Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2320
Burde ikke en mann med store testikler være mer forsiktig, med tanke på høyere sannsynlighet for å f.eks sette de i klem?
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
okser har store baller og okser er tøffe? Alle baller er egentlig fryktelig sårbare. Tror ikke du kan bruke logikk her
Jeg så et klipp på youtube noe ala supersize vs superskinny og det viste seg at menn med store testikler altså var tøffere.
Tøffere er kanskje ikke riktig ord, men det utgjorde en forskjell.
Trådstarter
Gode poeng her!

Er det helt utenkelig at uttrykket opprinnelig kommer fra biljard?
Sitat av enkel Vis innlegg
Jeg så et klipp på youtube noe ala supersize vs superskinny og det viste seg at menn med store testikler altså var tøffere.
Tøffere er kanskje ikke riktig ord, men det utgjorde en forskjell.
Vis hele sitatet...
Vent litt må bare opprette en tråd kalt «hvordan få større baller»

Dette er jo kanskje et poeng til at folk ikke burde bruke steroider?
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Vent litt må bare opprette en tråd kalt «hvordan få større baller»

Dette er jo kanskje et poeng til at folk ikke burde bruke steroider?
Vis hele sitatet...
Ballene produserer testosteron som har mye med «tøffhet», aggresjon, pågangsmot og sånt. Bruker man steroider får man mer testosteron enn ballene produserer så man blir enda «tøffere». Ballene stopper da og naturlig produsere testo, men man trenger jo ikke det når man tilfører testo utenifra. Slutter man å trøkke derimot så har man plutselig altfor lavt testo eller ingenting også blabla du burde skjønne greia
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Ferdin Vis innlegg
Gode poeng her!

Er det helt utenkelig at uttrykket opprinnelig kommer fra biljard?
Vis hele sitatet...
men alle ballene i billiard er like store bruh
Sist endret av Bothrops; 13. januar 2021 kl. 05:08.
Fordi store baller er mer sårbare, krever det mer mot å gjøre ting som kan såre dem.

Det er én teori om opphavet til uttrykket i hvert fall.
Sitat av Ferdin Vis innlegg
Burde ikke en mann med store testikler være mer forsiktig, med tanke på høyere sannsynlighet for å f.eks sette de i klem?
Vis hele sitatet...
Hm, er det sånn at du klemmer ballene dine sånn helt uten videre?

Hva skal de klemmes i foreksempel?
Sist endret av Superspurv; 13. januar 2021 kl. 07:25.
Sånn som jeg har forstått dette, handler det om at testikler er et symbol på manndom, så derfor er store baller = mye mann, altså en skikkelig tøffing.
Motsatt er en som ikke har baller en feig svekling. En pussy.
Det er vel en sammenheng mellom baller, testosteron og risikovurdering der et sted.
Hei!
Det forundrer meg i større grad hvorfor vi kaller feiginger for pussies. De både tåler og gjennomgår røffere behandling enn en gjennomsnittlig kuk.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Ferdin Vis innlegg
Burde ikke en mann med store testikler være mer forsiktig, med tanke på høyere sannsynlighet for å f.eks sette de i klem?
Vis hele sitatet...
Godt poeng!
Det er nok ingen egentlig sammenheng her.

Sikkert bare en fyr som skulle skryte av noe en gang i tiden og som så sitt
snitt til å også legge inn litt reklame for utstyrsbutikken.

Sitat av Investigathor Vis innlegg
Hei!
Det forundrer meg i større grad hvorfor vi kaller feiginger for pussies. De både tåler og gjennomgår røffere behandling enn en gjennomsnittlig kuk.
Vis hele sitatet...
Det har du rett i.

