Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 6711
Hei.

Har slått en politimann(2 slag I ryggen), spyttet han I ansiktet, og kaldt han skjellsord. Er tiltalt I paragraf 155 og lurer på hvor lang straff jeg kan vente meg.

Jeg er tidligere dømt til 30 dager fengsel for en nesten lik episode.
Fyllenerver i dag �� blir nok en ordentlig smekk .. ikke lett å forutsi lengde på evnt dom
Anonym bruker
"Klein Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vanskelig å si, men vil tro 60-90 dager. Må nevnes at dette er kun synsing fra min side.
Du har jo da ettertrykkelig vist nå at du ikke har tatt lærdom fra forrige gang, dermed vil du nok ikke få formildende omstendigheter. Min synsing er mellom 60-90 dager basert på tilsvarende saker på lovdata.no.
Jeg er siktet for samme greia, med sånn ca samme alvorlighetsgrad (sparket, spyttet og skjellsord) og jeg har ihvertfall fått inntrykk av at jeg slipper unna med forelegg. Men har ikke hørt fra dem enda.
Erklærte meg ikke straffskyldig
Sitat av VividReality Vis innlegg
Jeg er siktet for samme greia, med sånn ca samme alvorlighetsgrad (sparket, spyttet og skjellsord) og jeg har ihvertfall fått inntrykk av at jeg slipper unna med forelegg. Men har ikke hørt fra dem enda.
Erklærte meg ikke straffskyldig
Vis hele sitatet...

Men er du tiltalt og dømt for slikt tidligere? Det er ganske sikkert den tidligere dommen i tilsvarende sak som kommer til å øke lengden på dommen for ts denne gang.
Sist endret av frtoretang; 6. november 2017 kl. 05:23.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Men er du tiltalt og dømt for slikt tidligere? Det er ganske sikkert den tidligere dommen i tilsvarende sak som kommer til å øke lengden på dommen for ts denne gang.
Vis hele sitatet...
Nei, men det var jo ikke han heller da han ble dømt den første gangen.
Men sant det du sier. Det at han har blitt dømt for samme forbrytelsen tidligere vil neppe tale hans sak.

Lykke til bak murene da, TS. Og så slår vi ikke politiet neste gang
Blir garantert fengselstid på meg. Og klarer fint 60-90 dager. Noe over det er litt krise. Tenker mye på dette med at jeg ikke vil havne I lukket fengsel. Kan jeg unngå dette I mitt tilfelle? Starter også studie neste høst...hvordan er mulighetene mine for å få utsatt soning til endt utdannelse? Takk for alle svar forresten

Sitat av VividReality Vis innlegg
Nei, men det var jo ikke han heller da han ble dømt den første gangen.
Men sant det du sier. Det at han har blitt dømt for samme forbrytelsen tidligere vil neppe tale hans sak.

Lykke til bak murene da, TS. Og så slår vi ikke politiet neste gang
Vis hele sitatet...
Takk for det! Lenge leve oss tullinger...verste med det hele er at jeg har null minne fra episoden.
Sist endret av ezel; 6. november 2017 kl. 11:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Klein Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mest sannsynelig havner du i et åpent fengsel, dvs om du er førstegangsoner. Når det gjelder utsettelse av soning så er dette noe du må søke kriminalomsorgen om, der blir hver enkelt sak vurdert individuelt. Ps: Alle har vert litt tulling en gang. Lykke til med saken din, å evt soning.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mest sannsynelig havner du i et åpent fengsel, dvs om du er førstegangsoner. Når det gjelder utsettelse av soning så er dette noe du må søke kriminalomsorgen om, der blir hver enkelt sak vurdert individuelt. Ps: Alle har vert litt tulling en gang. Lykke til med saken din, å evt soning.
Vis hele sitatet...
Har sonet 30 dager med fotlenke tidligere..Takk skal du ha!
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Si noen ord om hvorfor du slår da! Mister du kontrollen når du er ruset? Har du problem du trenger å prate om med psykolog? Kommer du til å fortsette å slå andre? Er du bare en kødd? Jeg er nysgjerrig!
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Utsatt soning fordi du har studieplass er bare å glemme. Det må mer tungtveiende grunner til. Du vil ikke bli satt på lukka for en så kort dom, men man kan søke seg dit - noe mange gjør, da det føles som om tiden går mye fortere på lukka.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Si noen ord om hvorfor du slår da! Mister du kontrollen når du er ruset? Har du problem du trenger å prate om med psykolog? Kommer du til å fortsette å slå andre? Er du bare en kødd? Jeg er nysgjerrig!
Vis hele sitatet...
Hola!

