Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1534
Hello!

Jeg funderer på hva folk her inne har med seg på jobbintervju, hva skal man ha med seg?

- CV, søknad og referanser er jo en selvfølge, men utenomdet.
Sist endret av Torrentoz; 13. januar 2009 kl. 11:58.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Ha på deg passende klær. Altså ikke noe alt for fint, men en dressjakke og/eller skjorte med jeans slår bra ann. Aldri kom på intervju og se ut som om at du nettopp kom fra fest.
Et smil og en positiv holdning
CV, søknad og referanser (inkl. vitnemål og evt. fagbrev/svennebrev) er vel strengt talt alt du trenger.
Trådstarter
86 2
Det vet jeg, men tenkte på feks ting. Drikke ?
Ville også tatt med orginaler av papirer du har sendt kopi av, som vitnemål, karakterutskrifter, attester, etc.
Ser du skriver referanser, så antar at det er en referanseliste du mener, men for sikkerhetsskyld: Ta med en ferdig referanseliste dersom du har skrevet "referanser oppgies på forespørsel" på CV. Det tar seg ikke godt ut å lage en der og da..

Utenom det er det ikke mye man trenger å ha med seg.
Ville også ha forberedt meg på vanlige spørsmål som dine gode og dårlige sider, motivasjon for jobben og liknende (man finner mye om dette på nettet). Det er ikke alltid lett å tenke ut gode svar på alt på stående fot, så da hjelper det å ha tenkt gjennom ting på forhånd.

Lykke til.
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Ha på deg passende klær. Altså ikke noe alt for fint, men en dressjakke og/eller skjorte med jeans slår bra ann. Aldri kom på intervju og se ut som om at du nettopp kom fra fest.
Vis hele sitatet...
Slik ser jeg presis ut når jeg nettopp kommer fra fest!
Stresskoffert, så lenge man har stresskoffert med alle papirer i får man jobben.
Sitat av Torrentoz Vis innlegg
Det vet jeg, men tenkte på feks ting. Drikke ?
Vis hele sitatet...
Ja. Du trenger drikke og matpakke.
Trådstarter
86 2
Kanskje jeg skal prøve stresskofferten

Intervjuet er ikke før i morgen, så har litt tid å forberede meg på.
For å si det slik: Du kommer ikke med stresskoffert om du ikke skal bruke det i jobben. Siden dette tydeligvis er din første jobb er det lite sannsynlig at du søker på en stilling som krever stresskoffert. Derfor blir det bare dumt om du har med deg en stresskoffert og karakterene fra ungdomskolen...
Arbeidsgiver er interessert i å finne ut om du passer inn i miljøet på arbeidsplassen. Din personlighet og egenskaper blir tatt opp fordi arbeidsgiver vil se om du passer inn hos dem. Du er kommet til intervju fordi du er kvalifisert faglig. Det som står igjen er om du passer inn sammen med de du skal jobbe sammen med.Samarbeidsevne, selvinnsikt, kommunikasjonsevne og holdninger til kollegaer er viktig for arbeidsgiveren.

Sterke og svake sider
Når du får spørsmål om svake eller negative sider ved deg selv, ønsker arbeidsgiver å se om du har selvinnsikt. Det er ikke for å kartlegge alt som er positivt og negativt ved deg som person. Det er viktig å tenke gjennom hvilke svake sider man trekker frem. Ikke trekk frem svake sider som diskvalifiserer deg, men trekk frem sider som viser at du er en person i utvikling som har selvinnsikt og evne til å forandre seg.

Spørsmål knyttet til personlige egenskaper:

Hva er dine sterke/svake sider?
Er du flink til å samarbeide? Gi et konkret eksempel.
Hvordan takler du stress/konflikter/uklare signaler? Gi et konkret eksempel.
Beskriv deg selv med fem ord.
Hvordan vil dine kollegaer /overordnede beskrive deg?
Hva synes din tidligere arbeidsgiver om deg?
Hva har du å bidra med til vårt firma?
Vil du beskrive deg selv som en lojal arbeidstaker og på hvilken måte?
Kan du gi oss noen konkrete eksempler på at du er serviceinnstilt?
Hvilke interesser har du utenom jobben?
Er du en nikkedukke som svarer ja til alt og ikke står for egne meninger?
Hva er kreativitet, er du kreativ?
Hvilken rolle tar du dersom du skal arbeide i et team eller et gruppearbeid?
Tror du at du blir oppfattet som dominerende?
Beskriv en god kollega. Hva forventer du av en god kollega?
Beskriv en god leder. Hva forventer du av en god leder?

Sitat av somnium Vis innlegg
når du klipper fra eksterne kilder, skriv kildehenvisning.

http://www.xxxxxxxxxxxxxxxxx/index.ph...rtikkelid=3350
Vis hele sitatet...
Jeg oppdagte det litt for sent (til å bruke "Edit"). Glemte å legge ved kildehenvisning.
Sist endret av vidarlo; 13. januar 2009 kl. 23:56. Grunn: User requested
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Om du skal ha med deg stresskoffert, så kan du like gjerne kjøre løpet fullt ut, med frakk, hatt og sigar.
Mat og drikke er heller neppe noe du trenger å ta med deg - det er tross alt bare et jobbintervju. Det tar neppe så lang tid at du sulter i hjel. Drikke vil jeg anta du kan få av din framtidige arbeidsgiver (vann, kaffe o.l.) om det virkelig trengs.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
når du klipper fra eksterne kilder, skriv kildehenvisning.

http://www.xxxxxxxxxxxxxxxxx/index.ph...rtikkelid=3350
Forbered deg på hvorfor akkurat dem.

Ift bekledning; kle deg heller for mye opp enn for mye ned - tilpass selvsagt etter hvilken jobb..