Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  229 17755
Så når/vist blir denne skjønnheten virklighet?
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av JKnutsen Vis innlegg
Jeg har allerede en server som har det meste du spør etter :P Alle starter uten jobb, bare noen items osv. og de kan begynne å grave etter ressurser. De kan bo på et hotell gratis til de kan kjøpe tomt, det er politi og folk som jobber på fengsel, de som er i fengsel skal faktisk jobbe med farming, utendørs mens de er i fengsel i 5-10 minutter fordi de har drept noen.

PS dersom dere skal starte en slik server er en veldig kul plugin en kalender plugin. Hver dag blir det sagt i chatten "Todays roleplay date is ...." slik at du kan ha avtaler med folk, osv. Du kan til og med ha en sign på veggen der det står datoen
Vis hele sitatet...
Ja, men serveradminsene er korrupte å du har tp og alt av commands.

Sitat av Zitto Vis innlegg
Så når/vist blir denne skjønnheten virklighet?
Vis hele sitatet...
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Ingen planer om å la det gå i glemmeboka!
Men hvis jeg først skal starte server, vil jeg gjøre det ordentlig. God planlegging osv.
Er også en fattig student, og må skrape sammen spenn til deticated server som er god nok. Hater lag, så det vil jeg unngå.
Vis hele sitatet...
Da. Titegn
Sitat av Zitto Vis innlegg
Så når/vist blir denne skjønnheten virklighet?
Vis hele sitatet...
Usikker, men satser på starten av august.
Bare spør hvis du trenger hjelp med dette vidunteret
Trådstarter
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Bare spør hvis du trenger hjelp med dette vidunteret
Vis hele sitatet...
Will do
Joiner den serveren lett....

Kan jo ha lov til å bruke TNT så det blir litt lettere å rane en bank f.eks
Trådstarter
TNT og flammer vil ikke være lov.
Vil lufte en ide med dere:

Det blir slik at man kan kjøpe eiendommer i forskjellige områder. Disse områdene kan feks. være "DownTown", hvor spillere kan kjøpe en eiendom, bygge hus eller butikk. "Industry Lane" er et område hvor fabrikker og lignende skal bygges.
Så var jeg innom tanken om at man kun kan få de man bygger protected hvis det er innenfor disse områdene. Da vil folk kjøpe eiendommene, og vi får en by. Hvis man ikke vil bo rett vedsiden av hverandre vil det være eiendommer som ligger for seg selv.
Hva synes folket om dette?
Har dere fått tak i en server til og kjøre på?
Jeg vil gjerne starte butikk, og selge redskaper! Alt ifra diamantøkser til trespader! Low prize yes, very cheap, come on, yez! Men helt seriøst, dette kan bli bra! Tenker at det må koste endel å kjøpe eiendom, så den blir litt precious, og ikke alt ser ut som stygge boder. At Man faktisk må jobbe opp endel råvarer og "penger" for faktisk å få lov til å bygge. Jo nærmere de forskjellige sentrumene jo høyere er prisen. Om eiendommen du har byttet deg til, eller kjøpt er langt unna jernbanestasjoner etc vil prisen gå ned. Noen fler ideer? Tenker at alle kan lufte dem her, så kan eventuelle mods ta dem i betraktning, eller hvertfall se på dem yeah
Sitat av stehal Vis innlegg
Jeg vil gjerne starte butikk, og selge redskaper! Alt ifra diamantøkser til trespader! Low prize yes, very cheap, come on, yez! Men helt seriøst, dette kan bli bra! Tenker at det må koste endel å kjøpe eiendom, så den blir litt precious, og ikke alt ser ut som stygge boder. At Man faktisk må jobbe opp endel råvarer og "penger" for faktisk å få lov til å bygge. Jo nærmere de forskjellige sentrumene jo høyere er prisen. Om eiendommen du har byttet deg til, eller kjøpt er langt unna jernbanestasjoner etc vil prisen gå ned. Noen fler ideer? Tenker at alle kan lufte dem her, så kan eventuelle mods ta dem i betraktning, eller hvertfall se på dem yeah
Vis hele sitatet...
Da bør vi ha et pengesystem

