Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 8984
Noen som vet hvor jeg får kjøpt en burqa/abaya?

Det skal være noe slikt:

http://momento24.com/en/wp-content/uploads/2010/09/burka-ban-450x300.jpg

Det hadde vært fint om det var noen norske butikker
Sitat av d4h1e Vis innlegg
Noen som vet hvor jeg får kjøpt en burqa/abaya?

Det skal være noe slikt:

http://momento24.com/en/wp-content/uploads/2010/09/burka-ban-450x300.jpg

Det hadde vært fint om det var noen norske butikker
Vis hele sitatet...
Hva faen skal du med det ?!
haha, får jeg spørre hva du skal med det?
ebay.com -> burqa
Noe snodig.
feitsomfaen's Avatar
Trådstarter
Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
haha, får jeg spørre hva du skal med det?
Vis hele sitatet...
http://www.dagbladet.no/2010/02/07/n...urka/10287441/

Neida!:P


Først og fremst er det til skolens Grand Prix arrangement

Sitat av kriss Vis innlegg
ebay.com -> burqa
Vis hele sitatet...
Skulle kansje nevnt at jeg ikke fant noe lik den på bilde på ebay
Jeg trodde det var en G ikke en Q, og skulle til å forklare deg flere steder i norge som selger gode hamburgere.

Burkaer derimot, får du kjøpt i "utlendings"klesbutikker i de fleste større byer..

Hva skal du med det..?
that's racist..
Noe snodig.
feitsomfaen's Avatar
Trådstarter
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Jeg trodde det var en G ikke en Q, og skulle til å forklare deg flere steder i norge som selger gode hamburgere.

Burkaer derimot, får du kjøpt i "utlendings" klesbutikker i de fleste større byer..

Hva skal du med det..?
Vis hele sitatet...
Noen som vet om noen utlending butikker i Ålesund område?

Sitat av Yazzie Vis innlegg
that's racist..
Vis hele sitatet...
Edit: "utlending"
Sist endret av feitsomfaen; 26. januar 2011 kl. 22:24.
Burka får du kjøpt hos en Afgansk skredder på Grønland, sikkert flere.

Det på bildet er Niqab, ikke burka.
Evig skuffet -__-

Var sikker på att du spurte om hvor man fikk kjøpt burger, hadde tilogmed lagd en liste over top tre burger resturanter i ditt nærområde..
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av Vegard004 Vis innlegg
Evig skuffet -__-

Var sikker på att du spurte om hvor man fikk kjøpt burger, hadde tilogmed lagd en liste over top tre burger resturanter i ditt nærområde..
Vis hele sitatet...
EVIG FAIL
Hvorfor i svarte helvette skal du ha burqa? For øvrig, finner ingen norske sider. Men her hvert fall: http://www.alhannah.com/cgi-bin/avg?a;niqab
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Hvorfor i svarte helvette skal du ha burqa? For øvrig, finner ingen norske sider. Men her hvert fall: http://www.alhannah.com/cgi-bin/avg?a;niqab
Vis hele sitatet...
Det er sånne sider man ikke tør kjøpe ting fra...
Muligens dumt spørsmål, men kan du ikke bare gå bort til en du ser har på og spørre om hvor man får kjøpt de? Er vel ikke så vanskelig.
Laken? 10tegn
Sitat av Crazyness Vis innlegg
Det er sånne sider man ikke tør kjøpe ting fra...
Vis hele sitatet...
Redd for bombe i postkassa ?

Men sjekk i div utlending butikker.
Finner du det ikke ut kan jeg sikkert spørre en jente i klassen som bruker sånn burka.
Men hun kan jo ikke norsk da Bare sitter å smiler, men kan prøve.
Sitat av t_ben Vis innlegg
Redd for bombe i postkassa ?