Helt da starten av min "drikkekarriere" har jeg sliti med situasjoner som den her. Slagsmål, vært ekkel mot andre, bryti loven etc. Jeg kan rett og slett blacke helt ut i enkelte situasjoner når jeg er ruset. Det var mye hyppigere og verre situasjoner når jeg var yngre. I disse dager oppstår situasjonene sjeldent. Jeg har tilbrakt noe over 10 netter på glattcelle, jeg er kun I starten av 20-årene. Dette sier sitt.

Når det gjaldt denne situasjonene våknet jeg på cella uten NOE som helst minne om hva som hadde skjedd. Jeg beklaget på det sterkeste til politiet, og dro derfra flau, trist og med mange spørsmål angående min egen psyke.

Til vanlig er jeg en trivelig og snill type med mye venner og god jobb. Håper jeg har lært av denne situasjonen...begynner å bli lei!

Også en del forhold som har blitt ødelagt opp igjennom..slike ting svir.
Sist endret av ezel; 6. november 2017 kl. 14:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ezel Vis innlegg
Hola!

Helt da starten av min "drikkekarriere" har jeg sliti med situasjoner som den her. Slagsmål, vært ekkel mot andre, bryti loven etc. Jeg kan rett og slett blacke helt ut i enkelte situasjoner når jeg er ruset. Det var mye hyppigere og verre situasjoner når jeg var yngre. I disse dager oppstår situasjonene sjeldent. Jeg har tilbrakt noe over 10 netter på glattcelle, jeg er kun I starten av 20-årene. Dette sier sitt.

Når det gjaldt denne situasjonene våknet jeg på cella uten NOE som helst minne om hva som hadde skjedd. Jeg beklaget på det sterkeste til politiet, og dro derfra flau, trist og med mange spørsmål angående min egen psyke.

Til vanlig er jeg en trivelig og snill type med mye venner og god jobb. Håper jeg har lært av denne situasjonen...begynner å bli lei!

Også en del forhold som har blitt ødelagt opp igjennom..slike ting svir.
Vis hele sitatet...
Kanskje du skal vurdere å slutte med hva enn som gjør deg slik, før du gjør noe som ikke kan tas tilbake og kanskje ødelegger ditt og andres liv.
Virker jo som at du angrer så jeg skal ikke preke til deg, men når du veit fra før av at du blir et rasshøl i fylla - er det ikke en idé å ikke bli dritings mer da?
Sist endret av Neptunia; 6. november 2017 kl. 16:17.
Sitat av Neptunia Vis innlegg
Virker jo som at du angrer så jeg skal ikke preke til deg, men når du veit fra før av at du blir et rasshøl i fylla - er det ikke en idé å ikke bli dritings mer da?
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke en drittsekk I fylla..det hører til fortiden min. men en sjelden gang kan det gå galt. Da er det ofte MYE alkohol innabords. Har regulert meg kraftig I mengder jeg drikker, og det hjelper veldig på oppførselen. Drikker f.eks aldri sprit.

Jeg kommer aldri til å slutte å fylle mtp at jeg ikke vil ofre det sosiale det medbringer.
Siden ingen andre har nevnt (skumleste)
Prøvd å få utløp for sinne ellers da? Noen blir veldig sinte av alkohol..kan hjelpe å gjøre seg ferdig med ting som gnisser og skaper dårli humør før du inntar ting som forsterker dårlig humør. Bare ett tips ingen er perfekte
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mest sannsynelig havner du i et åpent fengsel, dvs om du er førstegangsoner. Når det gjelder utsettelse av soning så er dette noe du må søke kriminalomsorgen om, der blir hver enkelt sak vurdert individuelt. Ps: Alle har vert litt tulling en gang. Lykke til med saken din, å evt soning.
Vis hele sitatet...
Du har nok rett i det du sier for det første punktet, altså pgr av
rettspraksis.
Helt riktig at vedkommende må ta dette opp med kriminalomsorgen.

For det andre punktet så tar du feil.
Alle har ikke vært såpass tulling at de utøver grov vold mot mennesker
som bare prøver å gjøre jobben sin.
Det virker som at du prøver å forsvare antisosial/dysfunksjonell atferd. Denne typen atferd er uønsked i dagens moderne samfunn.

Blir en voldelig og mannevond ved inntak av alkohol, så bør en slutte å drikke.
Det er faktisk ikke verre.
Sist endret av UrbanFreak86; 6. november 2017 kl. 18:49.
UrbanFreak86: Spot on!
Det er uønsket atferd i dagens samfunn. Flertallet av alle mennesker du møter er samlet i innsats mot slik oppførsel, igjennom demokratisk valgte virkemidler. Dagens samfunn er stort sett et eneste stort forsøk på å nekte slik atferd. Essensen med politiet er "å hindre folk i å skade folk".

