Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 4849
Jeg tviler på at dette eksisterer, men jeg må bare spørre. Finnes det servoer hvor man også kan justere pinnen ut og inn som i gif nedenfor?


Dersom dette ikke finnes, er det noen som har noen tips til enheter jeg kan bruke for å oppnå den samme effekten enklest mulig?
Takk for svar, men hadde håpet på noe litt mere erant, i teoriene så kunne jeg jo limt to servoer sammen i ulik avstand, men siden jeg er helt fesk i faget - så er mitt største problem å finne elegante komponenter. I dette eksempelet så er det altså to forskjellge servoer som skal presse på et bånd på to forskjellige steder.

Kunne man eventuelt å koblet selve servoen over en annen komponent, som kan trekke den ut i én akse? Åpen for alle tips men er i utgangspunktet på jakt etter de minimalistiske størrelsene.
Sitat av simchris Vis innlegg

Kunne man eventuelt å koblet selve servoen over en annen komponent, som kan trekke den ut i én akse? Åpen for alle tips men er i utgangspunktet på jakt etter de minimalistiske størrelsene.
Vis hele sitatet...
En lineær aktuator kan gjøre det men da må du konstruere mekanikken rundt til å få dette sammen,

Det er sånn jeg ser det, 2 server eller en servo med en aktuator.
Sist endret av Dough; 5. oktober 2020 kl. 22:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tusen takk for svar, fant en video på det dere snakket om her :
https://youtu.be/2vAoOYF3m8U

Man skal virkelig være kreativ for å finne de beste måtene å bruke de forskjelle komponentene
Du får kjøpt ferdige lineære drev (linear actuator på Nynorsk) om du ikke ønsker å bygge de selv.

Jeg tviler også på at du finner en enkeltkomponent som passer akkurat det du ønsker, uten at jeg bastant skal påstå at det ikke finnes.

Dersom du fester hele servoen din til et lineært drev vil du vel kunne oppnå ønsket effekt selv om det består av to separate deler.

Dersom du ikke er redd for å dele flere detaljer om prosjektet ditt er det godt mulig noen kommer på en mer elegant løsning fordi du unngår XY-problemet.