Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  181 20885
Det lureste for å finne tilbake til huset ditt er nok å bygge det veldig nærme spawn, for så å bruke kompasset
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av djxfade Vis innlegg
Nei, merket dette.
Men en ting som irriterte meg, er at så lenge jeg ikke får logget inn, så får jeg ikke engang spilt på egen LAN server. Håper dette blir fikset i Beta
Vis hele sitatet...
Lokal serveren lager en fil som heter server.properties med forskjellige settings du kan tweake. I den finner du "online-mode=true" skift true til false og du kan spille på serveren selvom minecraft.net er nede.
De som sliter med å finne tilbake til basen: Bygg kompass!
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Grix: kompasset peker til spawnpoint. Det er mange som utforsker i stor skala før de faktisk begynner å bygge noe permanent. Altså er kompasset ubrukelig for de som har base langt unna spawnpoint og ikke har tenkt langsiktig nok til å lage en eller annen slags merket sti dit.
de som gjør dette er jo ikke særlig lure da.. ber jo om å gå seg ville da :P

start på ny mapp, bygg borg/fort ved spawnpoint
Sitat av skepsis Vis innlegg
er jo ganske lett å finne veien hjem, det som er viktig er å bygge hjemmet ditt nære spawnpointet ditt (der du havner når du dør.

så lager du et kompass, dette peker alltid mot spawnpoint
Vis hele sitatet...
Eller, du bare går til "hjemmet" ditt, bruker kommandoen "/sethome", og dermed kan du hvor som helst bare skrive "/home" så blir du flyttet til det du har satt som "home".

Sitat av Synderen Vis innlegg
Lokal serveren lager en fil som heter server.properties med forskjellige settings du kan tweake. I den finner du "online-mode=true" skift true til false og du kan spille på serveren selvom minecraft.net er nede.
Vis hele sitatet...
Og hvor ligger disse filene?
fungerer dette på indev singleplayer og? eller er det multiplayer ting?
Sitat av skepsis Vis innlegg
fungerer dette på indev singleplayer og? eller er det multiplayer ting?
Vis hele sitatet...
Har ikke peiling om det funker på singleplayer, spiller stort sett kun mp.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av djxfade Vis innlegg
Eller, du bare går til "hjemmet" ditt, bruker kommandoen "/sethome", og dermed kan du hvor som helst bare skrive "/home" så blir du flyttet til det du har satt som "home".
Og hvor ligger disse filene?
Vis hele sitatet...
Filene skal ligge i samme mappe som minecraft_server.jar/exe


Sitat av skepsis Vis innlegg
fungerer dette på indev singleplayer og? eller er det multiplayer ting?
Vis hele sitatet...
De kommandoene fungerer kun på mp.
De funker vel ikke på vanilla-MP heller, man er nødt til å legge inn en form for serveradmin-mod. Det var hvertfall slik for to uker siden.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Mith Vis innlegg
De funker vel ikke på vanilla-MP heller, man er nødt til å legge inn en form for serveradmin-mod. Det var hvertfall slik for to uker siden.
Vis hele sitatet...
Ja glemte å nevne dette.
A madman with a box
mabala's Avatar
Sitat av Synderen
Lokal serveren lager en fil som heter server.properties med forskjellige settings du kan tweake. I den finner du "online-mode=true" skift true til false og du kan spille på serveren selvom minecraft.net er nede.



Og hvor ligger disse filene?
Vis hele sitatet...
Når du starter Minecraft_server.exe lages de automatisk. Du finner de i mappen med Minecraft_Server.exe
Sist endret av mabala; 30. september 2010 kl. 14:50.
Fungerer det godt sammen med linux?
Sitat av robhol Vis innlegg
Grix: kompasset peker til spawnpoint. Det er mange som utforsker i stor skala før de faktisk begynner å bygge noe permanent. Altså er kompasset ubrukelig for de som har base langt unna spawnpoint og ikke har tenkt langsiktig nok til å lage en eller annen slags merket sti dit.
Vis hele sitatet...
Regnet jo selvfølgelig med at folk hadde hjerne nok til å merke vei fra spawn til base
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av oamo91 Vis innlegg
Fungerer det godt sammen med linux?
Vis hele sitatet...
Spillet er laget i Java så det burde fungere fint i Linux, du kan laste ned en Linux client fra siden men har ikke prøvd det selv. Serveren fungerer ihvertfall utmerket i Linux.
Sitat av Sarv_2 Vis innlegg
Lurer jeg også på. Fikk til å lage noen tre-kasser av alle trærne jeg slo istykker, og det var en busemann som begynte brenne da jeg drepte han. Noe mer enn det har ikke jeg fått til, etter å ha spilt ett par timer..

