Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 822
Hei.

Kjøpte en såvidt brukt SSD av en kompis for å bruke for spill lagring. Windows var installert på den som jeg vil formatere vekk siden det tar sine GBs. Har ikke windows plate eller USB, så hvordan går jeg fram for dette?

Prøvd gjennom filbehandling og rett fra "denne PCen", men det gir meg en feilmelding.

Takk på forhånd.
Du kan trykke på "Ja" og velge formatere likevel?
Sist endret av meitemark; 27. november 2017 kl. 21:53.
bare å trykke ja.
Hvis den nekter å formatere, høyreklikk på "Denne PC/Min Datamaskin", klikk på Behandle. I venstre meny på Datamaskinbehandling som starter da, velg Diskbehandling. Finn den disken du vill formatere og velg Slett volum.
Hvis tidligre eier har kryptert disken så kan det hende den likevell krangler. (W8/W10 låser ofte disken desverre)
Da er enkleste måte å boote PC`n fra en Ubuntu USB pinne og formatere den med GParted som er Ubuntus Diskbehandling

Eller få kompisen til å formatere den i hans maskin, som selvfølgelig er en mulighet så fremt han ikke har gjort store forrandringer på sin maskin
Windows låser disker etter maskinvarekonfigurasjon blant annet
Sist endret av SpecialWeirdo10; 28. november 2017 kl. 02:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.