Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4048
De siste gangene jeg har trippet på sopp, har jeg opplevd perioder (gjerne i starten) der det føles som om tiden står bom stille, og at alt skjer om igjen og om igjen i omtrent i det uendelige.

Et eksempel var at vi gikk på en sti, og da stien delte seg bestemte vi oss for å gå til venstre, og noen sekunder etterpå var vi på den samme stedet der stien delte seg. Vi bestemte oss (igjen) for å gå til venstre, og noen sekunder etterpå var vi på den samme stedet der stien delte seg. Og dette fortsatte for "alltid", og jeg begynte å "skjønne" at vi "alltid" kun hadde vært i denne loopen. Noe som er veldig skremmende der og da, men plutselig er man et annet sted, og da er hele loppen borte. Og trippen blir igjen morsom.

Jeg har også opplevd at klokken står stille. Og hver gang jeg ser på den virker det som om tidspunktet er eksakt det samme, selv hendelsene ellers forandrer seg. Så man bør jo helst unngå å se på klokken, men det er ikke alltid lett dersom man først begynner å overtenke under trippen.

Er det mange andre som har opplevd dette? Jeg har et par kompiser som har opplevd akkurat det samme, mens andre aldri havner i en slik loop i det hele tatt. Så det virker som det varierer litt fra person til person. Uansett er det interessant å tenke tilbake på i ettertid, mens når det foregår blir det veldig slitsomt i lengden.

De siste gangene har jeg heller tatt litt lavere doser, og da slipper man alt alt looper seg. Men samtidig er det jo mer gøy når man tripper skikkelig, og heldigvis har det i mitt tilfelle aldri vart hele trippen.

Ser frem til tilbakemeldinger!
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har aldri opplevd dette selv, men det virker som et vanlig fenomen. At tiden går sakte handler vel om hvordan vi oppfatter tid. På syre f.eks. går tankene mye raskere og tiden vil derfor oppleves som den går senere. Dette får jeg hele tiden.

Skulle gjerne prøvd det, bare fordi det høres sprøtt ut, men har aldri fått det på høye doser sopp eller syre.

Har observert meg selv fra utsiden ved noen anledninger. Det er ganske sært, skjønner ikke hvordan det er mulig.
Sykt at du nevner dette med sti: Jeg var selv på en heftig trip i Vondelpark i Amsterdam. Syklet bortover den lengste rette strekningen i hele parken, helt usannsynlig ute av meg selv. Strekningen ble til strekker på ca ti meter av det som var foran meg, og gjentok seg i det uendelige. Litt samme greia når man stiller seg i en spesifikk vinkel i en heis med bare speil i, en kan liksom se seg selv tusenvis av ganger pga speilene. Definitivt et merkelig fenomen, men tror nok det er utbredt. Hvertfall på trøfler får jeg ofte inntrykk av at visuals kommer oftere i prisme-former og slike ''bruddstykker'' som nevnt ovenfor. På syre er det mer avrundet synes jeg, og kan virke noe mer stabilt. Om en i det hele tatt kan bruke ordet ''stabilt'' i samme setning som noen hallusinogener whatsoever, haha.
Sist endret av mrocean; 30. mars 2018 kl. 13:58.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av mrocean Vis innlegg
Sykt at du nevner dette med sti: Jeg var selv på en heftig trip i Vondelpark i Amsterdam. Syklet bortover den lengste rette strekningen i hele parken, helt usannsynlig ute av meg selv. Strekningen ble til strekker på ca ti meter av det som var foran meg, og gjentok seg i det uendelige. Litt samme greia når man stiller seg i en spesifikk vinkel i en heis med bare speil i, en kan liksom se seg selv tusenvis av ganger pga speilene. Definitivt et merkelig fenomen, men tror nok det er utbredt. Hvertfall på trøfler får jeg ofte inntrykk av at visuals kommer oftere i prisme-former og slike ''bruddstykker'' som nevnt ovenfor. På syre er det mer avrundet synes jeg, og kan virke noe mer stabilt. Om en i det hele tatt kan bruke ordet ''stabilt'' i samme setning som noen hallusinogener whatsoever, haha.
Vis hele sitatet...
Har også et inntrykk av at syre er mer forutsigbart og snillere på en måte. På sopp vet man aldri hva man får. Men for all del, det er mulig å trippe divine balls på syre også, spørs på dosering. På 400-500ug syre er jeg ganske far out, men har som regel kontroll på hva jeg driver på med.

