Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 993
Har en Acer 5920G, veldig ofte når jeg har skrudd av maskinen og lukket den, skrur den seg selv på igjen. Noen ganger med én gang, andre ganger etter noen minutter.
Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? Mao få maskinen til å forbli avskrudd inntil jeg skrur den på igjen?
Jeg har til tider samme problem med min Asus A8Js, men akkurat nå ser det ut til at det funker greit.

Har ikke peiling på hvorfor det er sånn....
Du kan prøve å gå i bios og se etter en funksjon som heter "WAKE ON LAN" og skru den av.
Dra ut ledningen, eller trykk på switchen bakpå pcen?
Sitat av Dvergen
Dra ut ledningen, eller trykk på switchen bakpå pcen?
Vis hele sitatet...
Det er lite switcher bakpå en laptop, og de fleste har batteri i maskinen så å dra ut ledningen hjelper ikke ^^
Sitat av møkk
Det er lite switcher bakpå en laptop, og de fleste har batteri i maskinen så å dra ut ledningen hjelper ikke ^^
Vis hele sitatet...
Men batteriet går det jo an å ta ut
Har du nylig byttet til vista? I så fall kan det hende du gjør som de fleste andre som nettop har fått det, trykker på den knappen som sitter fremst i startmenyen som gjør at den går i dvalemodus, istede for å trykke på pila til høyre og velge "Avslutt".
Samme problemet har jeg hatt. Maskinen blir for varm tror jeg og skrur seg av pga sikkerhetsmessige grunner.

Var et sant helvete, til jeg leverte den inn, så skjedde samme shittet 3 ganger igjen(in og ut av rep.) før jeg fikk ny
Sitat av The Don Mega
Samme problemet har jeg hatt. Maskinen blir for varm tror jeg og skrur seg av pga sikkerhetsmessige grunner.

Var et sant helvete, til jeg leverte den inn, så skjedde samme shittet 3 ganger igjen(in og ut av rep.) før jeg fikk ny
Vis hele sitatet...
Du har misforstått. Pc'en hans slår seg på, ikke av...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tja, vil tippe som Meite sier at det kan ha med wake on lan å gjøre, både på trådløst og trådbasert.

Ellers kan alternativer være at driver\firmware på maskinen trenger å oppdateres.
Sitat av møkk
Det er lite switcher bakpå en laptop, og de fleste har batteri i maskinen så å dra ut ledningen hjelper ikke ^^
Vis hele sitatet...
Fikk ikke med meg at det var en laptop vi snakket om. Men da er det jo bare å røske ut batteriet da!
Har hatt dette problemet før med min stasjonære, det var helt og holdent PSU-en som gjorde dette. Jeg byttet den ut, så sluttet den å tøyse seg. Var litt skummelt å slå av dataen, gå og legge seg, også 8 minutter etterpå når jeg var på god vei under dynen så var den i full gang igjen
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
34 5
Sitat av zipp
Har du nylig byttet til vista? I så fall kan det hende du gjør som de fleste andre som nettop har fått det, trykker på den knappen som sitter fremst i startmenyen som gjør at den går i dvalemodus, istede for å trykke på pila til høyre og velge "Avslutt".
Vis hele sitatet...
Du hadde helt rett i det. Problem solved