Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 2054
http://home.no.net/rygghels/

Hvor mye kan jeg ta betalt for denne siden?
Noe jeg kan gjøre betre?
(ikke klag på fargene, fyren likte dem utmerket. eller bildet på framsiden, det er midlertidig, skal lage en flash animasjon der... )
Better than thou.
Helt ærlig?

Ikke mye. Designet sugde være, mulig det har gått endel php progin der, men det så egentlig ikke ut som en side som trengte noe særlig av det.

Bottom line, vær fornøyd med det du får.
Sist endret av Carlo; 20. november 2001 kl. 22:22.
jeg ville vært glad hvis jeg fikk en femtilapp for det der...
heh jo

man det skulle være enkelt, brukervennlig osv... og han som skulle ha den mente den var meget bra

så jeg må si en pris jeg vil ha... bedre forslag?
Kommer litt ann på...

Hvordan ser det ut bak det vi ser?
Er alt vanlig statisk html eller er alt dynamisk generert med egen admindel? Har du fått tekstene eller skrevet dem selv?

Ellers synes jeg det er helt greit at siden ikke er altfor fancy selv om det er noe som skurrer... Klarer ikke sette fingeren på det (det er nok derfor jeg ikke er designer)

Og FY frittjaaff og Carlo som dømmer en webside kun etter designet. Et kult design kan man få for et par tusenlapper men en site med en heftig admindel, en dash sikkerhet , enkle, idiotsikere oppdateringsmuligheter for dumme brukere, og annen funksjonalitet som fx sending av epost fra siden må man ut med ganske mange tusenlapper mer for...
Better than thou.
Opprinnelig postet av nohj
Og FY frittjaaff og Carlo som dømmer en webside kun etter designet. Et kult design kan man få for et par tusenlapper men en site med en heftig admindel, en dash sikkerhet , enkle, idiotsikere oppdateringsmuligheter for dumme brukere, og annen funksjonalitet som fx sending av epost fra siden må man ut med ganske mange tusenlapper mer for...
Vis hele sitatet...
Memo to self, make sure you use bold, so people can see what the fuck you write.

Opprinnelig postet av Carlo
...mulig det har gått endel php progin der, men det så egentlig ikke ut som en side som trengte noe særlig av det.
...
Vis hele sitatet...
Sist endret av Carlo; 20. november 2001 kl. 22:23.
litt sleivete lest fra meg kanskje... men jeg er ikke helt enig i
Opprinnelig postet av Carlo
men det så egentlig ikke ut som en side som trengte noe særlig av det
Vis hele sitatet...
IMHO:
Hvis en side skal være enkel å oppdatere, endre, lege til osv. osv. kan det fort bli fryktelig mye serverside scripting... Snakker av erfaring

Noe som er helt umulig å se på denne siden
men hvis siden har kongedesign, kongekodet i asp med topp kongesikkerhet og full dynamisk sidegenerering kan man få mange titals tusen kroner for det.
Mellom 500kr-2000kr stå på ditt krav!!!
Skriv timeliste og f.eks. 80kr timen (rundt det du får når du jobber i butikk....) kunne nok krevd mer om det hadde vert mere profft...
hmm...
Ja, det er en admin del der som jeg har laget fra før av. men han mente at han ikke trengte noe slik føreløpig så det blir fjernet..

Ellers er siden laget for det meste med html i forskjellige .php filer som blir include'a etter hva ?pid variabelen inneholder... og litt annet php rundt om kring + en større menge på 'tips en venn'...

Teksten har jeg ikke skrevet selv.

Alt er selfølgelig laget med notepad og paint...
(bortsett fra kroppen som er midlertidig stjålet)

takker for mer seriøse svar i slutten her...
hadde også tenkt mellom 1000 og 2000kr


har sett andre som tar fra 5000,- for 5 sider med pure-html...
lagde side til 177, der designet var bestemt på forhånd... bare å mekke siden i frontpage og trace litt logoer... brukte en del timer på det da... har fått nesten 10000 kr på det etter skatt... oppdrag gjennom et annet firma...

siden er forresten grisestygg, men det er heldigvis ikke min feil... sønnen til sjefen der borte hadde visst gått grafisk design, så da måtte man selvfølgelig bruke profilen han hadde laget....
Rund 2000 er hva jeg ville anbefale også.

