Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 717
Hei, jeg har nå kodet hjemmeside og har tenkt å legge den ut. Jeg har kjøpt domene på domeneshop.no, men vet ikke hva jeg så gjør. Finner ikke noen plass på domeneshop hvor jeg kan få opplysninger som viser hvordan jeg legger den ut? Noen som kan hjelpe meg?
Du må kjøpe hosting først, så lager du en "FTP" konto som du kobler opp mot Filezilla (et program du må laste ned), der kan du laste opp filene dine
Trådstarter
Hvor kjøper jeg hosting og oppretter FTP konto da? :-) Og hva ca. er prisen?
Sitat av Lktheman Vis innlegg
Hvor kjøper jeg hosting og oppretter FTP konto da? :-) Og hva ca. er prisen?
Vis hele sitatet...
Kommer litt an på, du får det fra 10 - 100kr i måneden, flere her på forumet synes at Host1 er bra. Selv bruker jeg Fosty og V7host og vil helst ikke bytte. Når du har registrert deg der med domenet ditt så vil du få info til cPanel bruker og der kan du lage en FTP bruker.

De aller fleste hostene vil nok hjelpe deg med dette

PS; Når du velger en ny host så anbefaler jeg at du aldri betaler for et år med hosting. Betaler du måned for måned så vil du billigere kunne flytte siden din til en annen host om du ikke er fornøyd. Når du har brukt tjenesten i 2-3 måneder og er fornøyd så kan du forlenge med et år. =)
Sist endret av Vod0; 28. april 2012 kl. 20:32.
Trådstarter
Okei, så jeg har fortsått det riktig om domeneshop er en plass man kan kjøpe kun navnet, også må man kjøpe slik hosting i tillegg på f.eks host1, opprette FTP konto der, og så laste opp siden ved hjelp av f.eks FileZilla?
Sitat av Lktheman Vis innlegg
Okei, så jeg har fortsått det riktig om domeneshop er en plass man kan kjøpe kun navnet, også må man kjøpe slik hosting i tillegg på f.eks host1, opprette FTP konto der, og så laste opp siden ved hjelp av f.eks FileZilla?
Vis hele sitatet...
Korrekt.
Sitat av Lktheman Vis innlegg
Okei, så jeg har fortsått det riktig om domeneshop er en plass man kan kjøpe kun navnet, også må man kjøpe slik hosting i tillegg på f.eks host1, opprette FTP konto der, og så laste opp siden ved hjelp av f.eks FileZilla?
Vis hele sitatet...
Riktig ! Send meg gjerne en PM så kan jeg hjelpe deg over Skype.

Når du kjøper hosting fra en side som tilbyr "cPanel" så vil du kunne gjøre ALT der, sette opp email konto, FTP konto, "MySQL databaser" (Brukes for å sette opp forum, blogg etc..). Så jeg ville ikke valgt noe annet enn cPanel.
Sist endret av Vod0; 28. april 2012 kl. 20:36.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Dette er feil!

Du kan kjøpe webhost hos domeneshop også, du trenger ikke å kjøpe det på en annen og linke det til domenenavnet. Selv ville jeg gjort litt research før jeg valgte å registrerere meg hos Domeneshop, da det er ganske stive priser der.
Jeg anbefaler danske webhosts, de er billig og kjempebra.

Webhotell på domeneshop:
http://www.domeneshop.no/webhotel.cg...014569b1afa863
Trådstarter
Okei, tusen takk for hjelpen! Jeg prøver først jeg, så kontakter jeg deg eventuelt! :-) Tusentusen takk!
192.168.1.1
Hacker's Avatar
host1 anbefales, du får rabatt!