Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1174
Jeg finner ikke så mye informasjon om dette ellers på internett. Jeg vet at skiltene blir klippet, eventuelle feil ved bilen må repareres, og at man blir pålagt et påskiltningsgebyr.

Men vil dette komme på rullebladet? Og vil det isåfall kunne få betydelige konsekvenser for senere utdanning?
Det er grader av alt. Er bilen livsfarlig fordi du mangler bremser og du kun får bremset på giret så du nok regne med anmeldelse pluss at lappen kan ryke. Det skal vel være svært alvorlige feil og mangler før de da går fra forelegg til bot. Forelegg går helt greit og uten konsekvenser, bot kan spille inn da det blir stående på uttømmende attest iirc.

Noe som er verre er jo om du havner i en ulykke, og motpart blir alvorlig skadet eller mister livet. Da kan du nok også måtte sone om du blir holdt ansvarlig og da pga du kjørte bil som ikke var godkjent og hadde begjæring. Dømmes du så lukkes noen dører mtp utdanning.

Nå er det jo ikke alle utdanning som krever rent rulleblad. Det er vel egentlig få som gjør det. Men de som krever ren vandel blir jo da utelukket for deg fordi du er straffedømt. Feks politi, befal vel og endel andre. Men altså ikke alle utdanninger krever rent rulleblad.
Sist endret av random67489; 15. mai 2019 kl. 07:30.
I tillegg til det over: Om du havnet i en ulykke, så vil forsikringsselskapet kreve regress. Det kan fort bli veldig dyrt, særlig om du kvester flere mennesker.
Mine ble begjært avsilktet for mange mange år siden og jeg brydde meg ikke om det. Plutselig ble jeg stoppet av veivesenet på rutine kontroll og fikk beskjed om at bilen blir avskiltet og stående her frem til saken er ordnet opp.

De 10 000 kroner jeg fikk i bot den gangen viste seg å ikke ha noe med bilen å gjøre men pågrunn av truslene og kjeftingen han fikk av meg. Joda det viser seg at de tullingene som jobber for veivesenet er offentlige tjeneste menn. Og kjefter man og truer dem med juling og revpuling så kan de faktisk bøtelegge deg.

Joda det er en sann historie fra rundt 2000 shiftet da jeg var fortsatt ung og dum. Bottom line ikke gå ut med trusler mot offentlige tjeneste menn. De tar ikke bare skilta men de kan også stille deg opp i retten hvis du ikke oppfører deg. Fikk det også på rulleblad og måtte sone 5 dager ved Verdal krests fengsel.
Sist endret av Riksgrns80; 15. mai 2019 kl. 13:47.