Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 3877
har lest litt her på forumet og sett mange gode tips til å smugle litt brunt shit over grensa, men jeg lurer på om det er strengt på grensa mellom trønderlag og sverige?? skal på klassetur til østersund i morgen og har tenkt å kanskje mekke opp litt men jeg har aldri blitt stoppa før der men er det noen som har blitt stoppet eller har sett noen bikjer der?
og er det forsøket verdt?????
tviler på dere blir stoppa i tolla der... vær gang jeg har kjørt forbi der så har jeg kunnet sitte med pulver til halsen i bila uten at dem hadde brydd seg.

aldri sett en toller der.. tror dem bare er der til påske og rett før jul
Klassetur ? Da skal dere kjøre buss ? Da er det vel forsåvidt liten sannsynlighet for at dere blir stoppa.
Det burde jo gå bra.
Jeg har enda til overs å bli stoppa, og er det en skoleklasse er sjansen ca null?
molo's Avatar
Trådstarter
hm....da får jeg bare satse på at det går bra!
Er det liksom snakk om å smugle dop på en klassetur?? Hmmmm.. Ungdommen nå til dags! hehe!
Det er vel ytterst sjelden å bli stoppa fra Norge til Sverige...
Jeg skulle over sjekke inn på flyplassen i London (ikke Heathrow) og jeg hadde en god del salvia divinorum. Siden den er ulovlig i Norge nå så var jeg litt smånervøs. Jeg tenkte at sekken ville bli gjennomlyst og de ville tro det var pot så jeg la det i lomma. Når jeg gikk gjennom metalldetektor greia peip det så jeg måtte bli kroppsvisitert. Ble litt mer nervøs da
Heldigvis hadde jeg lagt posene flatt i lommene så de kjente dem ikke.
Moralen er som følger: Ikke legg stashet i lomma. Legg det i bagen til en kamerat
Har blitt stoppa for kontroll to ganger med skolebuss. Det var riktignok i Polen. Tollerne tjente seg gode penger den dagen, ja.
Ville trodd det var mer sannsynlig for en klasse buss aa bli stoppa jeg? ungdommer smugler _alltid_ med seg ting over grensen(kanskje ikke fra norge til sverige, men andre veien)
hvis jeg var deg ville jeg gjoemt det i sekken til noen andre eller innpaa toiletet eller noe slikt :P
En som spiller hockey her i Tr.heim hadde kjøpt seg masse snus.. Gjemte det i hockey baggen som lå nede i laste rommet på bussen!

Trodde han ikke hadde noe og frykte.. Men joda, de ble stoppa.. Hele bussen ble tømt og han ble busta!

For et par uker siden så kjørte tanta og onkeln min over til sverige, på veien tilbake hadde de gjemt masse drikke varer i golf baggen.. Og de ble også stoppa... De hadde mer flaks da ! Forde tollerne kunne ikke finne det som lå lengst nede i golf baggene ! Men det i siderommene fant de !

Risken er der uansett hvor du krysser grensa da..

Smugla snus maaaaange ganger selv.. Men har hatt så flaks at jeg aldrig har blitt stopp

Et helt hockey lag ble stopp ! Kompisen min som dro med "Fleskbussen" som det kalles her i tr.heim ble stoppa.. Tanta og onkeln min ble stoppa.. Så det er nokk ganske tilfeldig hvem de stopper igrunn .. (Stør sjanse på en buss da)
Er vel større sjanse for å bli stoppet fra Sverige til Norge enn omvendt som han skal. Går nok bra molo.
Ble stoppa på vei fra svergie til norge på storlien. Hadde ingenting og skjule så det gikk greit.