Jeg finner liksom ikke helt meningen med dette spillet. Er det bare å samle ting og bygge det man har lyst til, samtilig som man passer seg for zombier om natta?
Vis hele sitatet...
Okai, etter å ha spilt ei stund, og funnet ut hvordan ting funker, så ble det faktisk jævla kult
Sitat av andyyy Vis innlegg
syns virkelig ikke det dette var noe å skryte av altså.
kan ikke skjønner hvordan alle dere liker dette... med mindre dere er 3 år i hue hele gjengen, det er jo akuratt som å bygge lego bare at det tar mye lenger tid:S
Vis hele sitatet...
Det er akkurat som å bygge lego i human-scale, noe som er helt awesome og passer for alle over 3 år i hue Du vil nok se underholdningsverdien i det om et år eller to
Minecraft har ødelagt livet mitt. Eller, det ville gjort det, hadde det ikke vært for at jeg virkelig elsker det spillet! Hele uken har gått med til spilling, alene, med dama, og med dama og kompis. Prøvde meg såvidt på nff-server, men foretrekker når jeg spiller med folk jeg kjenner.

Etter å ha spilt fra (så godt som) morning til kveld i en uke, ble jeg sliten i hodet og så blokker overalt :P Da var det på tide med en liten pause, og i går ble det faktisk ikke spilt i det hele tatt. Det var såvidt det gikk. Avhengighetsfaktoren er stor i dette spillet, og jeg kan ikke prise spillet (og Notch) nok.

Fremtidige planer: Bygge en 1:1 kopi av helms deep sammen med madammen. Lage et meget intrikat underjordisk nettverk av ganger og gruver. Og smøre meg med tålmodighet til fremtidige oppdateringer
Kan jo slenge opp mitt nyeste byggeprosjekt, en hule/et krater midt i en klippeside:

Inngangen:
http://oi56.tinypic.com/98t6h1.jpg

Selve klippesiden med huset i:
http://oi55.tinypic.com/ruu3a9.jpg

Utsikten:
http://oi55.tinypic.com/29f6o79.jpg

Klippesidehuset på nattestid:
http://oi54.tinypic.com/31643et.jpg
Sitat av Nekran Vis innlegg
Etter å ha spilt fra (så godt som) morning til kveld i en uke, ble jeg sliten i hodet og så blokker overalt
Vis hele sitatet...
medical disease log:QUADRANTAL SYCOPHANTIA PESTILENS (QSP)
Latin translation: cube artist contagion

classification: mental disorder.

...causes: unknown. predicted to be caused by long term exposure to cubic geometry.

symptoms:
one who has QSP well begin to view the world as blocks. they will deny
the existence of any other shape that is not cubic in nature. there
mental stability will continue to retrogress until they can only
perceive the world in a pixelated format. they will also develop an
interest in diamonds, ores and other mineral compositions.


alt håp er nok ute for deg
Sitat av F4celess Vis innlegg
medical disease log:QUADRANTAL SYCOPHANTIA PESTILENS (QSP)
Latin translation: cube artist contagion

classification: mental disorder.