På sopp har jeg opplevd at jeg ikke vet hvilken retning som er opp eller ned og ego death-lignende tilstander.

Jeg er ingen veteran eller ekspert på psychs så dette er bare mine opplevelser.
Takk for svar! Ja, det er helt sprøtt hvordan det føles. Som sagt er det morsomt å tenke på i ettertid, men mens det foregikk tenkte jeg bare "Faen, ikke dette her igjen". Man blir ganske stresset når man overbeviser seg selv 100% om at man er fanget i en loop herfra og til evigheten, hehe.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jepp, opplevd det flere ganger, kan virke som tiden står helt stille eller går utrolig sakte. Kompis som tar det opplever det samme også. Det og dejavu og hopping frem og tilbake, det er helt utrolig.
Anonym bruker
"Velkommen Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror det er ganske vanlig.

En av de første trippene til meg og en kamerat var 3-4 timer en loop. Vi prøvde å komme oss ut av huset for å gå på en tur å lufte skallen. Det var midt på natten, vi surra rundt i huset for å finne ting vi trengte å ha med ut, vi hadde en ryggsekk vi gikk rundt i huset med som vi skulle fylle opp med vann og diverse greier. Men vi glemte hva vi holdt på med hvert 10 sekund, bare surra rundt frem og tilbake. Vi skjønte at vi var i en loop, men klarte ikke å komme ut av det, etter hvert så kom vi opp med kodeord som "progress" da vi kom videre et steg. Endte med at vi kom oss ut døra, men ute var det bekkmørt og skummelt, visste ikke hva opp/ned, venstre/høyre var. Etter 10-20 minutter ute gikk vi inn igjen, resten av trippen var helt konge med masse latter.

Mistet jo helt evnen til å tale normalt, ble bare noen lyder og masse forskjellige kodeord hahaaha! Den trippen lever evig i mitt minne
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vi prøvde å komme oss ut av huset for å gå på en tur å lufte skallen. Det var midt på natten, vi surra rundt i huset for å finne ting vi trengte å ha med ut, vi hadde en ryggsekk vi gikk rundt i huset med som vi skulle fylle opp med vann og diverse greier. Men vi glemte hva vi holdt på med hvert 10 sekund, bare surra rundt frem og tilbake.
Vis hele sitatet...
Der har jeg også vært. Husker vi har fem folk som bare skulle hente noen øl i kjøleskapet før vi dro ut en tur i skogen, og til enhver tid var det alltid fire av oss som loka fullstendig.

Etter en stund klarte vi å resonere oss frem til at ALT vi trenger å gjøre er å hente et par øl hver og ta på oss skoene, og at det umulig kan ta en hel kveld. Så da alle fikk et snev av klarhet, kom vi oss omsider ut. Men også i vårt tilfelle var skogen dritskummel, så det tok ikke lang tid før vi gikk inn igjen
Sitat av Bruce Wayne Vis innlegg
Der har jeg også vært. Husker vi har fem folk som bare skulle hente noen øl i kjøleskapet før vi dro ut en tur i skogen, og til enhver tid var det alltid fire av oss som loka fullstendig.

Etter en stund klarte vi å resonere oss frem til at ALT vi trenger å gjøre er å hente et par øl hver og ta på oss skoene, og at det umulig kan ta en hel kveld. Så da alle fikk et snev av klarhet, kom vi oss omsider ut. Men også i vårt tilfelle var skogen dritskummel, så det tok ikke lang tid før vi gikk inn igjen
Vis hele sitatet...
haha! lsd er noe snodige greier
Selv har jeg ikke opplevd tankeloops som et vanlig fenomen under tripping (hverken på sopp eller syre), men som nevnt så er det et vanlig fenomen om man ikke helt klarer å legge en tanke på hyllen. Jeg har dog en opplevelse som er ganske relevant. Under en av de første turene mine opplevde både jeg og en god venn av meg at stien vi gikk på i skogen der vi trippet virket uendelig, og at vi aldri kom oss ut av skogen. På dette tidspunktet fikk vi begge rare tanker om at skogen ikke ville la oss dra. Heldigvis kom vi oss ut av skogen i vel behold til slutt, men opplevelsen satte en støkk i oss begge.