Men sjekk i div utlending butikker.
Finner du det ikke ut kan jeg sikkert spørre en jente i klassen som bruker sånn burka.
Men hun kan jo ikke norsk da Bare sitter å smiler, men kan prøve.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du se henne smile om hun har en slik en som bilde viser over seg?
Det er sånn åpen. Dekker bare naken,håret og under haka eller noe :P
Er ikke det burka da ?
Sitat av t_ben Vis innlegg
Det er sånn åpen. Dekker bare naken,håret og under haka eller noe :P
Er ikke det burka da ?
Vis hele sitatet...
Hijab du tenker på.
Det hetr vell noe annet?
Er det noen som noengang har sett en burka-kledd kvinne på gata i Norge? Det var en stor undersøkelse i Danmark med tanke på et forbud eller ikke, og de fant tre kvinner totalt i hele Danmark som brukte plagget. Jeg har ennå ikke sett noen i Norge.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Er det noen som noengang har sett en burka-kledd kvinne på gata i Norge? Det var en stor undersøkelse i Danmark med tanke på et forbud eller ikke, og de fant tre kvinner totalt i hele Danmark som brukte plagget. Jeg har ennå ikke sett noen i Norge.
Vis hele sitatet...
Ser de ofte her jeg bor. Liten bygd med stort asylmottak da.
http://www.zarinas.com/burqas.shtml

Godt utvalg og rimelige priser. Her finner du garantert din drømmeburka. Jeg har vært i kontakt med eieren av Zarina's, og shipping til Norge er intet problem. Har selv planer om å skaffe meg en burka, og bruke den en hel dag i Stavanger sentrum.
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Jeg trodde det var en G ikke en Q, og skulle til å forklare deg flere steder i norge som selger gode hamburgere.

Burkaer derimot, får du kjøpt i "utlendings"klesbutikker i de fleste større byer..

Hva skal du med det..?
Vis hele sitatet...
Trodde det samme

ta den er tur til Grønland i Oslo, kryr av sjapper
Det virker som det er litt forvirring over hva en burka egentlig her her i tråden. Klesplaggene på bildet til trådstarter er niqaber. De viser øynene, mens burkaer, som er mest brukt i Afghanistan har et "nett" for å dekke øynene.

http://img140.imageshack.us/img140/6242/niqabburka.gif
Sist endret av Flatulence; 26. januar 2011 kl. 23:59. Grunn: Feil link til bildet.
Bombebelte?!

Var jo forævrig skremmende billig på den sida der..
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Hvorfor i svarte helvette skal du ha burqa?
Vis hele sitatet...
Hehe, pun intended?

Gikk forsovidt på burger-trollen jeg også, håpte det var noen som visste hvor jeg kunne få stoora sveera HAMBURGARA!

Ontopic:
Tror de i butikken ser litt skrått på deg hvis du kommer inn og begynner å prøve burkaer. Mitt tips er online, anonymt og fint. eBay har nok mer enn nok.
Sitat av Yazzie Vis innlegg
that's racist..
Vis hele sitatet...
Hvordan i helvete er det rasistisk å kle seg i en tradisjonell Islams klesdrakt? Er en hvit mann med afro en rasist? Det er jo en hårfrisyre av svart afrikansk opprinnelse.
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Hvordan i helvete er det rasistisk å kle seg i en tradisjonell Islams klesdrakt? Er en hvit mann med afro en rasist? Det er jo en hårfrisyre av svart afrikansk opprinnelse.
Vis hele sitatet...
For ikke å snakke om de utlendingene som kler seg opp i bunad på 17 mai! Fysj!



/Ironi
Sist endret av Bombasa; 27. januar 2011 kl. 01:26.
Så dere som trodde han skulle kjøpe burger, trodde det sto "burga" i tittel?! :P
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Hvordan i helvete er det rasistisk å kle seg i en tradisjonell Islams klesdrakt? Er en hvit mann med afro en rasist? Det er jo en hårfrisyre av svart afrikansk opprinnelse.
Vis hele sitatet...
Hvite kan også gro naturlig afro.. Det er da faen ingen menn som går i burqa, ergo racist mot dem.
Jeg fant mange fine burkaer, men jeg er litt usikker på hvilken burkastørrelse jeg bruker

