Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1623
Start klarte på ett vis å slette alle HTML dokumentene jeg hadde ute på GamePit for et par måneder siden. Samme dag formaterte jeg harddiscen og mistet alle HTML dokumenter som jeg trodde lå trygt forvart på Starts server. Derfor bestemte jeg meg for å re-designe litt ...

http://home.no.net/gamepit/index.shtml

Innholdsmessig er det endel som mangler, men designet er så godt som ferdig. Det vil si: Det er ferdig, om dere ikke har noen meget gode ideer om hvordan å forbedre ditt og datt.

HTML'en er trolig skew som alle hauger, ettersom den HTML'en jeg kan i huet er dårligere enn matvanene til Kristopher Schau, HTML'en er altså FrontPage's verk.

Anyways, tips til forbedring?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
faktisk meget skew grafikk.. det eneste er den GP-greie med påhengende streker i logoen som egentlig var overflødig, og egentlig litt småuskewt
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
stilig design. det eneste som irriterte meg litt var at tittelen på menyboksene rundtom på siden er litt blurete.
allah! jeg digger sida di..
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
anngående den tablen i mitten.
nested tables og cellpadding er din venn.. må ha litt mer mellomrom mellom teksten og "kanten"
Better than thou.
Så siden på lørdag eller no? Har hvertfall ikke sett denne threaden før nå. Men to the point. Den er helt rå! Digger designet!
fint du fikk til den stemmegreien tilslutt...
ellers var det slett ikke verst
Liker virkelig designet på denne sida, nice work Ana
sjekka den tilfeldigvis her om dagen og, så jeg visste ikke at designet var nytt..
men må si det er skikkelig koslig, du har vært flink og streng med fargene og satt sammen noen pene tables.

eneste jeg ville kicka litt på er det svarte i den gp logon opp i høyre hjørne og kanskje få bytta ut thecounter.com

men ikke misforstå meg, bra!
med første øyekast ser alt perfekt ut.

når jeg ser litt mere på siden har jeg et par ting å pirke på, noen av tingene ser jeg er nevnt før...
  • den blå/lilla outline'n på logoen så ikke helt fint ut..
  • luft mellom tableramme og tekst er et must!
  • overskriftene litt for blurete, og mulig jeg er grønn, men veldig vanskelig å forstå...
  • den "audi"-lignende ringe-greiene på toppen passet ikke helt inn
  • har du prøvd uten de strekene oppe og nede? mulig det er bedre med, men synest ihvertfall ikke, det passet å veksle mellom blå og svarte streker... bare svarte hadde vert bedre...
  • ellers... hmm... i den "pollen" så kunne du kanskje hatt ett innrykk på svar alternativene... de sto så langt til venstre liksom...
  • og counteren... designet ditt er kjempefint, og det er så synd å ødelegge med stygge countere, det finnes cgi-script som gjør like mye som theCounter! og usynlige også! finnest sikkert noe greier i php også(?)

bortsett fra de småtingene, så må jeg bare si at siden var kjempelekker!!
Jeg synes sida er helt grei , utenom 2 ting :

1. Den svarte logoen med de blå linjene passer lixom ikke helt inn..

2. Mekk deg noen cookies eller no på pollen.. Jeg kan bare vote i vei....


tHa Sorcah !
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Oj! Massevis med svar. Dritbra.
Jeg er enig med de av dere som syns skriften i de ulike meny boksene er blurrye, skal fikse dem opp.

Jeg skal også adde litt "luft" i mellom tabellkantene og skriften, sjekke hvordan det blir.

The Counter suger hestepølse, bruker den egentlig som en foreløpig løsning, ettersom de Cgi/PHP counterne jeg har funnet har vært ganske stinkige. Noen forlslag på gode scripts?

Cavey: Testa uten alle de streke-greiene, personlig likte jeg siden med dem, aner ikke hvorfor, syns bare den så litt morsommere ut. Syns den Audi greia var litt tøff jeg. Jeg skal prøve å sentrere de poll valgene, de stod som du sier alt for mye til venstre

Takker igjen for scriptet frittjaaff.

Carlo og Metz: Jeg begynte å fomle med designet for ca. en uke siden, og har fomla litt frem og tilbake den siste uka, derfor var det en nesten lik side der på lørdag.

Sorcer: Skal sette en cookie dings på pollen.

Takker for all kritikk og ros, den skal taes til etteretning (Er ikke det ordet da?). Så ber jeg dere alle legge merke til ordbruken til nso, slik skal det gjøres!
har du prøvd på hotscript.com ??
Denne siden likte jeg veldig godt AnaMorph0s|s...

-grattis-
Better than thou.
Forøvrig hadde jeg tenkt å bruke et lignende design på den nye siden min, men det kan jeg tydlighvis ikke nå.. =|
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
http://www.mrunix.net/webalizer/
ett helt straight skript.. ingen "feedback" på siden lissom.. men hvem faen vil vel at alle skal se hvor mye/lite besøkende man har uansett..
Opprinnelig postet av nso
men hvem faen vil vel at alle skal se hvor mye/lite besøkende man har uansett..
Vis hele sitatet...
jeg og deg
Opprinnelig postet av nso
http://www.mrunix.net/webalizer/
ett helt straight skript.. ingen "feedback" på siden lissom.. men hvem faen vil vel at alle skal se hvor mye/lite besøkende man har uansett..
Vis hele sitatet...
Må man ikke ha tilgang til apache loggene for å kunne kjøre webalizer?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
vetafaen.. har en som styrer med slikt for meg.. hva ellers har man slaver til
du må nok ha fysisk kontakt med serveren, men du kan bare installere et lite cgi skript som teller.
http://www.xav.com/scripts/axs/

cgi-script............... har brukt den selv lenge og er storfornøyd!
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Takker for tips folkens.
Hva er forresten URL'en til siden din cavey? Det virker som om du har ganske peil på design, men jeg har aldri sett noen side, tror jeg ....
well... eh.... hadde en side, men så sletta jeg den fordi jeg var så lei av den (bl.a. fordi den ble rippa av en eller annen fjortis), jeg hadde egentlig begynnt å lage ny, men så fikk jeg adsl, og innen jeg fikk begynnt å tenke på annet enn nedlastning 24/7 så var jeg lei av siden jeg hadde begynnt på,,,, så jeg driver og pønsker ut ny side, men er litt uinspirert for øyeblikket...

Før jul, kommer det nok noe... forhåpentligvis... URL ukjent, hadde portland, men den *suger*....

nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
cavey: skaff deg en start.no/home konto... ingen reklame.. ownage.. menne.. åsså stikker du snuten innpå www.redirction.net og kjøper deg en finfin dot com med redirection for under 200-lappen.. så kan www.free6bycavey.com endelig bli en realitet!
Opprinnelig postet av nso
cavey: skaff deg en start.no/home konto... ingen reklame.. ownage.. menne.. åsså stikker du snuten innpå www.redirction.net og kjøper deg en finfin dot com med redirection for under 200-lappen.. så kan www.free6bycavey.com endelig bli en realitet!
Vis hele sitatet...
jippi!!! er det domenet ledig altså?
? hmm ?

www.free6bycavey.com....

Jeg liker ikke tanken... *I'm scared*