Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2385
Hei noen som vet hvordan man kan scrape/rippe bilder fra nettsider og forum? Når jeg prøver med typiske bilde rippere får jeg bare thumbnailsene og ikke selve bildene. All hjelp mottas med stor takknemlighet
Lær deg enkel programmering og lag et script.
Finnes ingen ferdig løsning som vil fungere på alt, de fleste nettsider og forum er ulike.
Trådstarter
2 0
Ok skjønner takk for svar
Prøv python med beautifulsoup. Vil anbefale en gratis (creative commons lisensiert) bok som heter automate the boring stuff with python for å lære det.
https://automatetheboringstuff.com

Boken går igjennom grunnlegende programmering i python og har blant annet et kapittel om web scraping med beautiful soup. Du trenger ikke å ha noen førkunnskaper med programmering før du leser denne boken.

Hvilken forum er det snakk om? De mer populære sidene som blant annet reddit, instagram og 4chan har allerede velfungerende scrapere som du kan prøve før du skriver noe selv. Jeg kan eventuelt mekke opp et lite program hvis du forteller meg hvilken sider det er snakk om.
Sist endret av ThinkpadX200; 18. mai 2019 kl. 19:14.