Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3771
Hei,

Jeg har følt meg ganske "utafor" i det siste året i form av at jeg liksom ikke er til stede. Jeg gjør dagligdagse oppgaver og fungerer fint sånn sett, men det føles som om jeg er i en konstant drøm. Jeg har tunnellsyn og en følelse av at jeg ikke er helt våken, selv om det ikke er noe fysisk galt med øynene mine og jeg får nok søvn om natta. Føler meg også til tider apatisk og ikke i stand til å føre en skikkelig samtale med noen. Jeg er egentlig veldig sosial og flink til å prate for meg. Jeg er liksom ikke meg selv lengre.

Har aldri klart å sette ord på denne tilstanden før jeg leste i en MDMA tråd hvor depersonalisering og derealisering dukket opp i en sammenheng. Jeg prøvde MDMA for første gang på onsdag, og har aldri følt meg bedre. Jeg prata med alt og alle, var i godt humør, og ga samboeren mye oppmerksomet - noe jeg ikke pleier å gjøre.
Dette kunne ha hørt ut som en MDMA depresjon, men jeg har vært sånn lenge før jeg prøvde dette.

Jeg klarer ikke å huske om jeg alltid har vært sånn, eller om det kan ha kommet det siste året hvor jeg har røyket både brunt og grønt omtrent hver dag. Har nå bestemt meg for å ta en pause fra røyken for å se om det hjelper. Jeg går også på Stilnoct, Imovane, Vival og Xanor. Dette er ikke fast, men kun ved behov. Sliter med søvnvansker og sosial angst.

Er det noen andre her som har opplevd lignende?
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei hei, jeg har hatt det sånn selv, med det at det føles ut som en drøm, jeg fikk det pga hasj mange ganger i uka. Det begynte i oktober og det er sånn enda
Ikke ukjent i det hele tatt det der. Har opplevd det i tide og utide før, med varighet alt fra noen dager til noen uker. Kan fort bli kleint hvis man har mye på agendaen.
Min erfaring er i hvert fall at det eneste som hjelper er å ta en pause fra røykings og andre sløvende greier. Fins nok en del tråder om å komme gjennom dette hvis du søker.

De gangene det skjer med meg nå så tar jeg det som et hint om at det har blitt nok godsaker for en stund
Du tar stilnoct, imovane, vival og xanor, og så konkluderer du med at det er røyken? What the fuck?
Sitat av Purgatorio Vis innlegg
Du tar stilnoct, imovane, vival og xanor, og så konkluderer du med at det er røyken? What the fuck?
Vis hele sitatet...

Tenkte akkurat det samme. Selvfølgelig er det Tjallen sin skyld. Alt det andre får man jo hos legen og da må det jo være gode greier.

Til ts: Ta og les pakningsvedlegget på de medisinene du får av legen. Spesielt avsnittet om bivirkninger. Tror du finner igjen de fleste av symptomene dine der, og vel så det.
Trådstarter
40 6
Sitat av Purgatorio Vis innlegg
Du tar stilnoct, imovane, vival og xanor, og så konkluderer du med at det er røyken? What the fuck?
Vis hele sitatet...
Fordi det er i snitt snakk om 10mg Vival i uka, 2-4mg Xanor i mnd, Og 7,5mg Imovane eller 10mg Stilnoct et par ganger i uka. Har hverken noen spesiell toleranse eller noe som helst avhengiget ovenfor noen av disse stoffene. Tar det kun ved behov, og det kan gå fler uker mellom hver gang. Har derimot røyka 1 gram om dagen i snart et år. Så ja, jeg setter fingeren på hasjen

Greia er ikke det at jeg er sløv eller fjern, men rett og slett ikke til stede på en ubeskrivelig måte. Er akkurat som om man er ganske trukket tilbake i seg selv og bare eksisterer. Det påvirker også synet, og det føles som om man har på seg skylapper eller har skikkelig tunnellsyn. Man ser hva som skjer i sidesynet også, men hjernen gidder ikke å bry seg om det. Det er kun det jeg fokuserer på som er klart. Noen dager er værre enn andre, og jeg har ikke klart å se noe mønster i det. Har i løpet av dette året hatt fler pauser fra hasjen - inntil en mnd av gangen.

Kan også være at jeg har en underliggende psykisk lidelse som jeg ikke selv er klar over. Har snakket med fastlege og psykolog om dette, men har selvfølgelig ikke nevnt at jeg røyker. Dem sier det bare er en vanlig depresjon jeg går gjennom, men det føles langt ifra sånn.
Sist endret av xacto; 12. mars 2017 kl. 20:39.
Hei, jeg hadde en slik episode som du nevner TS med depersonalisering, etter en lang og intens periode med narko, ca.1-2 år med veldig mye blandingsmisbruk av både amfetamin,mdma og hasj. Det som var til hjelp da var å kutte ut ALT av stimulerende midler, men også hasj. Det er veldig mange som undervurderer hasjen bi-effekter hvis du er en av dem som kanskje ikke tåler det så godt som du tror. Hold deg vekke fra alt av narkotiske stoffer å begynn å gå turer eller hva du liker å gjøre for å holde deg aktiv så skal du se at tilstanden går over. For meg varte depersonaliseringen og panikkangsten i 2,5mnd men gikk heldigvis vekk etter hvert.
Beklager rotete innlegg er ganske ny på dette forumet.
Trådstarter
40 6
Sitat av General93 Vis innlegg
Hei, jeg hadde en slik episode som du nevner TS med depersonalisering, etter en lang og intens periode med narko, ca.1-2 år med veldig mye blandingsmisbruk av både amfetamin,mdma og hasj. Det som var til hjelp da var å kutte ut ALT av stimulerende midler, men også hasj. Det er veldig mange som undervurderer hasjen bi-effekter hvis du er en av dem som kanskje ikke tåler det så godt som du tror. Hold deg vekke fra alt av narkotiske stoffer å begynn å gå turer eller hva du liker å gjøre for å holde deg aktiv så skal du se at tilstanden går over. For meg varte depersonaliseringen og panikkangsten i 2,5mnd men gikk heldigvis vekk etter hvert.
Beklager rotete innlegg er ganske ny på dette forumet.
Vis hele sitatet...
Takk for utfyllende og bra svar. Skal prøve og se hvordan det går!
Sitat av xacto Vis innlegg
Fordi det er i snitt snakk om 10mg Vival i uka, 2-4mg Xanor i mnd, Og 7,5mg Imovane eller 10mg Stilnoct et par ganger i uka. Har hverken noen spesiell toleranse eller noe som helst avhengiget ovenfor noen av disse stoffene. Tar det kun ved behov, og det kan gå fler uker mellom hver gang. Har derimot røyka 1 gram om dagen i snart et år. Så ja, jeg setter fingeren på hasjen
Vis hele sitatet...
Du spiser en fargerik blanding av innsovningsmedisiner, sovemedisiner og en av de sterkeste benzodiazepinene som er på apoteket, men mener at det er så lite at det er ubetydelig? Wow...