Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1778
Hei!
Har nå et MSI GTX 680 kort, og lurer på hva som ville være best...
Jeg spiller mest DayZ SA, Arma 2 og Arma 3.
Jeg tenker å enten oppgradere med enda et 680 kort, eller å kjøpe et GTX 780ti kort.
Det jeg har lyst til er å kjøre d på en 4K skjerm, så lurer litt på hvilket oppsett som ville er best til dette.
Har også tenkt på R9 290X, men er litt mindre begeistret for NVIDIA kortene av egentlig ukjente grunner...

Alle forslag blir satt pris på!

-EB
Jeg bruker 780ti med en 2560x1440 oppløsning, men er egentlig ikke helt i mål ennå når det gjelder fps. Jeg regner nesten med at en enslig gtx 780ti vil bli for svakt for 4k. Merk deg at jeg er vanvittig kresen på aliasing, og kjører som oftest med antialiasing på alt fra laveste til Maksimalt avhengig av ytelse/fps ratio. Antialiasing, hvertfall i dayz/arma, trekker ned fps betraktelig, men slik jeg forstår det så er det tydeligvis aktuelt å spille uten noe antialiasing når man ruller med 4k?

2560 x 1440 uten antialiasing går som en drøm på 780ti.
Sist endret av Patrick; 30. mars 2014 kl. 21:20.
Er ikke så kresen på aliasing, og føler det vil bli unødvendig på 4K oppløsning uansett...
så du antyder til at 680 SLI ville være bedre enn 780ti?
Mener å ha lest at R9 290X er bedre på høyere oppløsninger?

I OP mente jeg forresten i slutten av innlegget å skrive "Har også tenkt på R9 290X, men er litt mindre begeistret for for AMD kortene enn NVIDIA kortene av egentlig ukjente grunner..." beklager :P
Sitat av ExcludedBug Vis innlegg
av egentlig ukjente grunner..."
Vis hele sitatet...
PhysX..

Ville valgt 680SLI.
Sitat av WayGone Vis innlegg
PhysX..
Vis hele sitatet...
Der var den ja

Noen grunn til at du ville valgt 680SLI?
Sist endret av ExcludedBug; 30. mars 2014 kl. 22:37.
680 i sli vil nok prestere bedre en 780 på høyere oppløsninger en 1920*1080, så gå for SLI!
Støtter også SLI. Det var noen i omtrent samme situasjon som deg så jeg sjekket litt opp, og ved å legge sammen to og to kom jeg frem til at SLI vil gi en del flere fps/kr, pluss at du får fordelt lasten på to kort hvis du har på vsync som blir mindre støy...

Kjører SLI selv (660 OC) og får nesten 100% ytelesesøkning i nyere DX11-spill. Driverne til nVidia begynner å bli veldig gode på SLI...
bare tviler litt på at de klarer 4K oppløsning...
Tenker at jeg kanskje må helt opp i 780ti SLI, men det er litt utenfor mitt budsjett.
går nok for 680 SLI da
Sitat av ExcludedBug Vis innlegg
bare tviler litt på at de klarer 4K oppløsning...
Tenker at jeg kanskje må helt opp i 780ti SLI, men det er litt utenfor mitt budsjett.
går nok for 680 SLI da
Vis hele sitatet...
Ville heller valgt 1080p på ultra fremfor 1/4 ytelse på 4k any day. 4k kan du nok se langt etter ja, men det gjelder begge løsningene. Kom tilbake om 3-4 år, så er vi nok der
Er egentlig litt enig der ja
Kan jo kjøre 1440 oppløsning på en 4k skjerm, da ville 680 SLI være nok.
Jeg ville nok anbefalt deg å evt. kjøpe en stk. GTX 780TI. Mye mer effektivt og du sparer penger.

-OJ
Sparer penger?
Har du lest tråden?
Jeg sa at jeg allerede har en MSI GTX 680, og da trenger jeg jo bare ett nytt skjermkort for å få SLI på det.
Prisene nå er rundt 3k for et nytt GTX 680, og 5,5k for et 780ti.
Jeg sparer 2,5k på 680´n, som også gir bedre ytelse i SLI støttende spill.
Sitat av ExcludedBug Vis innlegg
Noen grunn til at du ville valgt 680SLI?
Vis hele sitatet...
har hatt dårlige erfaringer med -ti- versionene.

