Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1476
I dag, mens vi var borte en tur, fikk vi frastjålet to laptoper fra campingvognen vår. Tidligere på dagen hadde en 22 år gammel bekjent ("Petter") kommet og spurt om vi ville være med ham. Da sa vi at vi skulle ut i noen timer og måtte derfor avvise ham. Han har tidligere vært en kompis, men i det siste har han vært en ustabil person som er ruset mesteparten av tiden og som en gjør lurt i å holde seg unna, og vi har derfor måttet si nei flere ganger. Dette ble Petter tydelig såret av, og han har nok da grepet muligheten til å snike seg inn og ta verdisakene mens han visste at ingen var hjemme.

Dette er ikke første gangen han har tatt noe fra oss: i fjor "forsvant" en mobiltelefon da vi var på besøk hos ham, før den magisk "dukket opp" igjen på sofaen hans noen dager senere etter flere timers leting.

Etter å ha oppdaget at PC-ene var borte, tok vi en biltur til huset hans. Han var ikke hjemme, men hos en venn, ifølge faren. Hos vennen tok det lang tid før døren ble åpnet etter vi hadde banket på gjentatte ganger. Petter nektet, ikke overraskende, for å ha stjålet PC-ene, selv om vi tilbød penger for å få igjen PC-ene om han hadde lånt dem.

Det er åpenbart at personen som har stjålet PC-ene har visst at vi var borte, og det var Petter den eneste som visste. Campingvognen ligger inne på et lukket, privat område.

Det vi lurer på, er hva vi kan gjøre i denne situasjonen. Kan politiet gjøre noe med dette, eller er det ikke nok bevis? Er det noe vi kan gjøre selv?

Takk for svar!
sjekk finn.no og qxl de neste dagene, bare for sikkerhets skyld. anmeld saken, og ta kontakt med forsikringsselskapet (reiseforsikring).
Trådstarter
2 0
Tusen takk for svar, skal sjekke finn.no kontinuerlig!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det finnes et fint program ti dette formålet som heter firefound, det er en add-on til firefox. Med det aktivert på pcen(kan kun deaktiveres med passord) Vil du få en mail til din mailadresse med lokasjon og ip på pcen viss den har forandret lokasjon fra det siste stedet du har vært. Du kan også stille inn "trygge lokasjoner". I mailen får du også en url hvor du kan logge inn og slette alt av historikk og informasjon på pcen din viss du vet at noen andre har den, du kan kopiere over filene før du sletter de. Det kommer tilogmed et kart over hvor den er

Litt om firefound:

"FireFound is hands down the best security add-on for Firefox. It , is a recently launched add-on which can track the location of your laptop if lost or stolen. It shows you the approximate geolocation along with the WiFi Network it last connected to."

"It can delete all data if you activate the Emergency Data Protection mode from the FireFound Dashboard. You can select which data should be deleted from the Options, when this mode is activated."

Det hjelper jo ikke deg i denne situasjonen, men til neste pc du får eller om du får igjen de forsvunnede laptoppene. Men dette programmet er veldig fint. Kan også brukes på mobiltlf.


Last ned hos www.firefound.com det finnes en gratis versjon og kjøpe versjon, den du betaler for er klart best.
Sist endret av Lunar; 18. juli 2010 kl. 02:10.
Takk for at du fortalte meg om det programmet Jeg lastet det ned og installerte det ^^
jeg vill nok presset litt mer enn å bare spørre ja
Sitat av LetMeBleedPLZ Vis innlegg
sjekk finn.no og qxl de neste dagene, bare for sikkerhets skyld. anmeld saken, og ta kontakt med forsikringsselskapet (reiseforsikring).
Vis hele sitatet...
Agree, men husk! hvis du finn laptopen din på finn.no eller qxl.no så vil jeg gjøre slik: Ta kontakt si at jeg er intersert og vil komme og hente pc får penger.
Dagen etterpå kommer jeg og noen gode venner og slår han fyrn helseløs hvis han ikke sir hvor han fikk pc fra og ikke betale for bennsin pengene, og drar hjem med god samvitighet
Sitat av S!ljee Vis innlegg
Agree, men husk! hvis du finn laptopen din på finn.no eller qxl.no så vil jeg gjøre slik: Ta kontakt si at jeg er intersert og vil komme og hente pc får penger.
Dagen etterpå kommer jeg og noen gode venner og slår han fyrn helseløs hvis han ikke sir hvor han fikk pc fra og ikke betale for bennsin pengene, og drar hjem med god samvitighet
Vis hele sitatet...
Første del (uthevet) signerer jeg.

Men seriøst silje, det er ikke vits i å slå folk helseløse..
Silje ass, hva er med all volden? peace and love baby!
Har du ikke skjønt det Skepsis? Action, vold og bomber all the way!!!
#Offisielt Trønder
dessuten vis du slår han helseløs blir det du som blir syndbukken....
Ti stille nå, Mamma (somonpro)