Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 656
Heisann!

Har en sånn Kingston Datatravler 16 GB. Problemet er at størelsen er krympet til 4 GB etter at jeg formaterte den. Når jeg prøver å formatere den får jeg bare opp 4 GB som et alternativ. Hvordan kan jeg fixe dette??
Formaterte du til ntfs filsystem?
Trådstarter
Nope, FAT32
Kjør->diskmgmt.msc

Hva står under capacity? Hvilke partisjoner finnes på den?

PS: Fat32 støtter ikke filer større enn 4 GB.
Sist endret av Ozma; 13. mai 2011 kl. 17:43.
lefsespiser
lefze's Avatar
Formater disken på nytt, bare denne gangen med NTFS som filformat så skal du se at du får dine 16gb
Trådstarter
Står 3.9 GB på capacity og det er to partisjoner. En på 4 og en på 11 GB så det stemmmer godt. Hvordan får en fjernet den andre parisjonen? Dette er nok jeg som har rotet til da jeg holdt på å installere linux på den....

Jeg fått slettet det men står som "Unallocated". Skal prøve å fixe det med Magic Partition Manager nå
høyre klikk på min datamaskin - disk behandeling - da kommer alle partisjoner opp - høyre klikker du på en partisjon og høyre klikker på den på 4 gb også slett volum, det samme gjør du med den på 11 også prøver du og formatere den på nytt i ntfs