Ville optimalt gått for 2 av dette.
Har meget god erfaring med EVGA og deres SuperClocked utgaver. Disse kraftpluggene kan du klokke noe inni margen om du skulle ønske dette. God kjøling, og ikke allverdens støy

men gå for en 680 til du. Det er det mest optimale for ditt oppsett iom at du allerede har et fra før, så blir det jo billigere også. Mer bang for the bucks. 680 er også sterke modeller.

2 * GTX680 = Kraftigere enn "TITAN". "TITAN" = kraftigere enn 780ti.
Sist endret av WayGone; 31. mars 2014 kl. 10:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
okei, dette er litt vansklig å anbefale noe får, men får vel prøve mit beste =D det å kjøre 1440p på en 4k skjerm er ikke nødvendigvis helt pent, det kan bli veldig mrekelig scaling og det kan se betydelig merkligere ut. leg merke til at jeg sier KAN ettersom dette ikke er problem hos alle skjermer, men det kan oppstå. for 4k vil 680 sli være bedre nå, men det kan hende at det smarteste valget vil være å vente på et 880 som til all sansynlighet er her i august/september bytte utifra hva man nå har hørt fra nvidia.

det å hoppe raskt på 4k bølgen er kult, men du burde vurdere det nøye, ettersom det vil være betydlige forskjeller på en skjerm til 6-10k nå og på en skerm til rundy 5k om et år. skjermen til 5k vil antagelig være betydlig bedre pga vidre utvikling og prisreduksjoner. det er også mange skjermer som er låst til 30fps så være ihvertfall veldig ops på hvilken du kjøper. så vidt jeg vet er de aller fleste av de 4k TN panelene som kommer nå til ca 6k låst til 30fps. beste valget ville vært 24" til dell, men den er igjen noe helt lattelig dyr...

Ønsker deg lykke til med det her ettersom det er drit kult med 4k, men det er relativt dyrt =D

Sitat av WayGone Vis innlegg
2 * GTX680 = Kraftigere enn "TITAN". "TITAN" = kraftigere enn 780ti.
Vis hele sitatet...
synd å dobbelt poste, men hvafornoe?? 780 ti er det sterkeste kortet på markedet. for å ta det tekniske så er en titan et låst GK110 chips med ca 2500 stream porssesorer, hvorav en 780 ti har ca 2800. titan er et dårlig forsøk av nvidia å lage et workstasjon/gaming kort som egentlig bare er gaming fordi den har gaming drivere.

og bare så det er sagt, DET ER INGEN forskjell på et "TI" kort og et vanlig kort. untatt en ting. "TI" kortene vil være sterke en orginal modellen. foreksempel er 780 TI sterkere en 780 og 660 TI er sterkere en 660, ingenting annet........
Sist endret av materi; 31. mars 2014 kl. 10:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av materi Vis innlegg
780 TI sterkere en 780 og 660 TI er sterkere en 660, ingenting annet........
Vis hele sitatet...
tror ikke du skjønte regnestykket mitt. 2 ganger 680 er fortsatt sterkere enn EN titan eller EN 780ti.

780ti er IKKE det sterkeste grafikkkortet på markedet.
Sist endret av WayGone; 31. mars 2014 kl. 10:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Materi:
Takk for et veldig fint innlegg.

Var ikke klar over at disse panelene var låst til 30Hz, så nå stusser jeg litt igjenn.
Tror jeg går for 680 SLI uansett, men jeg går nok da heller til innkjøp av en 1440p skjerm.
Jeg liker bedre å ha høy oppløsning, og fps på rundt 40-60 enn å ha lavere oppløsning og ha en fps på 100-140.
Waygone, vel du har vel delevis rett. 780TI er den sterkeste GPUen på markedet, og den er i veldig mange tilfeller sterkere en 7990 som er ansett som det sterkeste grafikkortet på markedet. jeg teller ikke med grafikkort som ikke har blitt sluppet på markedet som titan Z som strengtatt er 2 780TI. bare så det er sagt kommer dette fra en som er langt mer rød en grønn når det kommer til grafikkort.

og TS det du eventuelt kan gjøre er å kjøpe en Rog Swift som snart vil bli lansert. det er en 120/144hz monitor med 1440p og antagelig et av de bedre panelene til gaming på m1440p med både veldig gode farger og god bildeflytt uten "motionblur"