Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4065
Hei! Jeg skal til Afrika(Burundi) i ferien, og spørsmålet e om det blir noe stress å ta med snus(Max 5 boks) i kofferten.. Reiser med foreldra, og vil ikke bli busta .. Kan kofferten bli stoppa,undersøkt eller noe sånt? Klara meg fint uten snus på flyet så skal ikke ta med i håndbaggasjen for sikkerhetskyld
(ps. Er 18 år.. Om noen lurer)
Nr1: Du er 18, og foreldrene dine vet ikke at du snuser. Trist
Nr2: Nei ingen grunn til bekymring, kan ta i håndbagasjen også hvis du vil

Du har også krav på evt bagasje søk i et privat rom
Sist endret av Pyromanic; 10. april 2012 kl. 02:07.
Trådstarter
4 0
De tror jeg har slutta fordi jeg ble busta en stund siden og de freaka helt ut.. Klara fint å snuse uten at de vet og flytter hjemmefra så null stress
Takk!

Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Nr1: Du er 18, og foreldrene dine vet ikke at du snuser. Trist
Nr2: Nei ingen grunn til bekymring, kan ta i håndbagasjen også hvis du vil

Du har også krav på evt bagasje søk i et privat rom
Vis hele sitatet...
Vent så det kan hende at jeg må ta en bagasjesøk??
Du kan garantere at en stor svarting vil stikke minst to fingre i anus for å lete etter andre ting.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Er det ikke så at utenfor Skandinavia er snus fortsatt et illegalt rusmiddel? Formelt sett vel å merke. Har bare reist i EU land med snus på meg, og aldri vert noen kommentarer på det fra tollerne der. Men igjen, om jeg ikke tar helt feil så er det formelt strengt ulovlig med snus utenfor Sverige og Norge.
Sitat av Jooeey Vis innlegg
Vent så det kan hende at jeg må ta en bagasjesøk??
Vis hele sitatet...
En hvit mann drar til Afrika, han blir stoppet i kontroll, hva skjer? Ingenting, fordi han blir ikke stoppa...
Nææh.. Du er helt trygg.. Det eneste jeg har opplevd med flyplasser i afrika er at de tar lightern din..
Trådstarter
4 0
Sitat av RevenTrd Vis innlegg
En hvit mann drar til Afrika, han blir stoppet i kontroll, hva skjer? Ingenting, fordi han blir ikke stoppa...
Nææh.. Du er helt trygg.. Det eneste jeg har opplevd med flyplasser i afrika er at de tar lightern din..
Vis hele sitatet...
Lool er norsk men ikke hvit ..poenget e jeg frykter ikke om hva kommer til å skje om de finner boksene, men heller om de finner det i det hele tatt, om de gjør noe med det(for da kan foreldra finne ut, og d e d verste som kan skje..)
Ps. Foreldra mine er veeeeldig komplisert så vil ikke høre noe om å si d til de osv..

Sitat av Echuz Vis innlegg
Er det ikke så at utenfor Skandinavia er snus fortsatt et illegalt rusmiddel? Formelt sett vel å merke. Har bare reist i EU land med snus på meg, og aldri vert noen kommentarer på det fra tollerne der. Men igjen, om jeg ikke tar helt feil så er det formelt strengt ulovlig med snus utenfor Sverige og Norge.
Vis hele sitatet...
Det er lovlig å ta med en viss mengde til eget bruk ( med unntak av Island og Singapore)
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Jooeey Vis innlegg
Lool er norsk men ikke hvit ..poenget e jeg frykter ikke om hva kommer til å skje om de finner boksene, men heller om de finner det i det hele tatt, om de gjør noe med det(for da kan foreldra finne ut, og d e d verste som kan skje..)
Ps. Foreldra mine er veeeeldig komplisert så vil ikke høre noe om å si d til de osv..
Vis hele sitatet...
Å vere norsk er jo ganske synonymt med å vere hvit..

Men hvis det største problemet ditt er at foreldra dine kan finne det ut, så kan du vel teipe fast en lapp hvor det står at de IKKE skal fortelle foreldra dine noe eller si noe om det høyt på engelsk/språket de snakker? Men dude, du er 18. De har null og niks de skulle ha sakt om hva du dytter i kjeften.
Snus er absolutt ikke noe problem på noen norske flyplasser, hvis kofferten din skal til manuell kontroll er det kun fordi du har noe annet ulovlig med deg/ser suspekt ut.

Vet ikke hvordan det er med snus i Afrika, men sålenge den er i originalboksen går det nok knirkefritt, ikke noen grunn til bekymring.
Jeg var i Sør-Afrika i høstferien som var og hadde med meg snus i både håndbagasjen og kofferten.
Vi mellomlandet i Frankfurt, Qatar, Tanzania og en flyplass rett utenfor Johannesburg(pga. thunderstorm).
Jeg ble aldri sjekket og de spurte heller ikke hva disse merkelige boksene var.
Trådstarter
4 0
Sitat av Echuz Vis innlegg
Å vere norsk er jo ganske synonymt med å vere hvit..

Men hvis det største problemet ditt er at foreldra dine kan finne det ut, så kan du vel teipe fast en lapp hvor det står at de IKKE skal fortelle foreldra dine noe eller si noe om det høyt på engelsk/språket de snakker? Men dude, du er 18. De har null og niks de skulle ha sakt om hva du dytter i kjeften.
Vis hele sitatet...
Haha høres kreativt ut.. Skal tenke på d
Sant d men vil ikke ha meir trøbbel fra de enn jeg allerede har ( som sagt, kompliserte. gleder meg å komme vekk for å si d mildt )

Sitat av JibbeSander Vis innlegg
Jeg var i Sør-Afrika i høstferien som var og hadde med meg snus i både håndbagasjen og kofferten.
Vi mellomlandet i Frankfurt, Qatar, Tanzania og en flyplass rett utenfor Johannesburg(pga. thunderstorm).
Jeg ble aldri sjekket og de spurte heller ikke hva disse merkelige boksene var.
Vis hele sitatet...
Aah det var beroligende .. Satser på at det vil gå like smooth
Egyptisk Tempelkatt
Min erfaring med Afrika er at turister blir behandlet som guder, altså jeg gikk gjennom 2-3 metalldetektorer og pep,og ingen kom å sjekket meg, bare gikk videre. Hadde bagen full av sigaretter og.
Som andre sier her og har opplevd, dette går nok bra og de kommer nok ikke til å engang legge spesielt merke til snusen. De fleste som jobber der nede på flyplasser har nok sett dette fra skandinaviske folk uttalige ganger. Men hadde jeg vært deg hadde jeg lagt alt i kofferten og ikke i håndbagasjen i tilfelle de vil sjekke. Så kan du legge med en liten lapp som nevnt, å si att du er 18 år men vil ikke att foreldrene skal vite att du bruker tobakk.