Men, jeg tror ikke dette vil gå så bra som alle tror. Vi kommer til og være max, 10 stk i begynnelsen så blir folk lei.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Da bør vi ha et pengesystem

Men, jeg tror ikke dette vil gå så bra som alle tror. Vi kommer til og være max, 10 stk i begynnelsen så blir folk lei.
Vis hele sitatet...
eg må nok væra enig med deg der
Sitat av Settoz Vis innlegg
Da bør vi ha et pengesystem

Men, jeg tror ikke dette vil gå så bra som alle tror. Vi kommer til og være max, 10 stk i begynnelsen så blir folk lei.
Vis hele sitatet...
Bare å sette opp player limit til 50... Og lagge som bare f***
Sitat av JKnutsen Vis innlegg
Bare å sette opp player limit til 50... Og lagge som bare f***
Vis hele sitatet...
Man må jo få 50 spillere da? Der problemet ligger, folk blir lei før serveren blir populær.
Trådstarter
Vi har en veldig god server, som vil kunne holde rundt 50 spillere. Vi har også tenkt på hvordan vi kan reklamere for serveren.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Tror du/dere det er mulig og legge inn flere chatrooms, kanaler o.sv.

For på f.eks. thorcraft er det nesten umulig å skrive noe (mens det er mange folk på) til en person, for så og få svar.
Sitat av sam500 Vis innlegg
Tror du/dere det er mulig og legge inn flere chatrooms, kanaler o.sv.

For på f.eks. thorcraft er det nesten umulig å skrive noe (mens det er mange folk på) til en person, for så og få svar.
Vis hele sitatet...
går det ikkje ann og bruke skype eller noko med den du vil ha kontakt med?
Jeg er med! Er ganske grei på interiør-design (på MineCraft), synes det er bedre enn å bygge store bygg, så vet hva min plass vil bli
The Maelstrom EU
kribw's Avatar
Har tenkt mye på dette selv, og det er veldig fornuftig

Hadde vært litt tøft visst Notch hadde programmert en liten Player Owned Butikk funksjon, og et trade system :P
Trådstarter
Sitat av kribw Vis innlegg
Har tenkt mye på dette selv, og det er veldig fornuftig

Hadde vært litt tøft visst Notch hadde programmert en liten Player Owned Butikk funksjon, og et trade system :P
Vis hele sitatet...
Notch har gjort sitt på mange områder. Han åpnet for mods, slik at andre kan lage slikt. Noe som de også har gjort.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av SveinKB Vis innlegg
TNT og flammer vil ikke være lov.
Vil lufte en ide med dere:

Det blir slik at man kan kjøpe eiendommer i forskjellige områder. Disse områdene kan feks. være "DownTown", hvor spillere kan kjøpe en eiendom, bygge hus eller butikk. "Industry Lane" er et område hvor fabrikker og lignende skal bygges.
Så var jeg innom tanken om at man kun kan få de man bygger protected hvis det er innenfor disse områdene. Da vil folk kjøpe eiendommene, og vi får en by. Hvis man ikke vil bo rett vedsiden av hverandre vil det være eiendommer som ligger for seg selv.
Hva synes folket om dette?
Vis hele sitatet...
Tnt og flammer blir ikke lov?! da forsvinner jo hele ide'en om en realistisk minecraft server.
Dette blir jo en helt vanlig minecraft server som det finnes mange av fra før av.
Trådstarter
Sitat av sam500 Vis innlegg
Tnt og flammer blir ikke lov?! da forsvinner jo hele ide'en om en realistisk minecraft server.
Dette blir jo en helt vanlig minecraft server som det finnes mange av fra før av.
Vis hele sitatet...
Da har du ikke forstått det jeg legger i "realistisk"
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Da har du ikke forstått det jeg legger i "realistisk"
Vis hele sitatet...
Neivell, hva er realistisk med å ikke kunne starte flammer, bruke tnt?
En ting til. Skins.
Hva med at man har ett "skin" som passer til yrke?

