Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1520
Jeg har Redhat 6.2, Phat Linux 3.3, Corel Linux 1.2 & Open Linux 1.x

Hvilken av disse er best til å ha en proxy/web-server kjørende på, maskina jeg skal bruke det på er en p166 m/ 32mb RAM

------------------
-Sharken

Westside till I die
Patient zero
iblis's Avatar
hmm..
kanskje ikke svar på spm. ditt.. men har du tenkt på å bruke openBSD (www.openbsd.com)?

de har en meget bra firewall/proxy løsning som vist skal være bedre enn linux sin..

som www server vet jeg ikke om den er bedre da..

------------------
.: iblis :.
"the man, the myth, the legend.."
"In nomine patrie, Et fili, Et spiritu sancti.."
Trådstarter
Hmm.. Har BeOS, aner ikke hva det er for noe.. noen som vet?

Og forresten, et spørsmål til, kan jeg bruke to nettverkskort i samme PC? jeg skal få SDSL, og der medfølger det et SDSL modem som jeg må koble til maskina, og det kobles til i Nettverkskortet, kan jeg da ha et til i som går til resten av nettverket mitt?

------------------
-Sharken

Westside till I die
Det skal gå helt fint med to nettverkskort i en maskin.
BeOS har jeg aldri prøvd, men etter som jeg har forstått er det et helt eget OS med GUI, som ikke bygger på noe gammelt OS.

- Eudoxos -
BeOS er artig, men det er ikke så mange programmer til det.
Du kan ikke fortelle oss litt om dette, da, dersom du har prøvd det? Hadde vært kult å vite litt mer om hvordan det funker.

- Eudoxos -
det tar sånn 10 sekunder å starte opp hele saken, og jeg har aldri opplevd at det har crashet. men så brukte jeg det ikke så lenge heller, fordi det støttet ikke isdnkortet mitt, og det er få programmer tilgjengelig i forhold til windows og linux. det er veldig brukervennlig, du klarer lett å lære deg det. med den versjonen jeg lastet ner (gratis personal v5, 50 mb) følgte det med hjelpefiler som var greie å lese.
▼ ... noen uker senere ... ▼
hva er vitsen med to nettverkskort når man kan bruke en HUB istedetfor?

funker med adsl
Trådstarter
Å bruke hub er dårlig med tanke på trafikk-kontroll og sikkerhet. Da kan utenforstående få tilgang til alle maskinene i nettverket, og det blir mye større belastning på nettverket da det blir mye mer trafikk som transporteres fram og tilbake på hubben.