...causes: unknown. predicted to be caused by long term exposure to cubic geometry.

symptoms:
one who has QSP well begin to view the world as blocks. they will deny
the existence of any other shape that is not cubic in nature. there
mental stability will continue to retrogress until they can only
perceive the world in a pixelated format. they will also develop an
interest in diamonds, ores and other mineral compositions.


alt håp er nok ute for deg
Vis hele sitatet...
Kp til det - morsomste jeg har lest hittil i dag
Tenkte jeg bare skulle slenge den her fram.

http://s3.amazonaws.com/data.tumblr.com/tumblr_l9s1a28Sq81qzd3eyo1_1280.png?AWSAccessKeyId=0RYTHV9YYQ4W5Q3HQMG2&Expires=1286533725&Signature=TgNiNjPBO8ox2DkllelOuJCqZbU%3D
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Du kan også velge å bare laste ned spillet og spille offline, men kan da ikke lagre verdenen du har bygget og må begynne på nytt hver gang.
Vis hele sitatet...
Dette er feil, du kan lagre selv om du ikke har kjøpt spillet..

^
|
Serr? Kommer faklene til å slokne etter hvert! O_o Wuuut!! xD noooo...... men det måtte jo skje en gang...
Sist endret av kilroy1995; 8. oktober 2010 kl. 11:53.
Sitat av kilroy1995 Vis innlegg
Dette er feil, du kan lagre selv om du ikke har kjøpt spillet..

^
|
Serr? Kommer faklene til å slokne etter hvert! O_o Wuuut!! xD noooo...... men det måtte jo skje en gang...
Vis hele sitatet...


Du får jo Lanterns istedetfor fakler. Og de faklene som finnes i spillet ditt som er lagret blir gjort om til Lanterns.

Les hva Notch sa.

Husker jeg så et program på Discovery angående "Hvordan overleve Atombomber". Tenkte jeg, Kan man ikke bare grave ut 3-4 blokker dirt,hoppe nedi og sette dem på plass over seg igjen da?

Det neste blir vel at jeg går rundt og slår ned trær, på jakt etter ved til hytta.


-Fusjon.
Sist endret av Fusjon; 8. oktober 2010 kl. 13:02.
Sitat av Fusjon Vis innlegg

Les hva Notch sa.

Husker jeg så et program på Discovery angående "Hvordan overleve Atombomber". Tenkte jeg, Kan man ikke bare grave ut 3-4 blokker dirt,hoppe nedi og sette dem på plass over seg igjen da?

Det neste blir vel at jeg går rundt og slår ned trær, på jakt etter ved til hytta.


-Fusjon.
Vis hele sitatet...
lol...

gleder meg til "biomes", altså klimasoner, noen steder er det ørken, andre er vinter. slik jeg har forstått det hvertfall.

BTW, noen som vet om en server med snø? gjerne norsk
Blir spennende å se om notch endelig har fått biomes til å fungere skikkelig nå.

såvidt jeg husker er dette noe han har prøvd på lenge men ikke fått helt til å fungere, mener å huske at han plagdes med overgangene mellom de forskjellige sonene. Men kanskje han har hatt mere tid til å sette seg ned med ren koding nå som han faktisk har ansatte til å administrere ting for seg

Jeg gleder meg i allefall til haloween updaten
Sist endret av Gegnar; 8. oktober 2010 kl. 15:24.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg gleder meg også til 31. oktober nå. Dog synes jeg det var litt tynt med informasjon, spesielt om multiplayer- "fler features, færre bugs." Er det mulig å bli mindre spesifikk?

Og så synes jeg det er litt rart at han går på biomes når selve generatoren fortsatt bugger og lager fjell i form av rette trekanter, flytende/svevende blokker, osv.
Floating islands er bare litt av sjarmen

Mange av de landskapene som blir generert er i overkant fantastiske, og det synes jeg bare er positivt
Helt enig, svevende blokker er der jeg liker å lage hus
http://dl.dropbox.com/u/120748/gadwin/minethingy.png

Det tok litt tid.
Sitat av Ozma Vis innlegg
http://dl.dropbox.com/u/120748/gadwin/minethingy.png

Det tok litt tid.
Vis hele sitatet...
Neste steg, DEATH STAR!
Wow! den ble rimelig stilig, bra jobba
Håper du gravde ut ressursene selv : P
Laget et script i Python som lager en figur fra en funksjon f(x,y,z), og lagrer dette i et format som kan åpnes av level-editorer. Send PM om du er interessert, ettersom det ikke er helt ferdig enda.

