Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 779
Så er jeg kommet i den klemma at det ikke er flere bokstav angivelser ledige for en siste disk jeg skal tildele mitt WIN10 systemet. Finnes det en metode i WIN10-64 som utvider og tillater flere formaterte volum?

Jeg kan sette opp disken som spredt volum, mens jeg ønsket at denne disken skulle settes opp som selvstendig.

Finnes det råd?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
https://www.windowscentral.com/how-m...der-windows-10

Kort svar ja. Det sagt så gjer du ting radikalt galt, om du faktisk har så mange disker montert individuelt.
Sist endret av vidarlo; 16. desember 2017 kl. 15:29.
Trådstarter
99 3
Ja, det blir mange disker etter hvert, backup>>backup, rene sikkerhets kopier av OS, clone av OS, 4k opptak opptar mye plass.


Når jeg setter opp spredt volum på en ren disk uten data, sier diskbehandler: "Operasjonen du merket, konverteren merkede standarddisker til dynamiske disker. Hvis du konverterer diskene til dynamiske, kan du ikke starte installerte operativsystemer fra et hvilket som helst volum på diskene ( bortsett fra gjeldende oppstarts volum). Er du sikker på at du vil fortsette.

Er dette noe å ta med i betraktning i videre bruk av disker ?