Generelt blir det fort dårlig buisness hvis du går lavere. Du har vel sikkert brukt en del tid i tilegg til selve utviklingen som å få spesifikasjoner og sånn.
finnes det i det hele tatt web-design firmaer som ansetter deltids-folk ?

jeg mener selv jeg er god nok, men har aldri funnet no sted jeg kan tjene ordentlig med penger på det
Opprinnelig postet av cavey
Skriv timeliste og f.eks. 80kr timen (rundt det du får når du jobber i butikk....) kunne nok krevd mer om det hadde vert mere profft...
Vis hele sitatet...
Uhhmm... okay... Har du drukket mye eller (så jeg kan utnytte deg). For det første... Den som jobber for 80 kroner timen har en dritt jobb. For det andre, hadde noen skulle hatt den siden hos oss hadde den kostet mellom 3 og 5 tusen. Når jeg gjør ting privat enten det er web programmering, design eller noe annet tar jeg ofte betalt i øl. Det synes jeg du og skal ta. Utenom det er sig_8'es forslag kjempe fint.

Scha

edit: Quota feil person
scha:

hire me
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Opprinnelig postet av Metz
finnes det i det hele tatt web-design firmaer som ansetter deltids-folk ?

jeg mener selv jeg er god nok, men har aldri funnet no sted jeg kan tjene ordentlig med penger på det
Vis hele sitatet...
jau.. har en bekjent i centergruppen som alltid maser på meg om å hjelpe dem pga dem har så f'pult mye å gjøre.. så der er nok endel firmaer som gjerne ansetter freelancere når dem har mye å gjøre
samme firma tok forresten engang 50K for en side bestående av 3 utrolig sucky html-sider.. så penger kan man tjene
nso:

det hadde vært hyggelig om du hadde bedt han kontakte meg når han maser for mye på deg, eller noe i den duren
Ta ca 100,- pr time du brukte da.. jeg vet ikke - det var ikke så altfor uber leet design (men det trenger ikke akkurat den typen side heller)..
Opprinnelig postet av Scha


Uhhmm... okay... Har du drukket mye eller (så jeg kan utnytte deg). For det første... Den som jobber for 80 kroner timen har en dritt jobb. For det andre, hadde noen skulle hatt den siden hos oss hadde den kostet mellom 3 og 5 tusen. Når jeg gjør ting privat enten det er web programmering, design eller noe annet tar jeg ofte betalt i øl. Det synes jeg du og skal ta. Utenom det er sig_8'es forslag kjempe fint.

Scha

edit: Quota feil person
Vis hele sitatet...
er ikke butikkjobb drittarbeid da? uansett, ville ikke betalt mer enn det for den siden... hadde kanskje tenkt annerledes om jeg hadde visst hva slags (og hvor mye) arbeid så lå bak...
jeg jobber i butikk
tjener 90,49 eller no i den duren.. og jeg syns det er ganske ålreit betaling jeg

det er bare på kvelder ogsånt, 18 er jeg forresten.. går opp til 93,xx når jeg er ferdig med det året her -> generell studiekompetanse
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av Metz
jeg jobber i butikk
tjener 90,49 eller no i den duren.. og jeg syns det er ganske ålreit betaling jeg
Vis hele sitatet...
jeg får 102 kr dagen. jeg synes det er ålreit bet.. nei det syns jeg ikke!
Opprinnelig postet av Gusto


jeg får 102 kr dagen. jeg synes det er ålreit bet.. nei det syns jeg ikke!
Vis hele sitatet...
hva slags jobb har du? og hvor mange timer dagen jobber du? hvor gammel er du? du kødder ikke sant??
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av cavey


hva slags jobb har du? og hvor mange timer dagen jobber du? hvor gammel er du? du kødder ikke sant??
Vis hele sitatet...
spm1: mobiliseringsassistent i militæret. grad: menig.
spm2: fra 07:30 til 15:30 hvis ikke vakt eller kveldtjeneste (som ikke gir meg mer penger)
spm3: 19
spm4: nei, dønn seriøs.
hvis jeg skulle laget en side hadde jeg i alle fall tatt 1250 i timen...
Opprinnelig postet av frittjaaff
hvis jeg skulle laget en side hadde jeg i alle fall tatt 1250 i timen...
Vis hele sitatet...


No offence, men det du lager er ikke verdt 1250,- en gang ..
Opprinnelig postet av Red-Bull
http://home.no.net/rygghels/

Hvor mye kan jeg ta betalt for denne siden?
Noe jeg kan gjøre betre?
(ikke klag på fargene, fyren likte dem utmerket. eller bildet på framsiden, det er midlertidig, skal lage en flash animasjon der... )
Vis hele sitatet...
glemt det, jeg tror ikke noen gidder å kjøpe en webside uten eget domain..
det virker litt uproft når du kommer til et firmas hjemmeside som feks er: 'www.geocities.com/rema-1000' det virker uproft!
Nå er det vel ikke Red-Bull sitt ansvar å kjøpe domene... det får vel Nordisk Rygghelse stå for selv.... og han har vel allerede fått oppdraget... så det er vel egentlig bare penga det står om...

