Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1636
hei

jeg er rett og slett HELT grønn når det gjelder websider
har litt erfaring med piczo og disse andre, men jeg vil ha mitt eget domene (?)

f. eks www.goofy6980.org/net/com


kan noen komme med en god detaljert guide helt fra bunn? kan stort sett ingenting om koding.
Ikke for og være frekk, men du synes ikke du spør om vel mye. Det blir jo litt som om jeg skulle dra innom et byggeforum og laget en tråd hvor jeg spør om en steg for steg guide på og bygge et hus. Du kommer ikke så langt med og lese en kjapp guide på dette feltet. De som faktisk kan programmere har nok brukt noen år på og komme dit de er idag.
Lær deg det som er basic med HTML først i allefall.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Dersom det viktigste for deg er å få ditt eget domene så finnes det langt enklere måter enn å lage en egen side helt fra bunn av.

wordpress har denne muligheten.
Enda enklere, men litt dyrere er squarespace. Jeg bruker denne selv, og den gjør det meget enkelt å designe sin egen side, med sitt eget domene. Og du unngår "standard looken" som mange tilsvarende tjenester ofte ender opp med.
For å registrere ett domene har du flere alternativer. Uniweb.no .. one.com .. jeg kan hjelpe deg .. Mange alternativer. For en enkel webside:

Kode

<html>
<head>
<title>goofy6980 er kul!</title>
</head>
<body>
<div>Dette er min hjemmeside. Mer kommer.</div>
</body>
</html>
Sitat av ChS Vis innlegg
Dersom det viktigste for deg er å få ditt eget domene så finnes det langt enklere måter enn å lage en egen side helt fra bunn av.

wordpress har denne muligheten.
Enda enklere, men litt dyrere er squarespace. Jeg bruker denne selv, og den gjør det meget enkelt å designe sin egen side, med sitt eget domene. Og du unngår "standard looken" som mange tilsvarende tjenester ofte ender opp med.
Vis hele sitatet...
Heisann

Er det mulig å få sett siden din, som du har med squarespace? Bare så jeg kan se hva det går i

mvh D
One of the good guys
2rs1's Avatar
Lære seg det helt fra bunn?
Lær deg:
1. HTML
2. CSS
3. PHP/ASP/ ...WFYB

Skal du bare ha en webside, så er finnes det mange alternativer som gjør det meste for deg. Wordpress, som noen har nevnt, er en av de veldig gode.
Sitat av ChS Vis innlegg
Dersom det viktigste for deg er å få ditt eget domene så finnes det langt enklere måter enn å lage en egen side helt fra bunn av.

wordpress har denne muligheten.
Enda enklere, men litt dyrere er squarespace. Jeg bruker denne selv, og den gjør det meget enkelt å designe sin egen side, med sitt eget domene. Og du unngår "standard looken" som mange tilsvarende tjenester ofte ender opp med.
Vis hele sitatet...

Funker det å bruke squarespace hvis man allerede har domene? Har domene hos one.com, og så litt interessant ut med squarespace.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Det er ikke noe problem det nei... Bare å linke domenet mot squarespace. Har du allerede en wordpress side, eller andre tilsvarende tjenester er det relativt god støtte for å importere disse også.

DrD.O.C: Min side er www.skuret.com
På ingen måte avansert eller fancy... noe jeg begynnte på for en liten stund siden, og som jeg ennå ikke har komt helt igang med. Det beste er egentlig bare å se her for flere eksempler på sider som er lagt med denne tjenesten!
Jeg hadde også denne tanken en stund og prøvde å lære meg HTML, CSS osv. Syntes dette ble for vanskelig og jeg var nok ikke motivert nok. Prøv webs.com Der har man mange valgmuligheter og kan gjøre for det meste hva man vil.
:(){ :|:& };:
tripflag's Avatar
Sitat av Kurdish.Designe Vis innlegg
Nei sier jeg...
hvis du har ikke begynnt ennå! så begyn med microsoft front page.. Veldig enkelt & å gjøre masse...
Vis hele sitatet...
Tror jeg må si nei også. Frontpage er ikke mindre enn horribelt.