Tror de har noen perioder hvor de stopper mange biler og perioder hvor de stopper ingen(bare lastebiler).
Tror ikke det er så stor sannsynlighet for å bli stoppet på vei TIL Sverige nei.. De to siste årene har jeg vært i Sverige ca 1-2 ganger pr uke, og kun 2-3 ganger har jeg blitt stoppet på vei ut fra Norge.. Og da har kontrollen vært i sammenheng med jakt på stortyver / smuglertips osv. Så tror nok ikke tollerene har noen rutinekontroller på vei ut av landet..
På vei FRA Sverige derimot har jeg blitt stoppet langt oftere.. Sånn ca hver 10. - 20. tur tenker jeg.. Aldri blitt tatt for noe da

Er forresten fra Kongsvinger til Charlottenberg jeg kjører mest når jeg skal til sverige, så er jo mulig det er helt andre rutiner for kontroll der enn hva det er i Trønderlag..
molo's Avatar
Trådstarter
ble stoppet som faen!!!!!!!!!!!! så jævli forbannet og!!!!! helt fårjævli!!ble stoppet ut fra sverige.....

det må være snut som leser alt som står her!!!
burde kanskje stenge narkoforumet for de som ikke er medlemmer.. vet ikke helt jeg, bruker ikke rusmidler
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Fortell, fortell...
molo: hva skjedde? Straff osv. Greit å vite for oss folk som ikke blir tatt å vite hva vi går glipp av (dårlig formulert, men jaja)

edit: skriveleif i tillegg... (b)
Sist endret av Laurentius; 22. mai 2004 kl. 01:02.
1. tviler på at det er noen politi som faktisk leser dette her..
2. hadde jeg sett at bussen jeg sitter på ble stoppa hadde jeg pælma det på gulvet og nekta for at det var mitt.. (narkotika altså, for det tar jo ikke store plassen)

PS: jeg holder meg til alkohol..
Opprinnelig postet av djman
1. tviler på at det er noen politi som faktisk leser dette her..
2. hadde jeg sett at bussen jeg sitter på ble stoppa hadde jeg pælma det på gulvet og nekta for at det var mitt.. (narkotika altså, for det tar jo ikke store plassen)

PS: jeg holder meg til alkohol..
Vis hele sitatet...
Eventuelt bare kaste det ut av vinduet
molo's Avatar
Trådstarter
vi kom oss over grensa men noen kilometer senere ble vi vinket inn av en toller som allerede var deer med bikjer bak i bilen, noen sekkunder senere kom det en bil til med tollere. Vi måtte levere id kort, og så måtte vi følge dem ned til politistasjonen på stjørdal, og en av tollerne tok seg godt til rette og satte seg inn i bussen vår!!!
nede i garasjen så måtte vi sette ut alt vi hadde på rekke å så gå til et eget lite rom med vakt!
en år etter kom en av folka og pekte på meg og sa: DU!!!!! bli me mæ!!
å sa var det gjort, de fant tanga mi(det sier kanskje det meste for de som vet hva det gjelder:P)
vet ikke hva som skjer videre!

det var litt merkelig med læreren min, hun smilte bare når jeg måtte inn, og hun spurte aldri hvordan det gikk, og hun har altid hatet meg etter jeg ble forbannet på henne en gang tidligere i år.
så jeg begynner å lure på om hun har sagt i fra, vet ikke hvordan hun fikk vite det......
eller så sitter det snut her på forumet! for de hviste hva de skulle stoppe!de sto der med en jævla narkohund, og det gjør de bare ikke til vanlig!

fikk litt action på turen da
Høres ikke helt bra ut det her... noen andre som hadde med no?
molo's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av SD
Høres ikke helt bra ut det her... noen andre som hadde med no?
Vis hele sitatet...
nei, det var bare meg
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
så neste gang sats på karlstad og kjør den lille noen par kilomteres grusveien mellom norge og sverige (igjennom litt skog og forbi noen hus) ingen tollstasjon der (læste veien av kjørelæreren min ) stod bare tollere der den gangen det var forbudt å ta med kjøtt inn i Norge (og rundt jul). Hvis du virkelig skal ta med deg mye kan du ta med en kompis og en walkie talkie og "speide"
Sist endret av Bill_Gates; 22. mai 2004 kl. 15:06.
...Men står det tilfeldigvis noen tollere der, så blir dere jo 100% sikkert stoppa.
En kompis av meg, som skulle mekke snus til meg i Sverige i går, ble busta med fire "sylindere". Han hadde de gjemt overalt, og de fikk tak i -alt- :/ Jeg mener, de hadde det i bagen, i innerlomma på jakka og i skoene(!). Så det er en viss sjanse.

