Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2856
Sorry om denne er feilpostet..

Her om dagen ble jeg stoppet av onkel trangsynt. De stoppet meg forde det "så ut som jeg kjørte fort" Herregud!

Og når de hadde stoppet meg, så de at jeg hadde slitte bakdekk, og ville gi meg en bot for dette. Greit nok det med dekkene, men han synest visst at bilen min så ut som en forbanna skrivepult
Så nå sitter jeg her med et bagasjelokk som er fullt i riper etter at han slepte blokken sin frem og tilbake over lokket hele forbanna tiden..

What to do? Kan jeg kreve erstatning og eller utbedring?
Hvem skal jeg henvende meg til?

Greit nok at Politiet tror de kan gjøre akkurat som de vil, men dette finner jeg meg ikke i!!

Og ja, jeg er forbanna! Fordi de ikke har noe som helt bedre å bruke tiden sin på...
Det kalles ihvertfall hærverk om du skraper om bilen deres, så annmeld han for det..
Ja, går det på en anmeldelse?
Kan gå å skrive norskstil på panseret på svarte mercen dies

Neida, men er det politiet jeg skal henvende meg til?
Har du noen form for bevis?
Bakluken min?
Hvorfor konfronterte du ikke han med det der og da? Du får neppe noe sak ut av dette, ettersom du ikke kan bevise at det er noe han har gjort.
Skriv en skademelding?
Sitat av spypsy Vis innlegg
Skriv en skademelding?
Vis hele sitatet...
Ja, og det skulle helst gjøres der og da.
vell, alle her vet vell at du ikke har sjangs.
ord mot ord går dårlig på politiet :/
Sitat av crazyclomp Vis innlegg
Og ja, jeg er forbanna! Fordi de ikke har noe som helt bedre å bruke tiden sin på...
Vis hele sitatet...
De brukte tiden sin på det de skal bruke tiden sin på. At du blir stoppet med slitte bakdekk er bare betryggende. Jeg syns det er bra de stopper folk i trafikken som ikke er tilstrekkelig skikket for å ferdes blant andre folk.

Kan du ta bilder av det siden du mener "det er fult av riper". Har du i det hele tatt prøvd å bare polere det vekk?
Sist endret av mo3; 9. juni 2011 kl. 10:44.
fy faen azz, ACAB FTP

Du har deg selv å takke når du blir stoppet, og deg selv å takke for at du ikke tok det opp der og da. Politiet består av vanlige mennesker som deg og meg.
Lever en anmeldelse du, er uansett greit og gjøre selv om det blir vanskelig å få igjennom. Ta bilder, fint hvis du tilfeldigvis har noen bilder av bilen fra noen dager før, eventuelt noen vitner på at det ikke har vært sånn.

Off-topic: Hva pokker er det enkelte av dere mener med og angripe TS på denne måten? Han spurte om ett enkelt spørsmål, sa også at det var greit nok med dekkene. Gjort er gjort men han kan da fortsatt levere en anmeldelse på dette.

Edit: Blir for barnslig og rapportere dette, men som det klør.
Sist endret av SinHazzard; 9. juni 2011 kl. 12:08.
Sitat av elpa Vis innlegg
fy faen azz, ACAB FTP

Du har deg selv å takke når du blir stoppet, og deg selv å takke for at du ikke tok det opp der og da. Politiet består av vanlige mennesker som deg og meg.
Vis hele sitatet...
Hva om han ikke så det før i ettertid? Det er massevis av tilfeller hvor man ikke oppdager en skade før i ettertid. Kom med noe konstruktivt istedet for å være en idiot. Totalt unødvendig post.

Til OP: Henvend deg personlig til nærmeste politistasjon og forklar problemet, og at du har lyst til å løse problemet og muligens få snakke med personen det gjelder. Er politi selv, og har faktisk opplevd flere liknende saker og det pleier å løse seg ved personlig og høflig oppmøte på stasjonen.
Sitat av elpa Vis innlegg
fy faen azz, ACAB FTP

Du har deg selv å takke når du blir stoppet, og deg selv å takke for at du ikke tok det opp der og da. Politiet består av vanlige mennesker som deg og meg.
Vis hele sitatet...
Han har vel aldri kjeftet fordi at de stoppet han, så han er vel fullt klar over at det er hans skyld, og ser jo ut som han har tenkt til å betale boten. Saken er jo at politiet har gjort en skade på bilen hans.