Ontopic:
Siden det er kun for en forestilling så trenger du vell neppe topp kvalitet på det du skal kjøpe.
http://global.ebay.com/search?Query=burka&Region=0

Er jo bare en et litt modifisert laken..billig billig
Sitat av Yazzie Vis innlegg
Hvite kan også gro naturlig afro.. Det er da faen ingen menn som går i burqa, ergo racist mot dem.
Vis hele sitatet...
Menn i burqa er ikke rasister! Er jeg rasist om jeg kler meg i en tradisjonell kvinnelig klesdrakt fra feks. Bolivia? Ikke nødvendigvis. Eller som bombasa sier: Hva med en utlending i en kvinnebunad?
Sist endret av Bmariuz; 27. januar 2011 kl. 13:27.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Er det noen som noengang har sett en burka-kledd kvinne på gata i Norge? Det var en stor undersøkelse i Danmark med tanke på et forbud eller ikke, og de fant tre kvinner totalt i hele Danmark som brukte plagget. Jeg har ennå ikke sett noen i Norge.
Vis hele sitatet...
Flere ganger..
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Er det noen som noengang har sett en burka-kledd kvinne på gata i Norge? Det var en stor undersøkelse i Danmark med tanke på et forbud eller ikke, og de fant tre kvinner totalt i hele Danmark som brukte plagget. Jeg har ennå ikke sett noen i Norge.
Vis hele sitatet...
Ta deg en tur på grunerløkke/grønland så kan du se mange vandrende telt som ikke vil integrere seg..
Burka er kanskje litt for konservativt for moderne muslimer i Europa? Jeg har iallefall heller aldri sett noen på gata i burka. Niqab og solbriller derimot, er vel en mer trendy og tidsriktig kombinasjon for motebevisste jenter og gutter. Dersom du vil bli lagt merke til på gata så er dette antrekket for deg!
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Han trenger ting i nærområdet sitt folkens.

Men jeg mener på å ha sett en utlendingsjappe i Ålesund denne sommeren, i nærheten av trafikkterminalen. Du kan jo sjekke der.
Sitat av Sopptorsk Vis innlegg
Ta deg en tur på grunerløkke/grønland så kan du se mange vandrende telt som ikke vil integrere seg..
Vis hele sitatet...
Det er bare tull. Jeg bor på Grunerløkka og er innom Grønnland så og si hver dag. Det er veldig veldig sjelden jeg ser noen gå i burka. Faktisk så sjeldent at jeg biter meg merke i de få gangene det skjer.
Sist endret av Mith; 27. januar 2011 kl. 13:59.
Sitat av Mith Vis innlegg
Det er bare tull. Jeg bor på Grunerløkka og er innom Grønnland så og si hver dag. Det er veldig veldig sjelden jeg ser noen gå i burka. Faktisk så sjeldent at jeg biter meg merke i de få gangene det skjer.
Vis hele sitatet...
Det var da rart. Jeg ser dem så og si hver eneste gang jeg går igjennom området.
Men så har jeg ikke på meg røde radikale skylapper heller da..
Evt. så vet du ikke forskjellen på de forskjellige draktene.
Sitat av Mith Vis innlegg
Evt. så vet du ikke forskjellen på de forskjellige draktene.
Vis hele sitatet...
Jeg snakker om drakter som gjør at de stakkars damene ser ut som vandrende telt. Hvor du ikke kan se ansiktet. Hvilket navn de forsjellige kostymene har bryr jeg meg ikke om. Jeg synes rett og slett ikke de har noe å gjøre i et moderne samfunn (ikke i et primitivt heller for den saks skyld).
-De er skapt pga et sykelig kontrollbehov over kvinner.
brukertittel
Widow's Avatar
Sitat av Sopptorsk Vis innlegg
Jeg snakker om drakter som gjør at de stakkars damene ser ut som vandrende telt. Hvor du ikke kan se ansiktet. Hvilket navn de forsjellige kostymene har bryr jeg meg ikke om. Jeg synes rett og slett ikke de har noe å gjøre i et moderne samfunn (ikke i et primitivt heller for den saks skyld).
-De er skapt pga et sykelig kontrollbehov over kvinner.
Vis hele sitatet...
Hva med de som faktisk selv velger å bruke niqab? Har de ikke noe de skulle ha sagt, fordi DU ikke syns det passer inn i et moderne samfunn?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10020861
Sitat av Sopptorsk Vis innlegg
Jeg snakker om drakter som gjør at de stakkars damene ser ut som vandrende telt. Hvor du ikke kan se ansiktet. Hvilket navn de forsjellige kostymene har bryr jeg meg ikke om. Jeg synes rett og slett ikke de har noe å gjøre i et moderne samfunn (ikke i et primitivt heller for den saks skyld).
-De er skapt pga et sykelig kontrollbehov over kvinner.
Vis hele sitatet...
Hva du mener om de forskjellige plaggene har jo ikke noe med saken å gjøre, det er ikke det som diskuteres. Poenget mitt er at så lenge du ikke engang gidder å sjekke ut hva de forskjellige draktene heter (og heller omtaler alt som telt) så kan du i grunn drite i å kommentere om det er utbredt bruk av burka i Oslo.
Sitat av Widow Vis innlegg
Hva med de som faktisk selv velger å bruke niqab? Har de ikke noe de skulle ha sagt, fordi DU ikke syns det passer inn i et moderne samfunn?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10020861
Vis hele sitatet...
Det er ikke bare snakk om vanlige klesplagg.
Disse plaggene er politiske symboler for islamisme/sharia.
Og "frivillighet" blant muslimske kvinner er vel høyst diskutabelt.
Jeg kan garantere deg 100% at det ikke bare er JEG som ikke ønsker islamsk innflytelse i Norge.

