Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1788
Hei!
Har noen erfaring med å bruke ritalin som studiedop?
Eksamensperioden nærmer seg med storskritt, mens jeg har 0 konsentrasjonsevne og klarer ofte ikke jobbe i fagene mer enn et par minutt om gangen.

Har plutselig endt i et ganske tungt studie, og vurderer da prøve ritalin i eksamensinnspurten og se om det gjør det noe bedre.

Hvor store doser er da anbefalt? Og hvor får en tak i? Alle "dealerne" jeg kjenner selger berre hasj. Har sett på deep web men det føles veldig sketchy, samt vil ikke ende med problem med politiet/tollen.
Som oftest når det gjelder å skaffe slikt handler det om å kjenne noen. Eller kjenne noen som kjenner noen igjen. Men selv da kan det fort være lettere å skaffe speed enn ritalin i pilleform. Hvor lett det er å skaffe et stoff kommer og an på omgangskrets og rene tilfeldigheter.

Om du skulle skaffe deg ritalin ville jeg likevel ikke satt min litt til at dette skal redde studiene dine. Med disiplin og hell på din side kan lavere doser hjelpe på studiene men du kan like gjerne fort bli opphengt i noe helt annet og "gøyere" enn å stirre ned i bøkene.

I det store og det hele ville jeg frarådet deg i å bruke for mye tid på denne ideen og heller googlet litt om studieteknikker, eventuelt tenkt på hva annet du kan gjøre for å hjelpe på konsentrasjonen. Er det noen hindringer her (dårlig søvn, dårlige spisevaner, stressende sosialliv osv.)?
Fungerer knall dette, basert på erfaringer. Bruk så liten dose som mulig, og pass på å få nok mat/søvn/drikke.
Trådstarter
2 0
Sitat av dazezone Vis innlegg
Som oftest når det gjelder å skaffe slikt handler det om å kjenne noen. Eller kjenne noen som kjenner noen igjen. Men selv da kan det fort være lettere å skaffe speed enn ritalin i pilleform. Hvor lett det er å skaffe et stoff kommer og an på omgangskrets og rene tilfeldigheter.

Om du skulle skaffe deg ritalin ville jeg likevel ikke satt min litt til at dette skal redde studiene dine. Med disiplin og hell på din side kan lavere doser hjelpe på studiene men du kan like gjerne fort bli opphengt i noe helt annet og "gøyere" enn å stirre ned i bøkene.

I det store og det hele ville jeg frarådet deg i å bruke for mye tid på denne ideen og heller googlet litt om studieteknikker, eventuelt tenkt på hva annet du kan gjøre for å hjelpe på konsentrasjonen. Er det noen hindringer her (dårlig søvn, dårlige spisevaner, stressende sosialliv osv.)?
Vis hele sitatet...
God kombo, matdelen er på plass, men legge meg klarer jeg ikke, og er litt for sosial for mitt eget beste så blir for lett distrahert.
Studieteknikken jobbast på, men har nå bare litt over 1 mnd for å lære meg et av de vanskeligaste fagene på studiet, og vil helst sleppe ta det opp igjen, så noe for å gjøre det litt lettere hadde ikke skadet.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skummelt å "reklamere" for ritalin som en hack for å ta igjen skolearbeid og bestå eksamener. Ritalin er ikke årsaken til at du eventuelt består, men heller fokuset og dedikasjonen som kommer med. Man kommet seg gjennom fagstoffet like godt med strukturert arbeid, riktig mengde søvn, kaffe og en god studiekamerat.

Har riktignok brukt smartdrugs selv i perioder. Da var det mer fordi det var ekstremt mye tørr litteratur og trengte en "rus" for å gjennomføre, rusmisbrukeren som jeg er. At a4 ungdom derimot tyr til sentralstimulerende for klare noe overkommelig er for meg en uting. Hva skjer neste gang en krevende studiesituasjon oppstår? Ritalin reddet deg jo sist?
Sitat av lelelel Vis innlegg
Hei!
Har noen erfaring med å bruke ritalin som studiedop?
Eksamensperioden nærmer seg med storskritt, mens jeg har 0 konsentrasjonsevne og klarer ofte ikke jobbe i fagene mer enn et par minutt om gangen.

Har plutselig endt i et ganske tungt studie, og vurderer da prøve ritalin i eksamensinnspurten og se om det gjør det noe bedre.

Hvor store doser er da anbefalt? Og hvor får en tak i? Alle "dealerne" jeg kjenner selger berre hasj. Har sett på deep web men det føles veldig sketchy, samt vil ikke ende med problem med politiet/tollen.
Vis hele sitatet...
Kjip ting å falle inn i.

Men uansett, på BI er det studenter som selger medisinen sin.

Hvis du syntes det er vanskelig nå kommer du til å gjøre det dobbelt så vanskelig for deg selv ved å lure deg selv.
Sist endret av Majao Gibensis; 31. oktober 2022 kl. 17:31.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ritalin eller metylfenidat er ikke såå farlig folkens. Sålenge man klarer å styre seg. Nok mat, søvn, sosialisering, trening og ikke minst opphold i bruken er viktig. 2 dager per uke minst.

Jeg vil tørre å påstå at metylfenidat har langt mindre misbrukspotensiale enn f.eks amfetamin, både den fra gaten og den fra legen. Det er ikke samme godfølelsen.

