Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1576
Kan noen være så snill og fortelle meg hvordan man går ut av X i Mandrake Linux 8?
Hvis jeg ikke husker helt feil velger du logout på "start" menyen.
Da kommer du til det grafiske login bilde??? (kanskje
En av boksene som jeg tror har noe med shutdown å gjøre har et valg som heter "Consol mode" eller noe slek.
Velg den og trykk ok.
Kanskje ikke den beste forklaringen, men det er en stund siden jeg brukte grafisk login.

kruger
nidaroz's Avatar
Trådstarter
Oki!men det er det samme nå..fant ut at mandrake sux0r...la inn red hat istedet.... thx anyway..=)fint at noen svarer=)
Jeg liker ikke red i det hele tatt... Ikke suse eller...
Tror jeg skal prøve slack snart... vet ikke. Har lissom vært Mandrake for meg i 18 mnd, sikkert fordi det er en "linux for nybegynner" distro og jeg var veldig det da

Nå bruker jeg linux som server.
samba, apache, ftp, shell, eggdrops, cs...
Det er serversiden av linux som er bra!
nidaroz's Avatar
Trådstarter
Kjører bare på en 200 box..så Mandrake kjørte sirup på den..men Red gikk ti ganger så kjapt...dessuten er red hat enkelt og greit til og starte med...leste foresten at Opera kom på QNX nå oxo...kewlt
Kjører Mandrake Linux på en p75 m16m EDO ram
Går helt fint det (men nå har jo ikke jeg prøvd grafisk da..)
nidaroz's Avatar
Trådstarter
Ja nettop jeg er linux n00be så jeg holder meg mest i X
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Originally posted by n|dar0z
Oki!men det er det samme nå..fant ut at mandrake sux0r...la inn red hat istedet.... thx anyway..=)fint at noen svarer=)
Vis hele sitatet...
I tilfelle noen bare har installert linux og ikkje gidda å fikse på det etter installen og for å brife med mine hax0r kunnskapa så skal eg no vise kor enkelt redhat har gjort det for folk å roote en redhat3.2 box...

ved å telnete (port 23 altså) så kan jo kven som helst finne ut at det er en RH 6.2 box en har kobla seg til med mindre adminen ikkje har fjerna/renamea /etc/issue.net

så det er vel det fyrste en bør fikse på.

så vis du skanner så kanskje du finner at port 111 er åpen.
AHA!

bash# cd /home/exce/exps/rpc/statd
bash# gcc -o statdx statdx.c
bash# ./statdx **** 111

kva? oi? Root? wow da...

så fjerna du alle spora av deg i loggane
og kanskje legger igjen en beskjed til adminene.

ELLER så kan du jo ta å lage en ny user og laste opp en backdoor og sniffer...

det finst så mangt en kan gjere med root.
Tenkte berre eg sku fortelle korleis en gjer en så lame atack og korleis en beskytta seg mot det.

men no visste vel dei fleste som leser forumet om dette og har beskytta seg mot det. Tenkte berre eg sku reinformere alle lissom...

koz og klemz.
Gå ut av X?

er ikke det bare CTRL-ALT-BACKSPACE for å stenge X-serveren...?
jo, når du sier det
Det går kanskje litt raskere....

kruger
er det ikke ctrl+alt+F1 til ctrl+alt+F5 da? Er iallefall det i debian.
og for å komme tilbake til X så tar du ctrl+alt+F6. men dette gjør ikke at X skrur seg av. F1-F6 er forskjellige console-screener. Dette visste dere sikkert alle sammen, men jeg måtte bare si det for å briefe med mine ULtR4-L3373 kunnskaper
nidaroz's Avatar
Trådstarter
Takk...men samma nå....har red hat 7.1 nå så...=)det er det fiskekake å gå ut Red Hat er en drit bra n00be distro den er ikke for vanskelig og ikke for lett.....
Jeg liker ikke Red Hat... Har ikke prøvd det siden v5 elle noe though... så jeg burde kanskje bare holde kjeft?
Corel er skrot! Det er virkelig elendig! seriøst!

Skal installere slack så snart jeg får dl det.... Men da må dem først få opp den helvetes sida dems snart!!!

Arg!
kruger
nidaroz's Avatar
Trådstarter
Nja...ver sin smak men jeg liker det...siden til slack er da oppe?var der i går jeg!enig i at corel sux0r...ivertfall grafikk pakkene deres!
Eh, er det noe som er newbie, så er nå det redhat isåfall. Mandrake er nå mye bedre enn redhat etter min mening. Etter hva jeg har hørt så flyter det nok både litt exploits i redhat både her og der. Mandrake 8 ruver som arbeidstasjon OS

Får meg et par maskiner nu som jeg skal kjører server på. Kommer til å kjøre Slack på den kraftigeste (200MHz 160MB SDRam). Lasta det nettop ned her andre dagen Kjekt å få adgang til en skole som har 1mbit linje og kun bruke den for seg selv hihi...

-Prazor
nidaroz's Avatar
Trådstarter
Man skal ikke se ned på noen pga distro men ville bare si at....ja det finnes mange exploits OSV til red hat!Men så kan jeg fortelle deg at de funker fett i Mandrake oxo...pga Mandrake er i bunn og grunn red hat...Mandrake er bygd på Red Hat,den har bare litt sånn venligere interface(GRATULERER DU HAR NÅ INSTALERT MANDRAKE OSV =)og stort sett er ordnet med grafiske instaleringer og 0 tekniske *nix* uttrykk.....i grunnen en linux/windows klone i en pakke vist du skjønner va jeg mener!

Håper du skjønte hva jeg mente,og som sagt no offence.man bruker det distroen man liker best og jeg foretrekker red hat før mandrake blandt annet pga jeg tror red hat kan lære meg mye mer om linux en hva mandrake kan.....
red hat, mandrake, suse, corel, slack, turbo... ) samme hva dem heter!
Jeg bruker linuxen min som server og bryr meg lite om det grafiske!
Ingenting er bedre en å sitte i WINDOWS med putty oppe og fikle med linux!
Jeg bruker en p75 med 16mg ram, uten skjerm, mus eller tastatur!!! og Mandrake.. Det funker helt fint.
Total diskplass er vel rundt 700mb, ingen problem.

kruger
nidaroz's Avatar
Trådstarter
Vist du ikke bruker det grafiske hva skal du med mandrake da?Putty ruler ja