Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 5097
Søkte men har ikke tid til å sjekke alt, beklager for that.
Har en kompis som er max stuka på ritalin og jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre eller gi han for at han skal lande.
takker for alle svar.
Lenge siden de ble inntatt?
Uten noe mer info så si at det hør holde at du gir ham en tre-fire timer.
Hvor mye har han tatt?
han tok 8 ritalin usikker på dosering per pille. men en annen kompis har tvunget han på legevakta.
Spis masse mat, og for all del ikke gi ham kaffe eller noe, det fucker opp! Hehe. Gi ham en chill j, eller noe som gjør at han slapper av og sovner
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Fysiskaktivitet hjelper for meg.
Uten mye info, kan jeg si at jeg tviler på at noe er farlig.. Det går over med tiden. Halveringstiden er kun 4 timer.

Ble det tatt oralt eller nasalt? Selv tatt opp mot 12 stk 10mg nasalt iløpet av få timer, uten alkohol. Skal dog sies at man raskt bygger opp toleranse for ritalin, så jeg tåler kanskje mer enn kompisen din hvis han er ny med dette.

Lykke til.
Bare hold han med selskap, gi han vann og lignendes.
Effekten går snart ut uansett.
Legevakten er nok liten vits.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Tar dere han til legevakten, så får han misbruker stempel i papirene. Blir vanskelig for han å få utskrevet A/B preperater i fremtiden. Eneste de kan gjøre for ham, er å gi han beroligende. En valium eller en sobril gjør nok susen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Bumper siden dette var den tråden som passet best og gidder ikke lage ny.

En voksen mann på 83kg, hvor lenge varer da 40mg Ritalin? og eventuelt hvis han da tar 40mg til etter en time?

fant ut litt mer, han har ikke adhd. har drukket 3glass brennevin og har tatt 40mg kapsel
Sist endret av KjemikalieX; 20. juli 2012 kl. 21:11.
Brukte weed, valium og seroquel til å lande etter å ha tatt Ritalin selv.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Herremalla, ikke send han på legevakta nei hehe, hiv nedpå noen sobril istedet.
husk drikke, vann helst! Ritalin er dehydrerende så om han ikke for i seg nok drikke kan det fort gå litt gærent:P Kjør på med saltrik mat da kroppen taper seg for nødvendige salter..
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Bumper siden dette var den tråden som passet best og gidder ikke lage ny.

En voksen mann på 83kg, hvor lenge varer da 40mg Ritalin? og eventuelt hvis han da tar 40mg til etter en time?

fant ut litt mer, han har ikke adhd. har drukket 3glass brennevin og har tatt 40mg kapsel
Vis hele sitatet...
Jeg er 55 kilo. 300 mg varer noen timer på meg.
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Bumper siden dette var den tråden som passet best og gidder ikke lage ny.

En voksen mann på 83kg, hvor lenge varer da 40mg Ritalin? og eventuelt hvis han da tar 40mg til etter en time?

fant ut litt mer, han har ikke adhd. har drukket 3glass brennevin og har tatt 40mg kapsel
Vis hele sitatet...
Kan vel update her da, han drakk 3 glass til med brennvin og dro på byen etter noen timer. Der gikk vel endel alkohol til
Sist endret av KjemikalieX; 1. august 2012 kl. 09:43.
▼ ... flere år senere ... ▼
Noen son hvet hvordan Ritalin og Valium Funnker sammen
elevatormusician
sorrY's Avatar
Sitat av hikkas Vis innlegg
Noen son hvet hvordan Ritalin og Valium Funnker sammen
Vis hele sitatet...
Dårlig for hjertet. Artig om man gir faen i det og skal ruse seg.

Valiumen vil nok dempe den "speeda" følelsen man får av ritalin om man ikke har ADHD. Man blir både mere våken og gir mere faen, på en måte. Ikkje braaa.
Sitat av Kurwa Vis innlegg
Gi ham en chill j, eller noe som gjør at han slapper av og sovner
Vis hele sitatet...
Sitat av Sexarz Vis innlegg
Fysiskaktivitet hjelper for meg.
Vis hele sitatet...
Jeg vil bare at dersom noen søker på internett og kommer over denne tråden, skal de ta svarene her med en klype salt. Disse to forslagene skaper en ytterligere belastning på hjertet noe som ikke er bra dersom en har tatt for mye ritalin. Siste sitatet vil også resultere i ytterligere økt kroppstemperatur som ikke er gunstig. Ring ambulanse (113) og ta deg et glass vann dersom du har fått i deg for mye ritalin, eller be kompisen din om å gjøre det dersom det er vedkommende som har overdosert.
Håper han har kommet seg ned på 3 år i alle fall...

Det som hjelper for mange er Melatonin eller Imovane. Fysisk aktivitet er ikke bra for hjertet om han har "overdoset" på en stimulant.

Drikker du alkohol så vil effekten av dette ofte styrkes. Med amfetamin baserte ADHD medisiner er dette ofte dobbelt. Et shot vil da kunne sammenlignes med to shot hvis man ikke har amfetamin baserte ADHD medisiner i systemet. Vil tippe Ritalin og metylfenidat er relativt likt.

Ritalin osv er ikke like bundet til et mg/kg forhold som mange andre medisiner. Vet om små tynne ungdommer i 15 års alderen som er på over 100mg Ritalin daglig, mens andre jeg vet om er over 100kg og blir helt kake av 54mg.
Sitat av billybob86 Vis innlegg
Vil tippe Ritalin og metylfenidat er relativt likt.
Vis hele sitatet...
Ritalin og metylfenidat er det samme.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Ritalin og metylfenidat er det samme.
Vis hele sitatet...
Les setningen på nytt Vil tippe Ritalin og metylfenidat stoffer har samme virkningen som amfetamin om det blandes med alkohol. Mente spesifikt Ritalin som denne posten handlet om, men også andre metylfenidat stoffer som Concerta.
Sitat av billybob86 Vis innlegg
Les setningen på nytt
Vis hele sitatet...
Jeg leste riktig. Påpekte kun at det eneste stimulerende middelet i ritalin er metylfenidat, dermed er det ingen mulighet for forskjell.
Sitat av billybob86 Vis innlegg
Vil tippe Ritalin og metylfenidat stoffer har samme virkningen som amfetamin om det blandes med alkohol.
Vis hele sitatet...
Hva gir deg grunn til å tro det?