Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 17311
Jeg har nylig fått øynene opp for svenske nettbutikker som selger godterier og brus til en ganske så rimelig pris sammenlignet med Norge. Hovedsakelig pga. Sukkeravgiften.
I samme sleng så har jeg nå startet med å også vurdere å kjøpe visse dagligvarer fra utenlandske nettbutikker.


Jeg er ført og fremst på utkikk etter svenske nettbutikker, men også nettbutikker lokalisert i andre lang og evt. Norske, som er rimeligere enn det prisene hos Kiwi og Coop Extra er.



Det er først og fremst pålegg, slik som Sjokoladepålegg og Leverposei, middagsretter slik som Nudler, Saft og lignende det er jeg er på utkikk etter.

Noen gode forslag?
Never fear i is here
madm1c's Avatar
51 4
Du har nettsider som hathem.se , willys.se og ICA.se

Tviler dog på at disse sender til Norge da de er badet på postnummer sånn at alt blir hentet fra din nærmeste butikk. Bor i Malmö selv og funker iallfall sånn her.
Om du kun skal ha sånt billig, ikke noe spesielt svenskt så fungerer jo havaristen, smartmat osv.
Har selv god erfaring med Havaristen
Trådstarter
Noen veldig gode forslag her!
Eneste problemet er at ingen av disse gir fri frakt når man kjøper for over en viss sum. Noe som gjør at man må kjøpe for minimum 1000,- for å få noe særlig utbytte av de lave prisene.

Er det noen svenske nettbutikker der ute som også selger dagligvarer og sender til norge?
kjedelig streiting
Å kjøpe dagligvarer på nett fra Sverige og få dem sendt over grensa er ingen god plan med mindre du vil betale veldig mye ekstra. Du ender sannsynligvis opp med å måtte betale dobbelt mva, tollgebyr og en haug med tollavgifter da Norge i likhet med svært mange andre land har en proteksjonistisk landbrukspolitikk.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Å kjøpe dagligvarer på nett fra Sverige og få dem sendt over grensa er ingen god plan med mindre du vil betale veldig mye ekstra. Du ender sannsynligvis opp med å måtte betale dobbelt mva, tollgebyr og en haug med tollavgifter da Norge i likhet med svært mange andre land har en proteksjonistisk landbrukspolitikk.
Vis hele sitatet...
Samme som med godteri, kan man vel legge seg under beløpsgrensa for å slippe mva ?
Kanskje denne er noe for deg:https://yoolando.com
Trådstarter
Sitat av Dragoon Vis innlegg
Kanskje denne er noe for deg:https://yoolando.com
Vis hele sitatet...
Veldig fristende utvalg når det kommer til godterier og brus. Men når det kommer til dagligvarer og dems utvalg og priser så ser det ikke ut til å være mye å skryte av, dessverre.
Matsmart.se selger mat som eller skulle blitt kasta - overproduksjon, kort dato, utgått forpakningsdesign og lignende. Ofte til under halve prisen.
Trådstarter
Hvordan er det med svenske nettbutikker som sender til Norge?
Jeg snakker i dette tilfelle ikke om nettbutikker som sender dagligvarer til lave priser pga. Blant annet feil merkning, men til vanlige, svenske priser.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Opp opp opp

Noen som har funnet flere? Gjerne helskost også
▼ ... mange måneder senere ... ▼
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar