Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 6946
Hei! måtte levere inn min 3 år gamle macbook pro (mid 2012-modell) på service forrige uke. Den ville plutselig ikke lade, men fikk vite at det var hovedkortet som er ødelagt. Siden jeg ikke hadde forårsaket dette selv blir det dekket av garantien. I mellomtiden fikk jeg beskjed om at vi måtte levere inn en hjemmeeksamen fortløpende, og endte derfor opp med å kjøpe ny mac. På dette tidspunktet viste jeg ikke hva som var problemet med den gamle, og om det ble dekket av garantien. Nå har jeg plutselig to macer, og skal derfor selge den gamle. Den fungerer helt perfekt, og har vært min baby i disse årene. Med andre ord har jeg behandlet den veldig pent, aldri mistet den, påført den skade osv osv. Selve maskinen har det aldri vært noe galt med, eneste problemet var at den ikke ville lade. Derfor lurer jeg på hvor mye jeg egentlig kan selge den for? nå som hovedkortet snart er fikset er den jo så si god som ny, men jeg vet jo at jeg ikke kan ta alt for mye med tanke på alderen til macen!
Sist endret av mac2012; 8. januar 2018 kl. 16:59.
Trådstarter
4 0
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Så det at det allerede har vært en garantisak påvirker ikke prisen? er litt redd for at det blir brukt mot meg
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Jeg kan ikke skjønne hvorfor det skulle være tilfellet. Nytt hovedkort = mindre sjanse for at det blir defekt igjen.
Garantien kan også brukes flere ganger om det skulle oppstå nye problemer.
Sitat av mac2012 Vis innlegg
Så det at det allerede har vært en garantisak påvirker ikke prisen? er litt redd for at det blir brukt mot meg
Vis hele sitatet...
Hvis det var vært garanti sak kan du ikke selge det for samme beløp. Risikoen for at det skal være ny reklamasjon på garanti saken ligger der, og pcen kan ha følgefeil
Trådstarter
4 0
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
Jeg kan ikke skjønne hvorfor det skulle være tilfellet. Nytt hovedkort = mindre sjanse for at det blir defekt igjen.
Garantien kan også brukes flere ganger om det skulle oppstå nye problemer.
Vis hele sitatet...
Tenkte litt sånn jeg også. Hovedkortet er jo selve "hjertet", så når det er nytt så er jo macen så god som ny

Sitat av hnr Vis innlegg
Hvis det var vært garanti sak kan du ikke selge det for samme beløp. Risikoen for at det skal være ny reklamasjon på garanti saken ligger der, og pcen kan ha følgefeil
Vis hele sitatet...
Tenker ikke å selge for samme beløp, ingen vil kjøpe en brukt 3 år gammel mac til 9000 hahah! men tror du 4500-5000 er for mye å forlange?
Sist endret av mac2012; 8. januar 2018 kl. 21:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Sitat av hnr Vis innlegg
Hvis det var vært garanti sak kan du ikke selge det for samme beløp. Risikoen for at det skal være ny reklamasjon på garanti saken ligger der, og pcen kan ha følgefeil
Vis hele sitatet...
TS kan selge pcen for akkurat det samme som alle andre gjør.
Det er alltid en risiko for at elektronikk tar kvelden, men jeg vil påstå at sansynligheten er større på et hovedkort fra 2012 vs et nytt hovedkort.
Følgefeil etter en reperasjon blir selvfølgelig fikset av verksted, selvom jeg tror det er lite sansynlig da apple kun har sine produkter og har god kompetanse på disse.
Trådstarter
4 0
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
TS kan selge pcen for akkurat det samme som alle andre gjør.
Det er alltid en risiko for at elektronikk tar kvelden, men jeg vil påstå at sansynligheten er større på et hovedkort fra 2012 vs et nytt hovedkort.
Følgefeil etter en reperasjon blir selvfølgelig fikset av verksted, selvom jeg tror det er lite sansynlig da apple kun har sine produkter og har god kompetanse på disse.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for god hjelp!