Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 5352
Først og fremst: Dette er et helt hypotetisk spørsmål - jeg oppbevarer ingenting ulovlig hjemme selv, men har etter hvert lest mange tråder her inne hvor folk har skrevet at politiet har vært hjemme hos dem og ransaket og kom til å lure på hvordan dette egentlig foregår i praksis....

Er det som på film at 4-8 politibetjenter går gjennom hele huset i timesvis og snur opp og ned på alt - demonterer bilderammer og stikkontakter etc. for å lete etter skjulte rom - eller er det mer overfladisk at de åpner det de finner av skuffer og skap og ser etter åpenbare ting?

Hvilke erfaringer har folket her?
Kommer helt ann på hvor alvorlig sak du har. Noen ganger hos meg har det vært overfladisk. Andre ganger har det vært sjekk av hulrom og sånt. Brukte 2 timer på å se igjennom en leilighet på 65 kvm sist gang de var her.

Har noen bekjente som strør et par gram speed i dørmatta for å kvitte seg med sporingshunden til politiet ved en eventuell razzia. Et ikke et tips akkurat, men tenkte det muligens var relevant.
Det der er veldig inviduelt. Bor du i et rottereir så er det mange som ikke liker å ta på ting. Har vært med på at snuten seriøst løfta på én (1) sofa pute og lukket opp døren på peisen. That’s it! Etter at de så alt som lå på bordet! Andre kan være sykt nøye, mitt beste tips er å prate med de, ikke se på steder som du har gjemt ting på! Det ser de utrolig fort!

