Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1267
Hei freakforum!
Min gode venn Kranky oppfordret meg til å legge denne ut her, så jeg prøver lykken

https://soundcloud.com/vidarj/vidarj-speilbildet

Vi snakker jazzbeat, refleksjon, noe preg av hjemmestudio, og en stemme som bærer noe mer preg av livet enn mine tjueåtte år tilsier, samt en to år lang pause. Alikevel vil jeg gjerne lufte denne for omverden, da dette er min måte å trykke restart på!

Feedback tas imot med åpne armer, og har du noe konstruktiv kritikk må du gjerne legge ved den, da jeg er fullstendig klar over at man ikke blir verdensmester når man velger å ta seg pause ett par år.

Håper det faller i smak, jeg falt veldig for viben instrumentalen gav når jeg oppdaget denne perlen!

V
Vel, nå er ikke jazz noe jeg har greie på (eller musikkproduksjon for den saks skyld :P) så ang. beaten kan jeg bare si at jeg syntes den var litt monoton, men du kompanserer med lyrikken og flow som gjørt at det for meg føltes som om det passet allikevel =) Men litt "kjedelig" i mine ører.

Introen kunne godt vært halvert og kicket til overgangen litt mer smooth.
Vokalen kunne med fordel vært litt høyere/klarere/tydeligere. Savnet også litt mer ad-libs.
Flowen er chill og lyrikken fenger meg sånn passe (Klarte ikke høre alt så tydelig så mulig jeg ombestemmer meg når jeg får hørt den igjen uten bråk fra naboen :P)

Ellers vil jeg si at etter to års stilletid virker det som om du allerede har en god start =) Potensialet er der =)
Men ta ikke mitt ord for god fisk, jeg er langt fra ekspert/nogenlunde god, til å vurdere låter på ett produksjonsmessig plan :P

Keep em coming
Jeg kan ikke si så mye om teksten fordi jeg rett og slett elsket beaten!

Har spilt piano veldig lenge og vet hvor vanskelig det er å lage bra jazz musikk, for ikke å snakke om å lage en fusion. Utrolig bra!