Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1404
Jeg lurte på om det var noen som mente det var marked for å arrangere en LAIV
her i Kristiansand/Vennesla området ? De som ikke vet LAIV er kan gå til
www.laiv.org (norsk side). LAIV er egentlig en slags sommerleir på en måte, der
hundrevis av mennesker samler seg, utkledd som mennesker fra middelalderen,
og lever et "skuespill" i en cirka en uke eller mindre. Det er som å spille et
rollespill, bare det er virkelig. Alle må spille seg inn i karakteren, og alt må være
ekte. Arrangørene lager forskjellige "quests" og en historie, og deltakerne er med
ved å vandre rundt i skogen dag og natt, sette opp leirer og ut å leke rollespill.
Vis hele sitatet...
Fyyyyyyyy faaaaen sier jeg bare
Hehe, jeg kjenner flere skewe idioter som sikkert kunne tenke seg å være med på noe sånt. Personlig har jeg aldri giddi å satt meg inn i et rollespill, verken brettspill eller noe "elektronisk". Spilte D&D en gang, men fy fadej, traurige saker asså (Kan ha en sammenheng med at jeg fant konseptet mycket tråkigt, og at spillet gikk noe utenfor min rekkevidde).
Live rollespill er jo skikkelig gøy da!

Jeg spiller det hver dag, fra morgen til kveld...
Noen ganger hender det jeg tar pause og går tilbake til min virkelige personlighet, necrus [20. level nøytral-kaotisk alvemagiker (spes: necromancy)].

Men seriøst, rollespill er morsomt i god gammel D&D stil, fantasien har ingen av de grensene det virkelige liv har
Hadde sikkert vært gøy det ja. Var med på LAIV i fjor vår og det var drit kult! Noen venner skal arrangere LAIV til våren igjen, sjekk Brorskapet på www.laiv.org.

Har begynt å spille litt vanlig Pen&Paper D&D. Er morro , desverre ikke så mange å spille med her i nærheten, men jeg har starten en liten konverterings eskapade
Fy faen, jeg trodde dere skulle være minst like negative til det som meg
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sikkert meget kult å kle seg ut sammen med fult av andre og leke at man er en annen skapning/person whatever enn man er i en uke.. NOT!
Det virker bare alt for tåpelig.
hæhæ, p0rr laiv, p0rr laiv! ja til p0rr laiv
Laiv kan være så mangt, jeg har ikke fått vært på så mange selv. Noen var dårlige (Ja jeg tenker på dere forbanna maktgale mørk alver som går rund og plager alle). Men det kan også være skikelig gøy, de jeg har vært på har vært mer hobby. Det finnes jo helt geniale laiver hvor du løper rundt med adrenalin kick i 3 dager for så og sove 3 dager.
Går det an å spille rollespill over chat? En gruppe sitter og spiller ved å chatte med hverandre?
Det går fint an å spille rollespill over chat.. (1 Gamemaster, og 3+ spillere)

Men stemningen rundt rollespillet blir jo .. ødelagt.
Laiv er kult hvis det er de rette arrangørene.

Pen & Paper-RPG er gøyalt.
Spiller Vampire: Masquerade og Dark Ages atm.
Opprinnelig postet av rraptor
Går det an å spille rollespill over chat? En gruppe sitter og spiller ved å chatte med hverandre?
Vis hele sitatet...
Det finnes jo programmer spesielt laget for å spille online, bl.a. :
OpenRPG
Man kan spille RPG på Telnet, såkalte MUD, MUCK, MOO, MUSH, etc.. http://dir.yahoo.com/Recreation/Game...s__MOOs__etc_/ Klikk deg inn
på MUDs for en gigantisk liste over servere
Sist endret av AdventureGamer; 10. februar 2002 kl. 13:30.