Det hjelper dessverre lite å skrive godt, eller å angre bittert. Dine ønsker, dine valg. Ønsker du å ta stor del "i det sosiale" anbefaler jeg deg å slutte å drikke ASAP. For flertallet av de du omgås med ønsker ikke slik atferd. Du blir en uønsket del av det som foregår før du aner det og veien tilbake er ikke der. Du kan rett og slett ikke gå rundt og slå folk.

At du ikke skjønner det selv gjør at jeg mister troverdighet til innlegget ditt. At du selv ikke synes du er en drittsekk i fylla blir som en klisje. Jeg mener absolutt ikke å angripe deg, på noen som helst måte. Jeg er langt fra perfekt selv, men alvoret her er ikke til å kimse av.

Du er til en hver tid kun ett slag unna å drepe. Ta alvoret og ansvaret så vi slipper flere tragedier enn nødvendig. Det finnes nok av rusmidler som gagner det sosiale og som ikke fremprovoserer neandertaleren i deg.
Sitat av ezel Vis innlegg
Hei.

Har slått en politimann(2 slag I ryggen), spyttet han I ansiktet, og kaldt han skjellsord. Er tiltalt I paragraf 155 og lurer på hvor lang straff jeg kan vente meg.

Jeg er tidligere dømt til 30 dager fengsel for en nesten lik episode.
Vis hele sitatet...
Er du fra Norge?
If
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Du har nok rett i det du sier for det første punktet, altså pgr av
rettspraksis.
Helt riktig at vedkommende må ta dette opp med kriminalomsorgen.

For det andre punktet så tar du feil.
Alle har ikke vært såpass tulling at de utøver grov vold mot mennesker
som bare prøver å gjøre jobben sin.
Det virker som at du prøver å forsvare antisosial/dysfunksjonell atferd. Denne typen atferd er uønsked i dagens moderne samfunn.

Blir en voldelig og mannevond ved inntak av alkohol, så bør en slutte å drikke.
Det er faktisk ikke verre.
Vis hele sitatet...
For det første: Hvordan min beskrivelse av episoden for deg går under kategorien grov vold er helt uforståelig. Hadde jeg ytt grov vold hadde jeg vært tiltalt for det.

For det andre: du går bredt ut her og antar at alle menn I uniform til alle tider "kun gjør jobben sin". Du var ikke på stedet da episoden oppstå. Du kan umulig vite om politimannen gjorde jobben sin.

Det at du I tilleg klassifiserer meg som dysfunksjonell sosialt sett basert på noen fåtall av forumsvar,sier mye om din mentale helse...tulling.
Sist endret av ezel; 6. november 2017 kl. 23:16.
Du kommer til å få et hardt liv.
Nå er det ikke jeg som blir "helt hjernedød" i fylla, det er deg det.
Hvis dine tidligere innlegg er riktige, så har du faktisk et problem.
Et problem som først å fremst er selvforskyldt.
--------------------------------------------------
Tidligere innlegg fra TS i andre tråder :
ezel :"Ettersom drar vi fra stedet, men jeg bestemmer meg for å snu og gå tilbake, jeg ringer på døren og slår ned han første som åpner (ikke eieren av huset). Dette ble det selvfølgelig et stort rabalder ut av og alle på nachspielet trekker ut i gårdsplassen der det senere skal gå ganske ille for seg" (28. september 2015 kl. 22:57)

ezel: "Kjente meg igjen i ting du sier her og leste meg opp på Dyssosial personlighetsforstyrrelse (Anti sosial) symptomer og kjente meg selv igjen på alle punkter...bør jeg kontakte noen?" (2. juli 2015, 11:03)

ezel:"Noen som her som har kunnskap om hva som vil komme frem på en begrenset politiattest til en stilling som barnehageassistent? Jeg er tidligere dømt for vold mot offentlig tjenestemann(30 dager fengsel). Og har noen bøter for narkotikabruk. Er dette ting som kommer frem på en slik begrenset attest?"(18. september 2017, 13:39)