Concerta kjennes for mange mye mer stabilt ut. Mye mindre og opp og nedtur. Jeg blir selv høy på f.eks ritalin.

Modafinil er også en mulighet. Men man blir fort lite kreativ og litt lite menneskelig. Lite følelser, kald.
Sitat av lelelel Vis innlegg
God kombo, matdelen er på plass, men legge meg klarer jeg ikke, og er litt for sosial for mitt eget beste så blir for lett distrahert.
Studieteknikken jobbast på, men har nå bare litt over 1 mnd for å lære meg et av de vanskeligaste fagene på studiet, og vil helst sleppe ta det opp igjen, så noe for å gjøre det litt lettere hadde ikke skadet.
Vis hele sitatet...
Ja, utifra forklaringen din her er det jo allerede noen problemer du kan jobbe med. Du skulle begynt mye tidligere selvfølgelig mtp. at du har en måned. Hvis du virkelig prioriterer søvn, prioritering av studier og mindre sosialisering kan du likevel oppnå en god del på kun en måned.

Det er ikke det at du vurderer ritalin i seg selv som er noe farlig, men ideen om at dette ville løse mye av dine problemer ved det tunge studiet derimot er farlig. Blir du for opphengt i at dette er den eneste løsningen (spesielt mtp. at du kanskje ikke oppdager noen som kan selge til deg) og ikke klarer å studere noe utenom så går det ihvertfall helt galt.
Sist endret av dazezone; 31. oktober 2022 kl. 20:12.
Et tips for å ikke begynne å stuke med andre greier er å begynne arbeidet og så poppe drogene så effekten begynner mens du skriver eller hva du gjør.
Sist endret av Bothrops; 1. november 2022 kl. 00:19.
Sitat av lelelel Vis innlegg
Hei!
Har noen erfaring med å bruke ritalin som studiedop?
Eksamensperioden nærmer seg med storskritt, mens jeg har 0 konsentrasjonsevne og klarer ofte ikke jobbe i fagene mer enn et par minutt om gangen.
Vis hele sitatet...
Jeg testet dette én gang for 3-4 år siden, fikk Ritalin av en kompis. Det fungerte veldig bra for min del, jeg satt effektivt og jobbet med eksamen i omtrent 6 timer uten avbrudd.

Det jeg syns var veldig merkelig i etterkant var at jeg kjente ingen form for rus, men i ettertid var jeg veldig klar på at jeg hadde vært ekstremt effektiv. Også viktig å bruke tiden hvor Ritalinen har effekt godt, for når effekten går ut så krasjer konsentrasjonsevnene helt og du får ikke gjort noe
Jeg har aldri rørt Ritalin, men frister jo mtp eksamen.

Kan folk forklare om det kan komme med bivirkniger?
Sitat av dazezone Vis innlegg
Ja, utifra forklaringen din her er det jo allerede noen problemer du kan jobbe med. Du skulle begynt mye tidligere selvfølgelig mtp. at du har en måned. Hvis du virkelig prioriterer søvn, prioritering av studier og mindre sosialisering kan du likevel oppnå en god del på kun en måned.

Det er ikke det at du vurderer ritalin i seg selv som er noe farlig, men ideen om at dette ville løse mye av dine problemer ved det tunge studiet derimot er farlig. Blir du for opphengt i at dette er den eneste løsningen (spesielt mtp. at du kanskje ikke oppdager noen som kan selge til deg) og ikke klarer å studere noe utenom så går det ihvertfall helt galt.
Vis hele sitatet...
Dette er et godt svar.
Kan virke som jakten på ritalin er enda en distraksjon fra det du virkelig burde gjøre.
En dyktig prokrastinator finner stadig nye unnskyldninger for å ikke studere.
cacao kan gi en sterk stimulerende virkning i større doser , lag cacao på kun vann sukker og cacao rått cacao pulver fra helsekoster. ikke det brente greiene

3 toppede ss i en kopp vann 1 toppet ss sukker. virker best på tom mage

ikke bland med noe annet enn vann da det tynner ut virkningen
Sist endret av dekommeri2033; 1. november 2022 kl. 11:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Skeptisk Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Kokosnøtt Vis innlegg
Jeg har aldri rørt Ritalin, men frister jo mtp eksamen.

Kan folk forklare om det kan komme med bivirkniger?
Vis hele sitatet...
ja man kan bli hektet på stimulanter
Sitat av Kokosnøtt Vis innlegg
Jeg har aldri rørt Ritalin, men frister jo mtp eksamen.

Kan folk forklare om det kan komme med bivirkniger?
Vis hele sitatet...
En god kompis misbrukte ritalin ekstremt før eksamen. Han kunne sitte på biblioteket på skolen opp til 12-14 timer om dagen med intenst arbeid (han var ganske strukturert fra før av også).

Når han kom hjem fra skolen var han helt knekt. Han sa han følte seg som en levende zombie resten av dagen og klarte sjeldent sove før sent på kvelden. Nedturen er helt på trynet jævlig når du begynner ta det mye. En dag tok han ekstra mye og endte opp på legevakta. Han hadde ekstremt hjertebank og hadde problemer med å holde seg bevisst. Dette var bivirkninger av sterkt misbruk.