Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1428
Jeg skal til habiliteringstjenesten i juli/august pga utredninger. «nevropsykologisk undersøkelse/test» så jeg må egentlig slutte å røyke 1 måned før jeg skal ta den testen, men usikker på hvordan jeg skal gjøre det, prøvde å være uten i 1 dag men det var veldig vanskelig, og endte med at jeg kjøpte hasj.. trenger all tips og triks jeg kan få
Ha noe å gjøre på hele tiden er mitt beste tips, så du ikke tenker på det konstant.
Ha tynnere dyne osv, for svetting blir det om natta.
Sist endret av Incogn1to; 22. juni 2018 kl. 16:09.
Du må nok bare tåle å ha det kjipt noen uker.

For min del var det et helvete med svetting og mareritt i nesten seks uker, selv om det mest intense suget etter en blås ga seg etter ca 4 dager.

Mat og å holde seg aktiv er viktig.

Jeg la på meg ca en kilo per uke.
Sist endret av SkammeligNykter; 22. juni 2018 kl. 16:25.
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg svettet noe jævelig så jeg hadde ei ekstra dyne og rent laken lett tilgjengelig om natten. Våknet ofte iskald og gjennomvåt.

Spis og drikk godt dagene før du slutter for å ha noe å gå på i tilfelle du mister matlyst i starten (her er det nok individuelle forskjeller).

Husk å opprettholde produksjon av kroppens belønningsmiddler (dopamin, adrenalin, serotinin etc) i form av trening eller andre hobbyer og aktiviteter som gir mestringsfølelse, for kroppen din er vant til å bli belønnet

Lag ett rituale som du utfører når du blir sugen.
Feks så kan du bestemme deg for å vaske ned ett rom hver gang du holder på å ringe dealeren din. Da vil du både få noe å gjøre samtidig som du får en negativ assosiasjon med å være sugen på å røyke.
Finn på noe annet å gjøre, istedenfor å ta deg en joint så ta deg en joggetur, sett deg ned og spill eller what ever.
Selv tar jeg pauser 1-2 uker om gangen sånn av og til.
De første dagene kan være litt jævelige, mye nattesvette, drømmer og lite matlyst, men 2-3 dager så er det plutselig ikke et problem lenger.
Det viktigste er å holde hodet opptatt med andre ting slik at du ikke tenker over det.

starter med 1 måneds pause nå pga jobb hvor de tar stikkprøver i blant og har nulltoleranse for alkohol, rus og tobakk.
Starter med pause etter idag jeg også! Så du er ikke alene
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Beveg dere på dagen, hold dere opptatt med venner som ikke røyker, gaming funker også.

Hva er vel litt svette om natten i en ukes tid mot de jævlige benzoabstinensene og amfetamin/cokenedturene??

Hadde tatt røykepause med nattesvette og tiltaksløshet heller enn noen av de helvetes tingene jeg nevnte ovenfor.

Mann dere opp, menn!
Det er ikke lett å stikke hodet ut av den velkjente komfortable tåka. Melatonin hjelper på søvn om du sliter med det den første tida. Kan si meget om det men nøyer meg foreløpig med å poengtere at mye hasjrøyking holder deg tilbake, ja det er godt der og da men men. Gled deg til hva som helst annet. Som f.eks. kaffe..og stikk ut på gåturer ofte. Da får tankene vandret.

Bryt dine handlingsmønster og vaner. Ingenting er gjort på kort tid men hjernen lar seg manipulere om du går inn for det.

Du har alt å tjene på en måneds pause. Selv om det oppleves tøft etter å ha røyka over mange år. I det minste vil du føle deg bedre om dagene , ha litt mer penger og driv til å finne på ting. Og ikke minst gitt deg selv en sjanse til å få ett skikkelig resultat på den prøven. Lykke til
Dette er kanskje bare meg, men det har fungert veldig godt.
Jeg skraper pipa når jeg vil ta en pause, jeg røyker på skrapet i en dag eller to så gidder jeg ikke mer fordi det smaker dritt, til slutt blir det bare ikke verdt å ta et trekk og derfra klarer jeg å gå uten hasjstinenser så lenge jeg vil, røyker rett på meg stygga så det ikke frister med trekk og da blir jeg som oftest fri til å tenke på andre ting.
Mekke opp kamillte. Du får fortsatt ritualet og kan røyke.
Gir litt beroligende effekt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
De første dagene er vanskeligst. Heng med folk som ikke røyker, og kanskje greit og ikke sove alene. Litt ekkelt om du svetter masse for den andre personen, men kan hjelpe om du får masse mareritt.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tok to mnd pause og for meg så hjalp fysisk aktivitet. Trening de dagene jeg hadde fri og en rask gåtur før jobb/sykle til jobb. Da var jeg sliten når jeg kom hjem i 22-23 tiden. Jeg la meg mye tidligere, hadde jo ikke behovet for å sitte oppe til langt på natt, kun for å ta "kun ett trekk til". Hadde ikke munch heller så spiste mindre dritt også.

Sov dårlig de tre første nettene og på den fjerde dagen våknet jeg med mye energi og en godfølelse på at dette kunne jeg gjøre. Ble lettere irritert i en uke, men var klar over det så tok meg ekstra hardt i nakkeskinnet og tenkte dette går over.

Tips når suget kommer? Gjøre noe fysisk. Om det så er å sjekke hvor mange push ups du klarer, ta deg en dusj, pusse tennene eller onanere. Bare det å gjøre noe kan gjøre sånn at du "glemmer" suget.

Lykke til