Her er en hul, flygende smultring: http://dl.dropbox.com/u/120748/gadwin/minetorus.png
Perfekt til base.
aha. hvis det er lagd fra et skript er det ikke like imponerende. tøft at man kan bruke python til å gjøre dette, og det står respekt av det programeringsmessig, men ikke rent byggteknisk
http://dl.dropbox.com/u/120748/gadwin/mine/nfflogot.png
http://th09.deviantart.net/fs71/PRE/f/2010/282/8/d/blue_screen_of_explotion_by_f4celessshopps-d30fccw.jpg

mekka denne i natt...
Kan noen gi meg enn innføring i minecraft? Hva går dette ut på? Putte masse blokker og lage base og sitter der?
Sitat av SjokoMelk Vis innlegg
Kan noen gi meg enn innføring i minecraft? Hva går dette ut på? Putte masse blokker og lage base og sitter der?
Vis hele sitatet...
På en måte, bare at du ikke sitter der, man fortsetter til jobb, skole, og alt annet er glemt. mao, det er fantastisk
Sist endret av ballestank; 10. oktober 2010 kl. 18:55.
Sitat av SjokoMelk Vis innlegg
Kan noen gi meg enn innføring i minecraft? Hva går dette ut på? Putte masse blokker og lage base og sitter der?
Vis hele sitatet...
Denne karen på youtube har en videoserie som heter "Welcome to Minecraft" der du får en veldig fin innføring i spillet.
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Denne karen på youtube har en videoserie som heter "Welcome to Minecraft" der du får en veldig fin innføring i spillet.
Vis hele sitatet...
Ja, MineCraft handler om å synge sanger om kyllinger

Søk på X's minecraft adventure på youtube.
▼ ... noen uker senere ... ▼
http://notch.tumblr.com

notch la akkuratt ut en del info på Biomes
Jeg har ikke spilt Minecraft på noen uker, men i natt hadde jeg en syk Minecraft-drøm. Jeg drømte jeg gikk gjennom en portal og at det var masse flyvende dyr der som skjøt ildkuler på meg.

Dette er kanskje ikke så relevant til tråden, men hey jeg tror underbevisstheten min gleder seg til Halloween-oppdateringen.
kommet ny server 80.213.22.42 åpner kl 7 i dag
Sitat av Mokko Vis innlegg
Satan. Jeg er ganske noob i Minecraft, brøytet meg gjennom en laaaaaang underjordisk hule i dag, samlet en hel haug coal og iron og bygde meg opp til overflaten for å begynne på den umulige oppgaven å finne igjen sted mitt (hvordan gjør dere dette egentlig, når dere legger ut på "tur"?). Så snart jeg stakk hodet opp ble jeg voldtatt til døde av tre monsteredderkopper og mista alt jeg hadde samlet med meg. Satan.
Vis hele sitatet...
Setter på peacful, når jeg går ut av borgen eller har med meg masse piler og en bue i tillegg til jod og fakler for å bygge ''fyrtårn'', bruker vanlig fakler kun for å lyse opp eller på fyrtårn, inne i huler o.l. bruker jeg redston tourchs som ''flares'' for å finne veinen. 1 flare betyr at jeg sjekka ut et omeråde som er uinteressant og 2 flares byter at jeg skal/kan gå den veien
Var nesten ferdig med mitt fantastiske gruve-samfunn, var på en av de siste blokkene jeg skulle fjerne, så kom jeg til havet.. Vips, gruve under vann :<
^Der er jo bare å tette hullet med en blokk det. Vannet renner automagisk bort.
Spilte i timen, en som også spiller minecraft.. Plutselig fossa det inn med vann, og da begynte han å le.
Så kom læreren, så på skjermen. + 1 anmerkning..

@Kinseek, jeg fant ut av det litt forsent
Game disconnected
pokemon's Avatar
jeg blir veldig plaget av dumme dyr som står på togbanen min kyllinger som fyker rundt i minecarts sykt irriterende
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av pokemon Vis innlegg
jeg blir veldig plaget av dumme dyr som står på togbanen min kyllinger som fyker rundt i minecarts sykt irriterende
Vis hele sitatet...
Dette man har gjerder til, kanskje..
3x2 stick, problem løst.