Red-bull: har du forresten spurt Nordisk Rygghelse hva de hadde tenkt seg i timebetaling? så kan du heller prøve å presse litt oppover hvis du ikke er fornøyd?
Sist endret av cavey; 21. november 2001 kl. 16:26.
ta 5000 kroner for den =)
sjekk ut adressen nedenfor. en evneveik dust tar 7500 for hver drittside han lager. det er riktignok med domene, men alikevel.

http://home.no.net/gud2000/
Opprinnelig postet av frittjaaff
sjekk ut adressen nedenfor. en evneveik dust tar 7500 for hver drittside han lager. det er riktignok med domene, men alikevel.

http://home.no.net/gud2000/
Vis hele sitatet...
å herregud så sinnssykt stygge sider han lager,
men jeg tviler sterkt på at han egentlig har solgt noen av de sidene der til 7450,-

forresten er det bare 6 av 15 sider på "portifolien" hans som virker

*ler*
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av frittjaaff
sjekk ut adressen nedenfor. en evneveik dust tar 7500 for hver drittside han lager. det er riktignok med domene, men alikevel.

http://home.no.net/gud2000/
Vis hele sitatet...
*grøsse*
begynner jo nesten å grine, så dårlig er det.
Opprinnelig postet av frittjaaff
sjekk ut adressen nedenfor. en evneveik dust tar 7500 for hver drittside han lager. det er riktignok med domene, men alikevel.

http://home.no.net/gud2000/
Vis hele sitatet...
herregud det var dårlig og dyrt!
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Noen som har tips om hva progg jeg skal bruke til å lage ei side for firmaet til fattern ?
Opprinnelig postet av zyrtec
Noen som har tips om hva progg jeg skal bruke til å lage ei side for firmaet til fattern ?
Vis hele sitatet...
Du kan jo spørre Gud2000 om han kan gjøre det for deg/dere, evt. spørre ham om tips.
Neida, men om du kan HTML, bruk Adobe PhotoShop, Image Ready og Dreamweaver/Notepad.

Frontpage er for tapere som meg selv som ikke kan stort HTML.
Opprinnelig postet av zyrtec
Noen som har tips om hva progg jeg skal bruke til å lage ei side for firmaet til fattern ?
Vis hele sitatet...
Bruk CuteHTML eller 1page 2000

cutehtml.com

evrsoft.com
Opprinnelig postet av zyrtec
Noen som har tips om hva progg jeg skal bruke til å lage ei side for firmaet til fattern ?
Vis hele sitatet...
Du hørtes ikke særlig støddig ut på HTML o.l og bør nok derfor bruke Frontpage
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Opprinnelig postet av zeth


Du hørtes ikke særlig støddig ut på HTML o.l og bør nok derfor bruke Frontpage
Vis hele sitatet...
takker for tipset
frontpage er tøft
skal jo seff. ha domene da.. men jeg skal bare finne en rimelig leverandør, men ikke betale...
(noen tips? norsk, billig, php, epost, ikke DB men ulighet for siden)

Foresten noen domene-'reseller' pakker som duger?

Må prøve å lære meg å bruke et grafisk verktøy for å lage vebsider, har prøvd noen men jeg blir så kvalm av koden disse lager...

Men jeg tar jo imot tips for å gjøre siden bedre...

cavey: pris er ikke diskutert i det hele tatt, det er problemet...
men nå har jeg fått en liten pekepinn, så jeg skal nok fikse 'lønnsforhandlingene'... Husk at dette er mitt første 'offisielle oppdrag' med webdesign, så neste gang blir det prissetting dag 1...
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av Red-Bull
skal jo seff. ha domene da.. men jeg skal bare finne en rimelig leverandør, men ikke betale...
(noen tips? norsk, billig, php, epost, ikke DB men ulighet for siden)
Vis hele sitatet...
- Webbasert kontrollpanel
- 40 MB
- 40 E-postadresser
- 40 FTP kontoer
- Ubegrenset alias
- Autosvar på mail
- Webmail
- Mailliste
- CGI / Perl
- PHP
- Tilgang til logg fil

Pris: 17,- pr. måned

er ikke gale det.
hvor sa du? webdeal.no.
Better than thou.
Var litt prat om den hosten i #html.no (efnet) her om dagen, og jeg mener det var noen som hadde hatt hos dem som hadde hatt ekstrem nedetid.. Ellers er det jo en så bra deal at det er nesten kriminelt å ikke slå til da.. Men hvis nedetiden er stor så..
The Rhymenocerous
polle's Avatar
JUHUUUUUU...
hihi
frontpage