Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 964
Lurte på om det er mulig å lage en BAT fil som stiller tilbake datoen på PC'en til et angitt åt, og en til elelr den samme fila som stiller den tilbake til året som er...
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
date ? time

SET /P aar=
date %aar%

er ikke sikker, men date kan byttes ut med kommandoen. Er ikke helt sikker på om dette funker.
Er ikke så vanskelig å få til dette..

bruk bare date etterfulgt av ønsket dato.
Og skriv gjeldene dato til en annen bat fil.

Kode

@echo off
set bat = "date "
set bat2 = date /t
echo date %date% >> bat2.bat

date 1.1.2000
Denne skal fungere, ihvertfall på min lappis.

---------
Enjoy...
Hvis jeg har photoshop prøveversion feks som varer i 30 dager, kan jeg skru klokken tilbake igjen også funker det igjen?
Sist endret av jørgs; 30. juni 2007 kl. 11:14.
Jørgs,
dette fungerer iallefall på en del software, foreksempel Adobe Lightroom tror jeg.
Men om det funker på Photoshop er jeg ikke sikker på.
Et problem som oppstod hos meg når jeg stile klokka tilbake, var at MSN ikke funket, og at internet explorer ikke klarte å få tilgang til nettet :/
roennev's Avatar
Trådstarter
51 0
Jeg får tilgang til nett via Mozilla, når datoen er stilt tilbake, og er ikke noe probb å få MSN til å funke, bare sørg for at du er innlogget før du stiller tilbake datoen, så funker MSN helt til du logger av
Ok .. Men hvorfor er det slik at MSN ikke klarer å logge seg på etter at man har stilt datoen tilbake :/?
roennev's Avatar
Trådstarter
51 0
Er ikke sikker, men er vel noe med Sikkerhet eller noe:P + Messenger er koblet opp til Windows servere, etc som sjekker at datoen på serveren stemmer med datoen på din PC
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Bruker vel samme type autentisering som AD tipper jeg, klokken kan ikke være mer enn 10min off eller.no for å logge seg på AD, ellers nekter den å authe med server.