Ps. Det bør nevnes at han tar en slik tur 1 -2 ganger i måneden, og har aldri blitt stoppa før Dette var på "fleskebussen" fra Trondheim til Storlien.
molo's Avatar
Trådstarter
når vi ble stoppet så ble ingenting av sprit eller tobakk tatt, de fant det ja, men de tok det ikke.....!?
så jeg skjønte jo ikke at det var meg de var ute etter
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Opprinnelig postet av Loeve
En kompis av meg, som skulle mekke snus til meg i Sverige i går, ble busta med fire "sylindere". Han hadde de gjemt overalt, og de fikk tak i -alt- :/ Jeg mener, de hadde det i bagen, i innerlomma på jakka og i skoene(!). Så det er en viss sjanse.

Ps. Det bør nevnes at han tar en slik tur 1 -2 ganger i måneden, og har aldri blitt stoppa før Dette var på "fleskebussen" fra Trondheim til Storlien.
Vis hele sitatet...
Da hadde han gjemt det for dårlig. Hadde med fire sylindere fra storlien forrige helg og jeg ble stoppa, men de fant det ikke
Opprinnelig postet av molo
ble stoppet som faen!!!!!!!!!!!! så jævli forbannet og!!!!! helt fårjævli!!ble stoppet ut fra sverige.....

det må være snut som leser alt som står her!!!
Vis hele sitatet...
Og det er jo halvveis et resultat av idioter her som sitter å later som de har peiling på hva de snakker om, på grunn av dette, så tok molo sjangsen. Spar folk for din uvisshet, ikke kom med noen "nei da tror jeg ikke det nei", 100% idiotisk og som her, ble vedkommende tatt.

Jeg syns ikke at folk her skal si noe med mindre de har peiling på hva de snakker om, siden det kan få kjipe konsekvenser. Syns heller at de som har noe med tollvesenet, eller noen som har noe med de å gjøre.

Men jeg sier ikke direkte at det er deres skyld, da.
heh, rimelig dumt aa poste her ja. Politi/folk som liker aa informere(kanskje noen fra UMN?) vet jo aa legge to og to sammen. Naar molo har "<stedsnavn>, like utenfor trondheim" som stedsnavn og sier at han skal paa skoletur skal det ikke saerlig mye til for aa finne ut hvilken skole, buss, etc. det dreier seg om. Laerer har sikkert blitt kontaktet, vedkommende har gitt beskrivelse av hvordan bussen ser ut, etc., etc.. Ikke saerlig smart, molo. Likevel er det merksnodig at det ble brukt saapass mye ressurser paa dette(toller paa buss tilbake til Stjoerdal, narkohund, stoppen innenfor grensen var kanskje for aa slippe unna en del papirarbeid paa tollstasjonen?). Litt merkelig alt i alt ja.
Synes også historien var merkelig ja, men tviler på at PST/Tollen har ressurser til å følge med på NFF. Men når posten heter "smugle over litt til sverige" er det kanskje ikke så rart man blir tatt.

Tror det man kan lære av dette er at man kan bli tatt hvorsomhelst og nårsomhelst, uansett om det bare er snakk om et par gram.
Opprinnelig postet av centric2001
heh, rimelig dumt aa poste her ja. Politi/folk som liker aa informere(kanskje noen fra UMN?) vet jo aa legge to og to sammen. Naar molo har "<stedsnavn>, like utenfor trondheim" som stedsnavn og sier at han skal paa skoletur skal det ikke saerlig mye til for aa finne ut hvilken skole, buss, etc. det dreier seg om. Laerer har sikkert blitt kontaktet, vedkommende har gitt beskrivelse av hvordan bussen ser ut, etc., etc.. Ikke saerlig smart, molo. Likevel er det merksnodig at det ble brukt saapass mye ressurser paa dette(toller paa buss tilbake til Stjoerdal, narkohund, stoppen innenfor grensen var kanskje for aa slippe unna en del papirarbeid paa tollstasjonen?). Litt merkelig alt i alt ja.
Vis hele sitatet...

