Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 999
Pågrunn av min bosituasjon nå er jeg ikke særlig keen på å stinke opp gang, og inn til naboer når jeg lager edibles. Jeg lurer derfor på om jeg trygt kan lage edibles i et norgesglass som ligger i vannbad?

Tenker da å smuldre en gitt mengde hasj sammen med kokosnøttolje, for å deretter sette det i ett vannbad i 20 min. Burde ikke dette isåfall være omtrent luftfritt? Risikerer jeg at norgesglasset kan eksplodere, noen som har erfaring med dette?
Du risikerer for mye trykk i et glass når du gjør det, som kan resultere i at glasset sprenger, hvis du er uheldig. Derfor må du åpne lokket innimellom, som er lik lukt
Les om decarbing.
Sist endret av Door145; 16. oktober 2019 kl. 23:53. Grunn: Tilleggsinfo
Ta en skje. Smuldre bønne fint oppi den. Ta litt olje oppi. Varm den med lighter på heromåten til det bobler. La det boble 30 sek. Rør skjeen i en yoghurt. Spis.
Kan du bruke bakerovn?

I så fall kan du ta ut gummistrikken av norgesglasset og sett det i bakerovnen med olje og hasj. Hvis du ikke bruker mer en 1 til 2 gram lukter det veldig lite.
Sitat av Door145 Vis innlegg
Du risikerer for mye trykk i et glass når du gjør det, som kan resultere i at glasset sprenger, hvis du er uheldig. Derfor må du åpne lokket innimellom, som er lik lukt
Les om decarbing.
Vis hele sitatet...
Decarbing vil vell uansett skape mye lukt da jeg må ha det i ovnen en liten periode. Får se om jeg kansje kan lage en liten ventil i lokket, eventuelt en ventil med et kullfilter!
Anonym bruker
"Fremmed Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
stek noe løk mens du holder på? da vil det heller stinke løk og ikke hasj
Sitat av Tripstil Vis innlegg
Decarbing vil vell uansett skape mye lukt da jeg må ha det i ovnen en liten periode.
Vis hele sitatet...
Tidligere har jeg dekarboksylert i norgesglass sammen med kokosolje.
Har fungert helt fint.

Du kan også dekarboksylere uten kokosolje i Norgesglass. Del weed i biter mellom 1 og 0.5 cm eller skjær hasj i skiver med 3-4 mm tykkelse og legg de på litt bakepapir i bunnen av glasset.
Så lenge du holder deg til små mengder blir det minimalt med lukt selv når gummistrikken i norgesglasset er tatt ut.

Hvis du synes vannbad er best kan du vakumpakke med slik plast man bruker til sous vide. Bruk 2 lag med plast og fersegl plasten 2 ganger. Det hender slik plast løsner når temperaturen blir høy. Muligens vil en ikke få slike problemer etter 20 min. Jeg har brukt 4 timer og det er helt i yttergrensen av hva plasten tåler.