Politiet består av vanlige mennsker som deg og meg, det stemmer. Og hadde det vært en annen person som hadde gjort det, så hadde man jo klart tatt det opp, skrevet skademelding eller anmeldt. Ser ingen grunn til å ikke gjøre det pga. at han er ansatt i politiet.
Sist endret av staM; 9. juni 2011 kl. 12:14.
Synes det er greit at du blir stoppet hvis du har slitte bakdekk men at du blir stoppet fordi det "så ut som" at du kjørte for fort er for dumt. Enten får de ta deg på radar eller så får dem gi faen...
Sitat av Trollsauen Vis innlegg
Synes det er greit at du blir stoppet hvis du har slitte bakdekk men at du blir stoppet fordi det "så ut som" at du kjørte for fort er for dumt. Enten får de ta deg på radar eller så får dem gi faen...
Vis hele sitatet...
Det synes ikke jeg. Hvis noen kjører for fort kan du mange tilfeller se dette. Jeg synes ikke man skal kunne gi bot på det grunnlaget, men man kan sjekke om føreren er rusa eller spør om han kjørte for fort, kanskje han inrømmer det når man spør "hvor fort kjørte du".

Uansett så vil mange ta det som en advarsel og det vil kanskje virke preventivt.
kjedelig streiting
Er vel samma f hvorfor politiet stoppa han.. Kjørte han som en gris er det kanskje greit at dem sier ifra istedet for å vente til han blir tatt i en laserkontroll eller klemmer bilen rundt et tre. Men det at dem lager riper i bilen hans er en annen ting. Hadde jeg vært trådstarter hadde jeg troppa opp på politistasjonen, finni ut hvilke betjener som stoppa deg, og forklart dem saken. Ang bevisbyrde om politimannen skulle være tverr, så regner jeg med at han eller partnern inrømmer og ha brukt bilen din som skrivepult, og da vil de fleste skjønne hvordan alle ripene på et begrenset område havna der.

Det kan jo ha vært et uhell fra en fyr som ikke tenkte over hvor hardt han skrev på blokka eller så, og er jo godt mulig han tilbyr seg og betale for polering, evt de andre alternativene for å utbedre skadene.
Sist endret av legalize_it; 9. juni 2011 kl. 12:20.
Sitat av Trollsauen Vis innlegg
Synes det er greit at du blir stoppet hvis du har slitte bakdekk men at du blir stoppet fordi det "så ut som" at du kjørte for fort er for dumt. Enten får de ta deg på radar eller så får dem gi faen...
Vis hele sitatet...
Nå har jeg heller ikke sagt at det er noe galt i at jeg blir "tatt" for å kjøre rundt med slitte bakdekk, men saken er den at de stoppet meg fordi de syntes det så ut som jeg kjørte fort.
Grunnen til at de sntes det så ut som jeg kjørte fort, var fordi jeg bremset litt brått i en T-kryss der det var høyreregel. (politiet kom på min høyre side, så jeg viket)
Du har rett, enten får de måle meg, eller gi faen.

Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Det synes ikke jeg. Hvis noen kjører for fort kan du mange tilfeller se dette. Jeg synes ikke man skal kunne gi bot på det grunnlaget, men man kan sjekke om føreren er rusa eller spør om han kjørte for fort, kanskje han inrømmer det når man spør "hvor fort kjørte du".

Uansett så vil mange ta det som en advarsel og det vil kanskje virke preventivt.
Vis hele sitatet...
Som skrevet over, var dette i et T-kryss der jeg bremset lit hardt for å vike for politiet. Fartegrensen ble holdt hele tiden.

Sitat av legalize_it Vis innlegg
Er vel samma f hvorfor politiet stoppa han.. Kjørte han som en gris er det kanskje greit at dem sier ifra istedet for å vente til han blir tatt i en laserkontroll eller klemmer bilen rundt et tre. Men det at dem lager riper i bilen hans er en annen ting. Hadde jeg vært trådstarter hadde jeg troppa opp på politistasjonen, finni ut hvilke betjener som stoppa deg, og forklart dem saken. Ang bevisbyrde om politimannen skulle være tverr, så regner jeg med at han eller partnern inrømmer og ha brukt bilen din som skrivepult, og da vil de fleste skjønne hvordan alle ripene på et begrenset område havna der.

