Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1624
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Jeg elsker hasj. Men jeg har lagt merke til at når jeg røyker hasj så glemmer jeg liksom f.eks hva jeg gjorde i går. Jeg husker ting, men husker ikke hvilken dag det var, eller hvor lenge siden det er. Og da snakker jeg om når jeg ikke er påvirket, men dagen etter jeg har røkt. Fler som har det slik?
Korttidsminnet svekkes ved bruk av cannabis, det skjer alle som røyker en del det.
Sist endret av Flaffersen; 23. juli 2019 kl. 16:41.
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Korttidsminnet svekkes ved bruk av cannabis, det skjer alle som røyker en del det.
Vis hele sitatet...
Nei, feil. De som er innrøykt får ikke denne bivirkningen i samme grad som de som bruker av og til. Se f.eks medisinske pasienter i andre land.

Tror du de går rundt å glemmer vær dag? Nei.

Toleranse har alt og si. Du glemmer det du hadde glemt uansett, når du er innrøykt etter min mening.
CBD motvirker virkningen cannabis har på minnet.

For meg høres det litt ekstremt ut hvis du merker det så godt uten å røyke hver dag. Kanskje du må roe litt ned?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, feil. De som er innrøykt får ikke denne bivirkningen i samme grad som de som bruker av og til. Se f.eks medisinske pasienter i andre land.

Tror du de går rundt å glemmer vær dag? Nei.

Toleranse har alt og si. Du glemmer det du hadde glemt uansett, når du er innrøykt etter min mening.
Vis hele sitatet...
Det blir fortsatt riktig det jeg sa.
Selv om de som er innrøykt ikke får den bivirkningen i samme grad så får de fortsatt denne bivirkningen.
Det er ikke sånn at du plutselig begynner å huske igjen fordi du fortsetter å røyke.
Det er heller ikke snakk om at du glemmer absolutt alt, men heller små detaljer du vanligvis ville ha husket.
72 timer uten weed og hukommelsen begynner å være ganske så normalisert igjen.
Det DU ikke tenker på, er at medisinske pasienter ofte røyker cannabis med høyt CBD innhold som er den delen med mest medisinske egenskaper og ikke THC innhold som virker negativt på minnet, og som er, du vet.... den delen av cannabis som gjør deg fjern.
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men kansje de små tingene du glemmer under weed, ikke var så veldig mye å huske på uansett om du var påvirket eller ikke. At weed hjelper å slette hukommelse av ting som du ikke trenger lagre siden det ikke var "viktig".
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men kansje de små tingene du glemmer under weed, ikke var så veldig mye å huske på uansett om du var påvirket eller ikke. At weed hjelper å slette hukommelse av ting som du ikke trenger lagre siden det ikke var "viktig".
Vis hele sitatet...
Det der er litt av en rasjonalisering. Weeden er ikke særlig selektiv på hva som er viktig eller ei.

Weed hemmer korttidshukommelse kraftig. For at ting skal kunne lagres i langtidshukommelsen, må dem gjennom korttidshukommelsen først.
Sist endret av Stray Wanderer; 23. juli 2019 kl. 20:44.
Gratulerer, du er blitt svidd Går over når du har røyka fast i 10-20 år
Etter at jeg begynte å røyke fast så glemmer jeg veldig ofte ting og tang..
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Må sies at det er snakk om å røyke 3-4 dager i uken, og at jeg glemmer også dager der jeg ikke har røyket
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Cannabis har jo også har en negativ effekt på søvnkvaliteten, i hvert fall om man er stein når man skal sove. Det gjør jo også at man husker dårligere blant annet.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, feil. De som er innrøykt får ikke denne bivirkningen i samme grad som de som bruker av og til. Se f.eks medisinske pasienter i andre land.

Tror du de går rundt å glemmer vær dag? Nei.

Toleranse har alt og si. Du glemmer det du hadde glemt uansett, når du er innrøykt etter min mening.
Vis hele sitatet...
Det kan ikke sammenlignes helt. De som bruker medisinsk cannabis bruker hovedsakelig CBD, eller CBD med lave doser THC. De som røyker hasj for rusen, bruker høyest mulig innhold av THC. Det påvirker korttidshukommelsen, no doubt. Det er derfor det kaller stoner hukommelse, og det gjelder også om man ikke røyker hver dag, men jevnlig. Langtidsstonere merker ikke like mye til det fordi de har blitt vant til det, men om man slutter å røyke helt så føler man man har superhukommelse i forhold til det man trodde var normalen før når man røyka.
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Akkurat dette problemet jeg sliter med nå og som har gidd meg en 3 måneders lang depresjon. Slutta med hasj for 4 måneder siden. En måned etterpå forsto jeg at jeg hadde vært fanget i mitt eget hode i sirka 1.5år. Røyka en rev på kveldstid ganske regelmessig 0.1g ca. Mens av og til smelt til med en skikkelig kriger i helgene med venner, der vi fort har røyka 2-3g på 3 personer. Gått på jobb utenom studier, fungert delvis, men begynte for et halv års tid siden å se at ting hadde forandret seg. Var ikke den samme i sosiale situasjoner lenger og utenom. Alt sammen har vridd seg og jeg var likegyldig å uten meninger. Personlighetsforandringer, kanskje dyppet hjernen inn i en personlighetsfortsyrrelse i tillegg. Men det jævliste er dårlig kortids og langtids minne. Muligheten til å lære nye ting og holde informasjon. Husker aldri navn til folk jeg hilser på, har så å si ikke lært noen ting på to år. Trodde weed var safere enn dette, men nå har jeg nådd bunnen og hater meg selv fra morning til kvelds, fordi jeg har blitt slik jeg nå er. Håper det kan reverseres ellers går jeg rett på heroinen innen året. Null vits viss ting skal holde seg slik.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
"de som er innrøkt får ikke denne bivirkningen" LOL Nei, de får kanskje ikke samme bivirkningene sammenlignet med sporadiske røykere i.o.m. at korttidsgukommelsen er totalt ikke-eksisterende klarer jo ikke engang å finne lighter, papes og shit som halve tilværelsen består av.

"dude what were we just talking about like 2 seconds ago?"

"dude I cant find my passport"

"dude I cant find my wallet"
Jeg begynner å studere om noen måneder og har allerede hatt pause fra weed i 6mnd.
Studenter som VET at karakterer/motivasjon er en utfordring med THC har ikke en dritt unnskyldning til å ikke ta seg sammen og ta pause.

Er du derimot ferdig utdanner og ikke er så avhengig av tipp-topp hukommelse er det bare å røyke så mye du vil, eller om vet at du klarer å modere sjelden nok til å ikke tulle med akademisk ytelse og sosialliv.
Alle reagerer forskjellig.

Jeg personlig har elendig hukommelse fra årene jeg røyka flere ganger i uka. Og med denne pausen de siste månedene merker jeg at jeg ikke faller ut av samtaler lenger, man kan holde dyp, engasjerende dialog uten frykt for å "snuble" i ordene.