten her så ikke ta mine forslag bokstavlig om du ikke liker de.

Du sier det er ganske standard med sånne fraser før droppen =) Why change a winning formula?= )
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av LowRider Vis innlegg
Det er jo du som er artisten her så ikke ta mine forslag bokstavlig om du ikke liker de.

Du sier det er ganske standard med sånne fraser før droppen =) Why change a winning formula?= )
Vis hele sitatet...
Må jo prøve ut forslag da vet du!

At det er standard vil ikke si at det er en "winning formula" da, men det betyr ikke at det trenger å være dårlig heller. Kommer helt an på hvordan man gjør ting.
Veldig positivt førsteintrykk!
Hva med bass? Her var det veldig hard bass, istedet for den pumpende bassen som kanskje mange foretrekker. Dette tror jeg personlig ville gjort sangen enda litt "vassere".

Good job! likte den godt!

Edit: " I am a robot " sies med litt norsk akksent.. vært kulere om det var mørkere stemme og bedre uttale
Sist endret av watchman; 22. mars 2012 kl. 00:13.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av watchman Vis innlegg
Veldig positivt førsteintrykk!
Hva med bass? Her var det veldig hard bass, istedet for den pumpende bassen som kanskje mange foretrekker. Dette tror jeg personlig ville gjort sangen enda litt "vassere".

Good job! likte den godt!

Edit: " I am a robot " sies med litt norsk akksent.. vært kulere om det var mørkere stemme og bedre uttale
Vis hele sitatet...
Takk for feedback!
Angående bassen så har jeg ikke sidechaina den med kicken enda, det skal jeg få gjort ganske snart.

Har funnet ut nå at jeg skal få ordna på vokalsamplen jeg spilte inn, eventuelt få inn noen som er bedre i engelskuttale enn meg selv til å spille det inn. Er tydelig at det ikke ble optimalt, så det må nok forandres på

Hvis noen har noe mer så er det bare å skyte ut, det er til stor hjelp.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Takk for feedback!
Angående bassen så har jeg ikke sidechaina den med kicken enda, det skal jeg få gjort ganske snart.

Har funnet ut nå at jeg skal få ordna på vokalsamplen jeg spilte inn, eventuelt få inn noen som er bedre i engelskuttale enn meg selv til å spille det inn. Er tydelig at det ikke ble optimalt, så det må nok forandres på

Hvis noen har noe mer så er det bare å skyte ut, det er til stor hjelp.
Vis hele sitatet...
Vil bare si at skryten kommer fra meg som ikke er spes glad i dubstep bortsett fra litt skrillex. Jeg er ganske kresen på akkurat sjangeren der for å si det sånn, og det er et kompliment til deg. Håper du hører fra deg når du har fått gjort ferdig alt
Personlig likte jeg ikke starten...syntes faktisk det hørtes litt techno ejay fra 90 tallet. Men jeg elsker de typiske dubstep elementene du har tilført låten
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av watchman Vis innlegg
Vil bare si at skryten kommer fra meg som ikke er spes glad i dubstep bortsett fra litt skrillex. Jeg er ganske kresen på akkurat sjangeren der for å si det sånn, og det er et kompliment til deg. Håper du hører fra deg når du har fått gjort ferdig alt
Vis hele sitatet...
Det er alltid storstas å høre sånt, tusen takk! Kan sende deg en PM når EPen er ferdig

Sitat av Liverbird Vis innlegg
Personlig likte jeg ikke starten...syntes faktisk det hørtes litt techno ejay fra 90 tallet. Men jeg elsker de typiske dubstep elementene du har tilført låten
Vis hele sitatet...
Hva var det du ikke likte med starten? Jeg tenkte hvertfall å tweake litt på arpeggioen og synthene jeg har gående der så det blir litt mer organisk og levende.
I motsetning til Liverbird likte jeg starten veldig godt. Det er annerledes, mørkt og lyst på en gang. Depressivt og humoristisk, om du vil. Droppen var også mye hardere enn jeg forventet, og jeg ble positivt overrasket. Jeg er forøvrig enig med resten av Freaksa, ville gått for en annen samplevoice.

Dette var fett!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nether Vis innlegg
I motsetning til Liverbird likte jeg starten veldig godt. Det er annerledes, mørkt og lyst på en gang. Depressivt og humoristisk, om du vil. Droppen var også mye hardere enn jeg forventet, og jeg ble positivt overrasket. Jeg er forøvrig enig med resten av Freaksa, ville gått for en annen samplevoice.

Dette var fett!
Vis hele sitatet...
Tyty man! Da må jeg nok finne en anna samplevoice
Gleder meg til å se oppdateringer her
God låt!
Men jeg savner mer komprimering. Også er det noe rart med kompressoren du har på sidechainen din. Den slipper for treigt.
dårlig mix. fete synther bass,. men savner en kick som bitchslapper deg.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av SveinKB Vis innlegg
God låt!
Men jeg savner mer komprimering. Også er det noe rart med kompressoren du har på sidechainen din. Den slipper for treigt.
Vis hele sitatet...
Har verken kompressor eller sidechain på låta enda, bruker vente til ganske sent før jeg adder det. Men det skal bli gjort!

Sitat av evievu Vis innlegg
dårlig mix. fete synther bass,. men savner en kick som bitchslapper deg.
Vis hele sitatet...
Er bare halvveis mixa foreløpig! Skal se hva jeg får gjort med kicken også

Blir ikke å publisere flere versjoner av låta før hele EPen er ferdig, men tusen takk for all tilbakemelding!
▼ ... flere år senere ... ▼
Rotet fram denne tråden da jeg har prøvd å lett etter denne beaten LENGE! nå er den i bookmarks nok engang, takk gud for det.. helt avhengig!

Har du jobbet med mer musikk i etterkant jeg kan høre?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av watchman Vis innlegg
Rotet fram denne tråden da jeg har prøvd å lett etter denne beaten LENGE! nå er den i bookmarks nok engang, takk gud for det.. helt avhengig!

Har du jobbet med mer musikk i etterkant jeg kan høre?
Vis hele sitatet...
Faktisk helt utrolig kult å høre! Hadde nesten glemt av låta selv.

Jeg har gjort en god del siden den tid ja! Produserer for tiden under et annet artistnavn og har gitt ut 3 album som er å finne på både Spotify, og mye av musikken ligger på Soundcloud også. Det er nok litt annen musikk enn akkurat den låten her, men si gjerne hva du syns!

https://soundcloud.com/oscar-north-official
https://open.spotify.com/artist/0zFeT1gf3Ui7WGZZXe9E2t