Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1943
Halla! Er det noen her som har erfaringer med å leve i land i sentral Europa? Alt fra Polen ned til Bosnia... Jeg er 23 og tenkte det kan være fint å oppleve en annen del av Europa i noen år. Har jobb som følger meg der jeg går så slipper vi alle kommentarene om jobbmarkedet der... Er mest keen på byer på Oslo sin størrelse og opp.. jo billigere jo bedre...

Gleder meg til å høre deres erfaringer Freaks
Jeg bor i sentral Europa og har gjort det noen år nå, er etter mine erfaringer bare å anbefale! Er en veldig annen kultur og om man liker mer alternative ting er det også supert for det
Tyskland er billig da. Hvis du bor litt utenfor er det jo ekstremt billig.
Bodde en periode i Ludwigshafen, som er 3 minutter med trikk fra Mannheim. veldig stor prisforskjell på disse to stedene.
Sist endret av Ambience; 11. april 2018 kl. 10:48. Grunn: Mer tekst
Jeg flyttet til Budapest for å ha det gøy for noen år siden og anbefaler det på det varmeste. Veldig billig å leve der og utelivet, restauranter og bylivet har god standard til en billig penge. Betalte 5000 kr i måneden for toppetasje, nyoppussed 80kvm leilighet midt i sentrum. Dette er noen år siden så er nok litt dyrere. Blir du lei bylivet så er strendene til Kroatia, Montenegro og Albania en flytur unna og pleier å være ganske billig.

Eneste er at folkene der kan være litt vanskelig å komme inn på og kan oppfattes som litt sure. Men med en gang du har bodd der litt og forstår greia og språket bedre er det mye lettere.

Språket er helt latterlig though. En god blanding av tyrkisk på steroider, finsk og diverse Balkanspråk. Så kan ta litt tid å lære seg.

Er også sykt mange internasjonale som bor der. Både studenter, jobbfolk og lassaroner som meg. Pass deg litt for taxiene. De elsker å hustle utlendinger. Få hoteller og restauranter og slikt til å bestille for deg og forhåpentligvis finner du til slutt en ålreit sjåfør du kan få nummeret til.
Sitat av Manuehl Vis innlegg
og om man liker mer alternative ting er det også supert for det
Vis hele sitatet...
Kan du utdype hva du mener her?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvordan er det med Serbia?
Leste et sted om en fyr som flyttet til serbia for og jobbe innen IT-support. På lunsjpausen greide han å uttrykke litt spøkefull vag kritikk av Serbias nasjonalisme i en bisetning. Han ble da helt utskjelt av de andre ved bordet og arbeidsoppholdet der ble etterpå meget utrivelig.