Sitat av Mith Vis innlegg
Hva du mener om de forskjellige plaggene har jo ikke noe med saken å gjøre, det er ikke det som diskuteres. Poenget mitt er at så lenge du ikke engang gidder å sjekke ut hva de forskjellige draktene heter (og heller omtaler alt som telt) så kan du i grunn drite i å kommentere om det er utbredt bruk av burka i Oslo.
Vis hele sitatet...
ÅÅÅ så sinna da?! -ALLE drakter som skjuler ansiktet sa jeg. Om den heter niqab, burka, hallaballa eller what ever har ingen betydning.
Og poenget ditt kan du rulle sammen til en ball og dytte det opp der det hører hjemme. Jeg respekterer overhodet ikke undertrykkende plagg og føler ingen behov for å lære meg de forskjellige navnene på styggedommen.

Jeg husker en gang i tiden da den røde siden kjempet for kvinners rettigheter. Hva har skjedd med dette?
Det du beskriver er hijab.
http://www.islamicclothing.com.au/images/2cotton_hijab_black.JPG
Sitat av skateward Vis innlegg
Det du beskriver er hijab.
http://www.islamicclothing.com.au/images/2cotton_hijab_black.JPG
Vis hele sitatet...
Nei, det jeg beskriver er plagg som dekker ansiktet. Dette er tredje gangen jeg skriver det, så hvordan du kan få det til å bli hijab er meg en gåte..

Men hijab er jeg heller ikke tilhenger av av samme grunn.

I tyrkia og tunisia er hijab forbudt i det offentlige.
Og i syria er det forbudt med ansiktslør på skoler.
Dette fordi det blir sett på som symboler på politisk islam, mot det sekulære samfunn.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hijab_by_country