Enkelte ganger kan du ha veldig (u)flaks
Sitat av dnbalex Vis innlegg

Har noen bekjente som strør et par gram speed i dørmatta for å kvitte seg med sporingshunden til politiet ved en eventuell razzia. Et ikke et tips akkurat, men tenkte det muligens var relevant.
Vis hele sitatet...
Dummeste jeg har hørt! Den dørmatta skjønner de fort er tukla med og den blir ristet og kastet på gangen.
Anonym bruker
"Tropisk Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva gjør dem hvis man bor på gård med typ 4 forskjellige, store bygninger gjerne rundt 1500kvm tilsammen og man i tillegg har brukt en klump brunt og smørt under sofa, i alle hyller og skap og alle rare 1000 plasser i alle bygninger, i tilegg til å ha vaccumpakka drugsa sine og vaska de grundig i såpe og vann før de blir gjemt på en usannsylig bra plass?
Det var rassia til meg etter jeg ble stoppa for ruskjøring. Med engang jeg ble stoppa sa jeg at jeg var rusa og at jeg hadde tabletter hjemme. De ransaka og tok med seg tablettene ca 90stk rivotril. Det de ikke tok med seg var hjemmebrentsapparatet på badet og hagla som lå på stuegulvet fikk ligge i fred (den er lovlig men hadde ikke våpenskap). De tok også glassbongen min.
Hadde razzia for 6-7 år siden som følge av cannabis frø som ble stoppa i tollen. Jeg tror ikke de hadde sett i frysern etter dop om jeg ikke hadde vært så dum å være åpen om det. Hadde høsta en grow en stund før og hadde en 40gram i frysern, som jeg fortalte om når de spurte meg om jeg hadde noe drugs. Men til gjengjeld, så tror jeg de var litt kule tilbake fordi jeg var ærlig. Slapp å bli med til avhør, og de tok ikke med datautstyr selv om jeg sa jeg hadde bestilt frøene på pc'en. Og når dem dro så advarte dem meg om at når jeg er ute å kjører bil fremover så vær forsiktig pga de registrerte skiltnummeret mitt. De tok heller ikke urinprøve og tok ikke førerkortet, jeg er sikker på de var kule tilbake mot meg.
Sitat av Mrsprettball Vis innlegg
Hadde razzia for 6-7 år siden som følge av cannabis frø som ble stoppa i tollen. Jeg tror ikke de hadde sett i frysern etter dop om jeg ikke hadde vært så dum å være åpen om det. Hadde høsta en grow en stund før og hadde en 40gram i frysern, som jeg fortalte om når de spurte meg om jeg hadde noe drugs. Men til gjengjeld, så tror jeg de var litt kule tilbake fordi jeg var ærlig. Slapp å bli med til avhør, og de tok ikke med datautstyr selv om jeg sa jeg hadde bestilt frøene på pc'en. Og når dem dro så advarte dem meg om at når jeg er ute å kjører bil fremover så vær forsiktig pga de registrerte skiltnummeret mitt. De tok heller ikke urinprøve og tok ikke førerkortet, jeg er sikker på de var kule tilbake mot meg.
Vis hele sitatet...
Tror det var litt derfor jeg berga ganske bra også. Jeg var grei å enkel å ha med å gjøre. De fant forresten steroider og sprøyter i bila når jeg ble stoppa. Av en eller anna grunn blånekta jeg for den delen
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Mrsprettball Vis innlegg
Hadde razzia for 6-7 år siden som følge av cannabis frø som ble stoppa i tollen. Jeg tror ikke de hadde sett i frysern etter dop om jeg ikke hadde vært så dum å være åpen om det. Hadde høsta en grow en stund før og hadde en 40gram i frysern, som jeg fortalte om når de spurte meg om jeg hadde noe drugs. Men til gjengjeld, så tror jeg de var litt kule tilbake fordi jeg var ærlig. Slapp å bli med til avhør, og de tok ikke med datautstyr selv om jeg sa jeg hadde bestilt frøene på pc'en. Og når dem dro så advarte dem meg om at når jeg er ute å kjører bil fremover så vær forsiktig pga de registrerte skiltnummeret mitt. De tok heller ikke urinprøve og tok ikke førerkortet, jeg er sikker på de var kule tilbake mot meg.
Vis hele sitatet...
Det er bra det kan funke sånn noen ganger, men generelt tror jeg man skal være forsiktig med å angi seg selv mer enn nødvendig. Da snakker jeg ikke om å være barnslig "føkk snuten az" og kranglete, men hvis de bestemmer seg for å ikke være greie - som de ikke har noen som helst obligasjon til - har man praktisk talt gitt våpen til "fienden".
Sitat av 420master Vis innlegg
Bor du i et rottereir så er det mange som ikke liker å ta på ting.
Vis hele sitatet...
Du vet politiet har hansker, ikke sant? Både gummihansker/engangshansker og vanlige "arbeidshansker".
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Du vet politiet har hansker, ikke sant? Både gummihansker/engangshansker og vanlige "arbeidshansker".
Vis hele sitatet...
Det er uansett ganske nasty i mange rusleiligheter. Selv om man har hansker er det sikkert skikkelig kvalmt for mange i politiet å måtte grave i dritt for å finne noe.

Jeg har også et inntrykk av at de ikke leter like nøye når det er uhygenisk. Men det varierer nok etter hvem som leter og hva de tror de skal finne.
kommer som sagt helt an på hva du er mistenkt for. De bruker selvfølgelig litt mer tid på å ransake om du har tilknytning til et internasjonalt smugler nettverk kontra om du blir stoppa med litt bønne og de bestemmer seg for å besøke deg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Det var rassia til meg etter jeg ble stoppa for ruskjøring. Med engang jeg ble stoppa sa jeg at jeg var rusa og at jeg hadde tabletter hjemme. De ransaka og tok med seg tablettene ca 90stk rivotril. Det de ikke tok med seg var hjemmebrentsapparatet på badet og hagla som lå på stuegulvet fikk ligge i fred (den er lovlig men hadde ikke våpenskap). De tok også glassbongen min.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i alle dager hadde du ei hagle liggende på stuegulvet? At du ikke har våpenskap kan jeg forstå, men det må da være bedre å legge det stakkars våpenet opp på stuebordet slik at du slipper å snuble i det.
Sist endret av Myoxocephalus; 11. november 2019 kl. 23:45.