Det kan jo ha vært et uhell fra en fyr som ikke tenkte over hvor hardt han skrev på blokka eller så, og er jo godt mulig han tilbyr seg og betale for polering, evt de andre alternativene for å utbedre skadene.
Vis hele sitatet...
Får ta turen nedom der en dag og snakke med de, og høre hve de sier.

Sitat av alphamale Vis innlegg
Hva om han ikke så det før i ettertid? Det er massevis av tilfeller hvor man ikke oppdager en skade før i ettertid. Kom med noe konstruktivt istedet for å være en idiot. Totalt unødvendig post.

Til OP: Henvend deg personlig til nærmeste politistasjon og forklar problemet, og at du har lyst til å løse problemet og muligens få snakke med personen det gjelder. Er politi selv, og har faktisk opplevd flere liknende saker og det pleier å løse seg ved personlig og høflig oppmøte på stasjonen.
Vis hele sitatet...
Jeg ble stoppet 02:00 og da var det ikke mye lys og se. + at av en eller annen grunn tenkte jeg at det var mest riktig av meg p holde kjeft om at han skrev på bilen min. Var på nippet til å si det.
Skadene så jeg dagen etter da jeg skulle hente en sekk i bagasjerommet. Får prøve å ta noen bilder av skadene, men er ikke like lett å ta bilde av riper..
Politiet kan faktisk stoppe deg i trafikken uten noen som helst grunn, så at de syntes du kjørte fort er mer enn godt nok. Det er en ikke-sak. Når det gjelder ripene, får du sende et brev til stasjonen med dokumentasjon på skadene, evt ta det gjennom forsikringsselskapet ditt.
Sitat av crazyclomp Vis innlegg
Ja, går det på en anmeldelse?
Kan gå å skrive norskstil på panseret på svarte mercen dies

Neida, men er det politiet jeg skal henvende meg til?
Vis hele sitatet...
jeg vet ikke hvor langt du kommer med å tyste på politiet, til politiet. dokumenter skadene og engasjer en advokat hvis du vil finne ut hvordan å gå fram.
Folk hater politiet, fordi politiet gjør jobben sin mot de som hater dem (blant annet meg), så det at vi kaller dem for mye dritt har ingen ting med hensiktet med denne tråden! TS hater han pga politimannen ripet lakken hans, så ikke whine her over dekka til TS, når spørsmålet er hva han bør gjøre!

Jepp du burde ha tatt det der og da, eventuelt be han anmelde seg selv/bli med til stasjonen for å anmelde dette lovbruddet, for lovbrud er det!

Du kan dra opp og anmelde politibetjenten nå også, men spør du meg er det ikke vits. ord mot ord vs. en politibetjent = 1% sjangs du vinner!
Den ene prosenten kan det være jeg treffer Skal ta noen bilder av bilen og stikke ned på en politistasjon og snakke med de..
Takk for svar folkens
Sitat av Ivar Vis innlegg
Folk hater politiet, fordi politiet gjør jobben sin mot de som hater dem (blant annet meg), så det at vi kaller dem for mye dritt har ingen ting med hensiktet med denne tråden! TS hater han pga politimannen ripet lakken hans, så ikke whine her over dekka til TS, når spørsmålet er hva han bør gjøre!

Jepp du burde ha tatt det der og da, eventuelt be han anmelde seg selv/bli med til stasjonen for å anmelde dette lovbruddet, for lovbrud er det!

Du kan dra opp og anmelde politibetjenten nå også, men spør du meg er det ikke vits. ord mot ord vs. en politibetjent = 1% sjangs du vinner!
Vis hele sitatet...
Det er da vel uansett strengt tatt ikke så mye å anmelde? Det har ikke skjedd noe straffbart. Skadeverk etter strl § 291 krever da forsett sist jeg sjekket

MEN dersom politimannen har forårsaket eventuelle skader på lakken uten å vite om det der og da, er det en forsikringssak. Ta i så tilfelle kontakt med forsikringsselskapet som igjen kontakter politiet. Ferdig sak.

Med mindre det kan bevises utover enhver rimelig tvil at politiet med viten og vilje ripet opp bilen da. Men det tror jeg ikke han gjorde.