I rest my case
Sist endret av UrbanFreak86; 6. november 2017 kl. 23:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Du kommer til å få et hardt liv.
Nå er det ikke jeg som blir "helt hjernedød" i fylla, det er deg det.
Hvis dine tidligere innlegg er riktige, så har du faktisk et problem.
Et problem som først å fremst er selvforskyldt.
--------------------------------------------------
Tidligere innlegg fra TS i andre tråder :
ezel :"Ettersom drar vi fra stedet, men jeg bestemmer meg for å snu og gå tilbake, jeg ringer på døren og slår ned han første som åpner (ikke eieren av huset). Dette ble det selvfølgelig et stort rabalder ut av og alle på nachspielet trekker ut i gårdsplassen der det senere skal gå ganske ille for seg" (28. september 2015 kl. 22:57)

ezel: "Kjente meg igjen i ting du sier her og leste meg opp på Dyssosial personlighetsforstyrrelse (Anti sosial) symptomer og kjente meg selv igjen på alle punkter...bør jeg kontakte noen?" (2. juli 2015, 11:03)

ezel:"Noen som her som har kunnskap om hva som vil komme frem på en begrenset politiattest til en stilling som barnehageassistent? Jeg er tidligere dømt for vold mot offentlig tjenestemann(30 dager fengsel). Og har noen bøter for narkotikabruk. Er dette ting som kommer frem på en slik begrenset attest?"(18. september 2017, 13:39)


I rest my case
Vis hele sitatet...
Du valgte faktisk å unngå å svare på svaret jeg ga deg og istedenfor legge igjen noen gamle sitater fra tidligere tråder. Håpløst.

Du valgte faktisk å unngå å svare på svaret jeg ga deg og istedenfor legge igjen noen gamle sitater fra tidligere tråder. Håpløst. Hva vil du frem til med disse sitatene egentlig? Det første og siste sitatet er bare et "Bevis" på at det jeg har prøvd å få frem I denne tråden. Det andre sitatet er et totalt annet emne og ingenting med denne saken å gjøre. det sitatet ble skrevet på et veldig forvirrende tidspunkt... I rest my case..jeg klarer ikke helt å se hva du vil frem til med dette svaret

Sitat av Vapekari Vis innlegg
Er du fra Norge?
Vis hele sitatet...
Jeg er fra Norge ja.
Sist endret av ezel; 6. november 2017 kl. 23:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
1 - Du klarer virkelig ikke å forstå, hva som er ditt eget best.
Mest sannsynlig så kommer du ikke til å forstå dette, før det er for sent.

2 - Du er en voldsmann som fort kan hende opp med å skade noen for livet, potensielt drepe noen.
Du bryr deg mer om at du skal bli beruset under "sosial sammenkomster", enn å forstå den ondskap
som du utløser når du inntar alkohol.

3 - Dine tidligere sitater gir jo et klart å tydelig bilde av hvem du er.
At en kan gjør ekstremt dumme ting engang, det kan skje, men når du gjør det igjen, så sier det sitt.

4 - Din historikk = antisosial/dysfunksjonell atferd.
Jeg ville ikke gått så hardt ut Urban. Samfunnet utvikler seg raskere enn vårt DNA og noen er mer voldsomme enn andre. For kort stund og faktisk få generasjoner tilbake en beundret og misunnet egenskap. Faktisk nødvendig for å klare seg. Også i samfunnet vårt. Jeg ville sluttet med alkohol og om nødvendig heller tatt andre "snillere" -i mangel av bedre beskrivelser- rusmidler.

Sosialt sett er det sjeldent et krav om at du er full, hvert fall ikke voldelig. Det sosiale vi liker å verdsette består av langt triveligere og mer betydningsfulle faktorer. Burde være god nok motivasjon. Om alkoholen er viktigst, til og med viktigere enn andres trygghet og helse, så ville jeg heller karakterisert det som alkoholisme.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
1 - Du klarer virkelig ikke å forstå, hva som er ditt eget best.
Mest sannsynlig så kommer du ikke til å forstå dette, før det er for sent.

2 - Du er en voldsmann som fort kan hende opp med å skade noen for livet, potensielt drepe noen.
Du bryr deg mer om at du skal bli beruset under "sosial sammenkomster", enn å forstå den ondskap
som du utløser når du inntar alkohol.

3 - Dine tidligere sitater gir jo et klart å tydelig bilde av hvem du er.
At en kan gjør ekstremt dumme ting engang, det kan skje, men når du gjør det igjen, så sier det sitt.

4 - Din historikk = antisosial/dysfunksjonell atferd.
Vis hele sitatet...
Virker for meg som Om du er ute etter å spre kvalme fremfor noe annet. Eod for min del.
Det nærmer seg stengetid
Rene personangrep er ikke fruktbart, og det gjelder deltakere på begge sider av bikkjeslagsmålet. Første og eneste advarsel.
Du ryker nok inn, vil tippe mellom 20-90 dager, sånn er det bare.