Tror du virkelig at det er noe tollere som spionerer i rusmiddel seksjonen på forumet??? jesus..
Opprinnelig postet av djman
Tror du virkelig at det er noe tollere som spionerer i rusmiddel seksjonen på forumet??? jesus..
Vis hele sitatet...
Tviler paa det ja, men det er noe som heter "Narkotips". Du vet sannsynligvis ikke selv heller hvem som leser forumet, saa klapp igjen bitte.
molo's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av centric2001
heh, rimelig dumt aa poste her ja. Politi/folk som liker aa informere(kanskje noen fra UMN?) vet jo aa legge to og to sammen. Naar molo har "<stedsnavn>, like utenfor trondheim" som stedsnavn og sier at han skal paa skoletur skal det ikke saerlig mye til for aa finne ut hvilken skole, buss, etc. det dreier seg om. Laerer har sikkert blitt kontaktet, vedkommende har gitt beskrivelse av hvordan bussen ser ut, etc., etc.. Ikke saerlig smart, molo. Likevel er det merksnodig at det ble brukt saapass mye ressurser paa dette(toller paa buss tilbake til Stjoerdal, narkohund, stoppen innenfor grensen var kanskje for aa slippe unna en del papirarbeid paa tollstasjonen?). Litt merkelig alt i alt ja.
Vis hele sitatet...
vet at det ikke var så smart, men jeg har hørt litt rundt og folk sier at det er en veldig liten sjangse for at det skjer noe mer ute av denne saken!
og at folk kan tipse hva de leser på siden kan være grunnen!

det værste av alt var jo at det stod melhus V.G Skole på siden av bussen den kom jeg ikke helt på i starten.....
og jeg fikk også høre av tollerne at de har lov til å følge etter alle mistenkelige biler o.l helt fram til huset...(det viste ikke jeg )
Sist endret av molo; 23. mai 2004 kl. 20:34.
Opprinnelig postet av molo
vet at det ikke var så smart, men jeg har hørt litt rundt og folk sier at det er en veldig liten sjangse for at det skjer noe mer ute av denne saken!
og at folk kan tipse hva de leser på siden kan være grunnen!
Vis hele sitatet...
Hvor mye hadde du med deg? Får du bot?
molo's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av DonTomaso
Hvor mye hadde du med deg? Får du bot?
Vis hele sitatet...
hadde ikke noe da jeg ble stoppet fra sverige(skjønner kanskje hvor det ble av )
får ikke noe bot nei.
Opprinnelig postet av djman
Tror du virkelig at det er noe tollere som spionerer i rusmiddel seksjonen på forumet??? jesus..
Vis hele sitatet...
Du vet, noen av folka her som poster som vanlig her på fritiden, er kanskje i tollvesenet, og kanskje en dag når en av de slumper over nFF ser tråden "smugle over litt til sverige", tviler jeg ikke på at de sjekker den ut, og gjør noe med det..

Nå fikk jo ikke molo bot, men det kunne han jo, og da kunne ikke han f.eks reist til USA, eller bli politi selv om han en dag skifter syn på rusmidler og slikt.

Synes fortsatt at dere som posta først DREIT DERE UT NOE JÆVLIG
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Opprinnelig postet av Laurentius
Er vel større sjanse for å bli stoppet fra Sverige til Norge enn omvendt som han skal. Går nok bra molo.
Vis hele sitatet...
Haha. Kjørelæreren min fortalte om en gang han ble stoppa fra Norge til Sverige. Han spurte tolleren om hva han skulle smugle inn til Sverige. Så begynte begge to å le. :P