Nåh, avhengig av hvor avansert du vil ha siden din, så kan faktisk gratis hosting rekke rimelig langt. Om du absolutt skal skrive alt fra bunnen av (html/css) er det nok å velge mellom. Om du derimot vil ha en mer profesjonell løsning (gjestebok, forum, server-scripting med php etc) er nok betalt hosting end god idé.

Jeg ville anbefalt drupal på host1. Greit startsted.
jeg hjalp en fyr med dette. cbwollestad elns ... Han kunne ingenting. Nå kjører djcassie.com som aldri før! Sjekk ut http://freak.no/forum/showthread.php...hlight=nfftest
Hvis goofy6980 har lyst til å lære å lage websider fra bunnen av, så må han få lov til det. Selvsagt finnes det et hav av nettjenester og systemer som dekker de aller fleste behovene til en som vil ha egen hjemmeside, men noen ganger kan det være lurt å starte fra scratch.

Jeg sammenligner det med bilkjøring. "Alle" kan kjøre bil, men de som er ekstra flinke har ofte en grunnleggende teknisk innsikt i hvordan en bil er bygget opp og hvordan den fungerer. Har man satt seg inn i det grunnleggende uansett hva det gjelder, har man ofte mer nytte av det man driver med på lang sikt.

Jeg begynte allerede i 1996 å lage mine egne hjemmesider. Jeg kunne ikke opp ned på en html-tag, så jeg kopierte kildekode fra kule websider og begynte å justere til mitt eget bruk. Det tok ikke mange dagene før jeg gikk bort fra 3 meter midtstilt tekst, og over til tabeller - og etter hvert også dynamisk databaselagring.

Fra de eller første enkle sidene mine i 1996 har jeg lekt, lært og jobbet med web, og er i dag webmaster og portalsjef for en av Norges største nettbaserte salgskanaler - helt uten noen utdannelse innen web. Jeg er ikke i tvil om at all lekingen og fiklingen med kildekode har hatt mye å si for at jeg er her jeg er i dag.

Stå på, goofy! Html er kult, og det er kult at flere vil lære.

Det beste tipset jeg så noen andre også kom med er www.w3schools.com. Der står det meste du trenger å vite. Det finnes også et hav av bøker med gode eksempler på html/css.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Mulig at dette er litt teit, men jeg brukte http://www.funkychickens.com/main.asp en del. Har drevet med HTML i over 11 år nå, og startet med det og kopiere kildekode og justere. VIK UNNA FRONTPAGE, om du skal bruke en editor, hold deg til DreamWeaver isåfall.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av KugaCarputer Vis innlegg
Hvis goofy6980 har lyst til å lære å lage websider fra bunnen av, så må han få lov til det. Selvsagt finnes det et hav av nettjenester og systemer som dekker de aller fleste behovene til en som vil ha egen hjemmeside, men noen ganger kan det være lurt å starte fra scratch.

Jeg sammenligner det med bilkjøring. "Alle" kan kjøre bil, men de som er ekstra flinke har ofte en grunnleggende teknisk innsikt i hvordan en bil er bygget opp og hvordan den fungerer. Har man satt seg inn i det grunnleggende uansett hva det gjelder, har man ofte mer nytte av det man driver med på lang sikt.

Jeg begynte allerede i 1996 å lage mine egne hjemmesider. Jeg kunne ikke opp ned på en html-tag, så jeg kopierte kildekode fra kule websider og begynte å justere til mitt eget bruk. Det tok ikke mange dagene før jeg gikk bort fra 3 meter midtstilt tekst, og over til tabeller - og etter hvert også dynamisk databaselagring.

Fra de eller første enkle sidene mine i 1996 har jeg lekt, lært og jobbet med web, og er i dag webmaster og portalsjef for en av Norges største nettbaserte salgskanaler - helt uten noen utdannelse innen web. Jeg er ikke i tvil om at all lekingen og fiklingen med kildekode har hatt mye å si for at jeg er her jeg er i dag.

Stå på, goofy! Html er kult, og det er kult at flere vil lære.

Det beste tipset jeg så noen andre også kom med er www.w3schools.com. Der står det meste du trenger å vite. Det finnes også et hav av bøker med gode eksempler på html/css.
Vis hele sitatet...

Takk for denne støtten!
nå har jeg puslet litt med dette, og kommet opp med http://xieroxx.nl .
parkert hos one.com.
vet noen om det er mulig og fikse eget forum der?