Hvorfor skal vi i Norge tillate disse symbolene for undertrykkelse og tvang når tilogmed muslimske land ikke vil ha dem? Vi gjør folk en bjørnetjeneste ved å tillate dette. Hvis det skal være tillatt å gå med politiske symboler for politisk islam kan vi likesågodt tillate folk å gå med hakekors og KKK drakter i samme slengen.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Til TS, jeg bor i Molde, og kan skaffe deg det du er på utkikk etter Kan sikkert sende dette om du betaler det det koster meg + frakt.
Sitat av Sopptorsk Vis innlegg
Det er ikke bare snakk om vanlige klesplagg.
Disse plaggene er politiske symboler for islamisme/sharia.
Og "frivillighet" blant muslimske kvinner er vel høyst diskutabelt.
Jeg kan garantere deg 100% at det ikke bare er JEG som ikke ønsker islamsk innflytelse i Norge.
Vis hele sitatet...
Hva så, hva du og andre mener om islamsk innflytelse i Norge har ingenting å si. Vi har grunnlovsfestet fri religionsutøvelse (§2) og hvis du ikke liker det får du pelle deg vekk.


ÅÅÅ så sinna da?! -ALLE drakter som skjuler ansiktet sa jeg. Om den heter niqab, burka, hallaballa eller what ever har ingen betydning.
Og poenget ditt kan du rulle sammen til en ball og dytte det opp der det hører hjemme. Jeg respekterer overhodet ikke undertrykkende plagg og føler ingen behov for å lære meg de forskjellige navnene på styggedommen.

Jeg husker en gang i tiden da den røde siden kjempet for kvinners rettigheter. Hva har skjedd med dette?
Vis hele sitatet...
Kvinners rettigheter inkluderer å kle seg slik du vil. DU er undertrykkende som vil nekte personer å kle seg i klesplagg de ønsker å bære. Om noen kvinner blir tvunget til å bære visse klesplagg går dette under andre paragrafer og er lovbrudd av de som begår tvangen.
Sitat av Sopptorsk Vis innlegg
Det er ikke bare snakk om vanlige klesplagg.
Disse plaggene er politiske symboler for islamisme/sharia.
Og "frivillighet" blant muslimske kvinner er vel høyst diskutabelt.
Jeg kan garantere deg 100% at det ikke bare er JEG som ikke ønsker islamsk innflytelse i Norge.



ÅÅÅ så sinna da?! -ALLE drakter som skjuler ansiktet sa jeg. Om den heter niqab, burka, hallaballa eller what ever har ingen betydning.
Og poenget ditt kan du rulle sammen til en ball og dytte det opp der det hører hjemme. Jeg respekterer overhodet ikke undertrykkende plagg og føler ingen behov for å lære meg de forskjellige navnene på styggedommen.

Jeg husker en gang i tiden da den røde siden kjempet for kvinners rettigheter. Hva har skjedd med dette?
Vis hele sitatet...
Det der blir nesten som at du skal nekte svarte å sitte bakerst i bussen. Satt på spissen, men håper du tar poenget.
Sitat av Invisible Elf Vis innlegg
Hva så, hva du og andre mener om islamsk innflytelse i Norge har ingenting å si. Vi har grunnlovsfestet fri religionsutøvelse (§2) og hvis du ikke liker det får du pelle deg vekk.



Kvinners rettigheter inkluderer å kle seg slik du vil. DU er undertrykkende som vil nekte personer å kle seg i klesplagg de ønsker å bære. Om noen kvinner blir tvunget til å bære visse klesplagg går dette under andre paragrafer og er lovbrudd av de som begår tvangen.
Vis hele sitatet...
Så da regner jeg med at du også synes at SS-drakt og KKK-drakt er helt problemfritt og tillate og`? -Please, spar meg for pisspreiket.
Løsne litt på palestinaskjerfet og få opp øya før det er for seint..

Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Det der blir nesten som at du skal nekte svarte å sitte bakerst i bussen. Satt på spissen, men håper du tar poenget.
Vis hele sitatet...
Eeh, nei det blir overhodet ikke som å nekte svarte å sitte bakerst i bussen.
Det kalles nemlig apartheid, og det er hvor man deler folk opp i forskjellige grupper.

Det er nettop det de gjør de som vil ha politisk islam. De skaper paralellsamfunn og definerer seg selv som en annen og bedre gruppe enn de rundt seg..