Over til det andre så hva kan du gjøre med dette, for hvis du ikke tar grep så vil dette bare føre til større problemer senere, allerede 1 dom(?) for vold mot offentlig tjenestemann og 1 til innkommende.

SKjønner godt at du ikke vil slutte med drikkinga, den er jo en viktig del av det å være sosial i norsk sammenheng.

-Så hva gjør vi, du har kutta spriten bra. Da har jeg tre råd. Stopp å drikke (uaktuelt).
- En enhet alkohol er lik tilsvarende mengde vann, magen vil bli fullere og du orker ikke bøtte nedpå så mye. Krever litt disiplin av deg, men fungerer for mange av mine venner med lignende problemr. Hvis du bytter vann mot Farris vil du og ikke bli så fyllesjuk.
- Eller du kan være streng mot deg selv og aldri drikke mer en ett vist antall enheter alkohol... Denne er shit vanskelig da vettet går t og du bare skal ha en til.

Ellers så kan du oppsøke psykolog eller lignende for å få verktøy til å ikke bli sinna, ufin. Gode mentale verktøy hjelper selv om du er shitfaced. Jeg har i min alkohol karriere kanskje to black outs(20år lang), bestemte meg tidlig for at jeg skal huske alt, og selv om det til tider har vært vannvittige mengder så husker jeg alt (nesten). Samme med sinne, jeg går hvis jeg kjenner at det kommer. Noe jeg også bestemte meg for tidlig.

Så ta tak og bestem deg for at dette aldri skal skje igjen. Pass på forbruket og heller avslutt tidligere hvis du kjenner at nå går det til helvete. Se om det er noe program i fengselet f.eks sinnemestring som du kan bli med på, hvis du først ska sitte inne så bruk det til noe konstruktivt. Som sagt tidligere driller du inn noen mentale verktøy så vil du kunne fungere under sterk rus også.

For alternativet er faktisk og slutte og drikke

Lykke til
har du slått en mann i ryggen og i tillegg en snut 2 ganger i ryggen uten at det har resultert i skade? da synes jeg det er noe du bør ta til deg og det er at du bør slutte å bruke vold for det er opplagt noe du ikke er spesielt flink til. har du skadet politimannen vil det komme tillegg i straffen din som kanskje svir mer enn inntil 6 mnd fengsel, økonomisk erstatning for legebehandling og tap av arbeidsinntekt. har slagene gjort virkelig inntrykk og mannen ikke lengre vil jobbe i politiet må du betale mye penger i erstatning.

evnen til å håndtere alkohol er etter hva jeg har sett på min mann noe som varierer med hvordan livet er generelt

mitt råd er at den eneste grunnen til å ruse seg, på noen, er når en har noe å feire og form + humør allerede er på topp. all annen rusbruk er etter mitt syn misbruk og vil skape trøbbel på kort og eller lengre sikt
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av VividReality Vis innlegg
Jeg er siktet for samme greia, med sånn ca samme alvorlighetsgrad (sparket, spyttet og skjellsord) og jeg har ihvertfall fått inntrykk av at jeg slipper unna med forelegg. Men har ikke hørt fra dem enda.
Erklærte meg ikke straffskyldig
Vis hele sitatet...
En liten update fra meg; Fikk brev i posten her om dagen om at saken ble henlagt
Sist endret av VividReality; 18. november 2017 kl. 04:33.
Sitat av VividReality Vis innlegg
En liten update fra meg; Fikk brev i posten her om dagen om at saken ble henlagt
Vis hele sitatet...
Woho! Da kan du jo bare fortsette å gønne på da!
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Woho! Da kan du jo bare fortsette å gønne på da! :bergenser::skogstroll::osloenser:
Vis hele sitatet...
Hehe, nei. Har nok lært av den episoden, og kuttet ut slik oppførsel :-)
Sist endret av VividReality; 20. november 2017 kl. 00:33.
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Et lite tips til dere bråkebøtter. Selv om du får saker henlagt og slipper unna med en natt på glattcelle etter en episode så er det ikke sånn at det blir glemt.

Neste gang du havner i noe, selvforskyldt eller ikke, å de får noe de kan gå til sak mot deg på så vil alle de tidligere episodene bli dratt frem i rettsaken. Her er det et ord som kommer til å øke straffen du da får, gjentagelse.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Et lite tips til dere bråkebøtter. Selv om du får saker henlagt og slipper unna med en natt på glattcelle etter en episode så er det ikke sånn at det blir glemt
Vis hele sitatet...
Dette gjelder også for offeret. Ikke minst. Det kan enkelt ødelegge livskvaliteten til et menneske å bli utsatt for vold. Polititjenestemenn eller kassadame.