Er man en som graver etter ressurser kan man ha en "gravedrakt"(You know what i mean^^)

Hadde vært litt stilig:P
Flammer burde da virkelig være lov...
Er jo beste måten å bli kvitt træt o.l på =)


TNT burde også tildels være lov, er ikke så alt for lett å lage TNT fra grunnen av så =)
Og det burde jo være mulig å bryte seg inn i hus o.l.
Kun banken som ikke burde være mulig å bryte seg inn i
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Flammer burde da virkelig være lov...
Er jo beste måten å bli kvitt træt o.l på =)


TNT burde også tildels være lov, er ikke så alt for lett å lage TNT fra grunnen av så =)
Og det burde jo være mulig å bryte seg inn i hus o.l.
Kun banken som ikke burde være mulig å bryte seg inn i
Vis hele sitatet...
Det burde være MULIG, hvis bankansette f.eks åpner døren for noen, eller at de sprenger seg inn med tnt.
Sitat av sam500 Vis innlegg
Det burde være MULIG, hvis bankansette f.eks åpner døren for noen, eller at de sprenger seg inn med tnt.
Vis hele sitatet...
Om slikt virkelig blir sånn som det høres ut så blir denne serveren "my second life" :P Joiner lett da. Men f,eks: Dere har Politi og sånt, og kanskje hvete kunne vært forbudt. Vis man ble tatt med det så fikk man 1 time i fengsel + et minutt per hvete man hadde (1 stack = 64min). Og at dere setter opp salgsposter der "mafiaen" kjøper det:P
Trådstarter
Sitat av sam500 Vis innlegg
Neivell, hva er realistisk med å ikke kunne starte flammer, bruke tnt?
Vis hele sitatet...
Med realistisk mener jeg at det man bygger og at hele settingen skal være moderne.
Det finnes jo utallige slike servere..
Hva er negativt med flammer (ting brenner, ikke at noe brenner kontinuelig - annet i en peis) og TNT da?

TNT i en massiv størrelse forstår jeg, det kjører serveren til H ganske grett - som jeg selv fikk erfare en gang.
Men ingen vil kunne klare å produsere TNT i en slik dose, da gunpowder ikke er det letteste å få tak i =)
Kunne noen ha lagt ut et komplett utkast? Tråden har blitt til hummer og kanari.
Burde samle noen, og sette en poll på de.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Har allerde en server jeg med plass til minst 9 atm på. Så en testing kunne vell kanskje blitt gjort der.
Får jeg spørre hva server spec'sene er? RAM og prosessor først og fremst =)
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Leier den av servercraft jeg ^^ så akkurat hva specsa er kan jeg vell egentlig ikke helt svare på.
RAM får du jo oppgitt når du kjøper serveren da.
Da det er antall MB Ram du betaler for i mnd =)
Hvem tier har dere? Altså hvem pakke?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
værsåsnill og ikke bruk hvem, er jo ikke en person du snakker om. Har forøvrig for øyebliket tier 2, men har plass til mere enn det som står i beskrivelsen. Iogmed at det var mer ment som en server til meg og venner, og ellers andre som har lyst å komme på først. Vurderer dog å oppgradere.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
værsåsnill og ikke bruk hvem, er jo ikke en person du snakker om. Har forøvrig for øyebliket tier 2, men har plass til mere enn det som står i beskrivelsen. Iogmed at det var mer ment som en server til meg og venner, og ellers andre som har lyst å komme på først. Vurderer dog å oppgradere.
Vis hele sitatet...
Okei.

Og beklager for at jeg hadde skriveleif fordi jeg ikke er norsk! Kan du noen gang tilgi meg?
Sitat av JKnutsen Vis innlegg
Okei.