Engelskspråklige jenter har til del tatt det utrykket til seg og bruker det selv om det å være feig.
Sist endret av vindaloo; 13. januar 2021 kl. 09:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
R.i.p 23.04.2021
Nå kan jo dere damer som føler dere krenket av fenomenet manspreading se en sammenheng med at dem har svære baller ,og må faktisk sitte sånn for og ikke klemme dem!
Dette er jo bare myter.
De som virkelig utfordrer frykten og mestrer det de holder på med, ekstremsport f.eks er jo de som kjenner på frykten og står i det. De som faktisk er fryktløse er de som utfordrer skjebnen og får tilhørende hjelp av Darwin til sin egen utslettelse.
Sist endret av Dough; 13. januar 2021 kl. 11:03.
Sitat av Investigathor Vis innlegg
Hei!
Det forundrer meg i større grad hvorfor vi kaller feiginger for pussies. De både tåler og gjennomgår røffere behandling enn en gjennomsnittlig kuk.
Vis hele sitatet...
Kan ha noe med at pussies get fucked. Poenget er da at hvis du bare tar imot og tar imot, uten å yte motstand, så er du feig (?). Du skal da altså ikke sitte og "tåle mye", men sette en stopper for enhver forsøk på å fucke med deg, så du slipper å tåle noe som helst tull fra andre.
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Kan ha noe med at pussies get fucked. Poenget er da at hvis du bare tar imot og tar imot, uten å yte motstand, så er du feig (?). Du skal da altså ikke sitte og "tåle mye", men sette en stopper for enhver forsøk på å fucke med deg, så du slipper å tåle noe som helst tull fra andre.
Vis hele sitatet...
Nei. Det er så enkelt som at baller er noe menn har og menn er sterke, tøffe, og handlekraftige mens pussy er noe kvinner har og kvinner er svake og må passes på av andre. Det er viktig å poengtere hvem som er mest mann, og hvem som er så lite mann at han egentlig nesten bare er en jente. Jeg tror ikke vi trenger å gjøre denne machoholdningen mer avansert enn den er. "Haha, du pyse, du jente, *navn på jentekroppsdel*, jeg stor og sterk mann, mye større *mannekroppsdel* enn deg".
Sist endret av *pi; 13. januar 2021 kl. 11:36.
Sitat av *pi Vis innlegg
Nei. Det er så enkelt som at baller er noe menn har og menn er sterke, tøffe, og handlekraftige mens pussy er noe kvinner har og kvinner er svake og må passes på av andre. Det er viktig å poengtere hvem som er mest mann, og hvem som er så lite mann at han egentlig nesten bare er en jente. Jeg tror ikke vi trenger å gjøre denne machoholdningen mer avansert enn den er. "Haha, du pyse, du jente, *navn på jentekroppsdel*, jeg stor og sterk mann, mye større *mannekroppsdel* enn deg".
Vis hele sitatet...
Dette er riktig.
Sitat av *pi Vis innlegg
Nei. Det er så enkelt som at baller er noe menn har og menn er sterke, tøffe, og handlekraftige mens pussy er noe kvinner har og kvinner er svake og må passes på av andre. Det er viktig å poengtere hvem som er mest mann, og hvem som er så lite mann at han egentlig nesten bare er en jente. Jeg tror ikke vi trenger å gjøre denne machoholdningen mer avansert enn den er. "Haha, du pyse, du jente, *navn på jentekroppsdel*, jeg stor og sterk mann, mye større *mannekroppsdel* enn deg".
Vis hele sitatet...
Setter meg også på denne.

Det samme kan jo også spørres om hva det kommer av at man er ''gutsy''? ''You've got guts''?

Kan skjønne ''you've got some nerve'' men de to overnevnte spekulerer jeg i.
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Setter meg også på denne.

Det samme kan jo også spørres om hva det kommer av at man er ''gutsy''? ''You've got guts''?

Kan skjønne ''you've got some nerve'' men de to overnevnte spekulerer jeg i.
Vis hele sitatet...
Vil tro det har med å gjøre den kildene følelsen i magen (gutsa) man får når man skal gjøre noe skummelt. Og kanskje en sammenheng med kvalmen som kan komme fra gutsa og det at man kan holde på føden.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Vil tro det har med å gjøre den kildene følelsen i magen (gutsa) man får når man skal gjøre noe skummelt. Og kanskje en sammenheng med kvalmen som kan komme fra gutsa og det at man kan holde på føden.
Vis hele sitatet...
Det tror jeg også. Vi snakker på norsk også om å "ha mage" til å gjøre noe, ikke nødvendigvis bare i positiv forstand. Det tolker jeg som at man greier å stå i ubehag og undertrykke redselen, avskyen eller kvalmen som dette bør medføre for et normalt følsomt menneske.
Sist endret av *pi; 13. januar 2021 kl. 14:22.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Vil tro det har med å gjøre den kildene følelsen i magen (gutsa) man får når man skal gjøre noe skummelt. Og kanskje en sammenheng med kvalmen som kan komme fra gutsa og det at man kan holde på føden.
Vis hele sitatet...
Akkurat der liker jeg britenes "stive overleppe": Opplever man sterke følelser - enten det er sinne eller sorg - så begynner gjerne overleppa å dirre litt. Selv de mest subtile leppebevegelser er enkle å se hvis overleppa er pyntet med den digre barten som var in vogue blant britiske kolonioffiserer i victoriatiden.
"Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you wanna be tough, grow a vagina. Those things can take a pounding." - Betty White