Og beklager for at jeg hadde skriveleif fordi jeg ikke er norsk! Kan du noen gang tilgi meg?
Vis hele sitatet...
nei. *titegn*
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Nope, blir nok aldri noen tilgivelse her i gården. Dette var alt for alvorlig. Du skriver bra til å være Norsk da, men lær deg å ikke skrive "hvem bil" eller bruke hvem i slike setninger : )
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Nope, blir nok aldri noen tilgivelse her i gården. Dette var alt for alvorlig. Du skriver bra til å være Norsk da, men lær deg å ikke skrive "hvem bil" eller bruke hvem i slike setninger : )
Vis hele sitatet...
bare tulla! Du er tilgitt!
Trådstarter
Vi vil prøve å ha serveren oppe rundt 10. august. Men før vi kan åpne den, trenger vi sårt folk som kan hjelpe til med å pynte.
Vi har flatet ut flere områder med et verktøy, for å spare tid. Trenger folk som kan hjelpe oss med å pynte rundt i kantene på disse områdene. "Make it less square". Trenger også hjelp med å lage eiendommer som folk kan kjøpe. Meld interesse på PM.
In return - gratis eiendom på valgfritt område.
bruker dere hamachi???

sånt at folk med ulovlig minecraft kan joina
Sitat av Marzzh Vis innlegg
bruker dere hamachi???

sånt at folk med ulovlig minecraft kan joina
Vis hele sitatet...
nei, å ha en server som kun bruker hamachi er lavmål. Uansett så trenger man ikke hamachi for å spille ulovlig.
Det å ha en server slik at ulovlige Minecraft folk kan joine er IKKE smart. Folk kan da bare logge inn som andre og bruke rettighetene dems.
Sitat av Mathiasbk Vis innlegg
nei, å ha en server som kun bruker hamachi er lavmål. Uansett så trenger man ikke hamachi for å spille ulovlig.
Vis hele sitatet...
kva meine du då??

Sitat av Mathiasbk Vis innlegg
nei, å ha en server som kun bruker hamachi er lavmål. Uansett så trenger man ikke hamachi for å spille ulovlig.
Vis hele sitatet...
kva meine du då??

dette er kun mildertidig (trur eg) det med hamachi dritte
Sitat av Marzzh Vis innlegg
kva meine du då??



kva meine du då??

dette er kun mildertidig (trur eg) det med hamachi dritte
Vis hele sitatet...
Det han prøver å si, det er noe dritt å bruke Hamachi fordi ikke alle gidder å laste det ned, de fleste vil nok bare spille, og man trenger det ikke for å kunne spille ulovlig.
dei som har ulovlig må vel bruke hamachi for og kunne spille online? med andre folk..


vist ikkje venligs vis meg korleis det går ann og spille med andre uten hamachi
Sist endret av Marzzh; 21. juli 2011 kl. 00:14.
Sitat av Marzzh Vis innlegg
dei som har ulovlig må vel bruke hamachi for og kunne spille online? med andre folk..


vist ikkje venligs vis meg korleis det går ann og spille med andre uten hamachi
Vis hele sitatet...
Det går an. Serveren må bare sette "online-mode" til "false" så kan alle joine med alle navn, noe som ikke er smart.

PS: Kan du ikke bare kjøpe Minecraft? En hundrelapp så har du det.
Sitat av JKnutsen Vis innlegg
Det går an. Serveren må bare sette "online-mode" til "false" så kan alle joine med alle navn, noe som ikke er smart.

PS: Kan du ikke bare kjøpe Minecraft? En hundrelapp så har du det.
Vis hele sitatet...
eg vil, men eg får ikkkje lov av foreldrene mine :'(
Sitat av Marzzh Vis innlegg
eg vil, men eg får ikkkje lov av foreldrene mine :'(
Vis hele sitatet...
Regler er her så folk kan bryte dem.