Meditasjon kan være god trening i forbindelse med forberedelser til tripper om man vil være bedre rustet til å bare la tankene flyte uten å henge seg alt for mye opp i dem.

Sitat av mrocean Vis innlegg
Sykt at du nevner dette med sti: Jeg var selv på en heftig trip i Vondelpark i Amsterdam. Syklet bortover den lengste rette strekningen i hele parken, helt usannsynlig ute av meg selv. Strekningen ble til strekker på ca ti meter av det som var foran meg, og gjentok seg i det uendelige. Litt samme greia når man stiller seg i en spesifikk vinkel i en heis med bare speil i, en kan liksom se seg selv tusenvis av ganger pga speilene. Definitivt et merkelig fenomen, men tror nok det er utbredt. Hvertfall på trøfler får jeg ofte inntrykk av at visuals kommer oftere i prisme-former og slike ''bruddstykker'' som nevnt ovenfor. På syre er det mer avrundet synes jeg, og kan virke noe mer stabilt. Om en i det hele tatt kan bruke ordet ''stabilt'' i samme setning som noen hallusinogener whatsoever, haha.
Vis hele sitatet...
Når du nevner dette med med å stille seg i en spesifikk vinkel foran et speil slik at man ser seg selv tusenvis av ganger i speilene, så kommer jeg til å tenke på en annen opplevelse jeg hadde under en annen tripp: midt i trippen fikk jeg det for meg at jeg skulle gå på badet og se meg selv i speilet. Plutselig virker det som om jeg nærmest blir dratt inn i speilet, og jeg kan se omgivelsene mine bevege seg uavhengig av hvor jeg står i et par sekunder - altså nesten som om jeg skulle stilt to speil ovenfor hverandre samtidig som refleksjonene beveget seg i en loop. Vet egentlig ikke hvordan jeg skal forklare fenomenet på en bedre måte, men det er sikkert andre som har opplevd lignende.
Kjenner meg godt igjen, har fått loops på lsd. Ikke gøy når det pågår ��
Syns det er vanskelig bare det å gå på do når man tripper jeg. Vi var en gjeng som skulle mekke en joint en gang, vi brukte evigheter for vi glemte hva vi dreiv med og hvordan vi gjorde det. ��
Sitat av wildthing Vis innlegg
Syns det er vanskelig bare det å gå på do når man tripper jeg. Vi var en gjeng som skulle mekke en joint en gang, vi brukte evigheter for vi glemte hva vi dreiv med og hvordan vi gjorde det. ��
Vis hele sitatet...
Kjenner til den også. Finmotorikken er helt borte, og når man først begynner å få teknikken, er man så klam på fingrene at papiret blir gjennomvått

Nei, det er ganske stress når man er midt i loopen. Men det virker i hvert fall som at slike loops er ganske normalt.
Tror ikke jeg kjenner meg helt igjen i beskrivelsen, men i en periode etter inntak av Flein, etter kaleidoskopien har avtatt og man en stund lurer på om soppen bare har gitt opp, dukker plutselig en påtrengende opplevelse av deja-vu opp for enhver bevisst handling jeg foretar. Regner med at det er minnebehandlingssekvensen som by-passer kortidsminnet og oppretter et varig minne uten sedvanlig katalogisering, eller no sånt... (Hjemmesnekra teori, hjemmesnekra terminologi. Alle med hallusinogen erfaring bør fatte poenget uten oppheng i semantikken) Når jeg tenker meg om... Litt usikker på hva som pleier å skje noen timer der... Ofte litt nede, daff og små irriterende kjedsom. Drekker et par pils og røyker ei bønne. Hverdag allerede? knitre-knatre-svoosj .... Så plutselig spyttes jeg ut etter første sentrifugering/peak, både rysta og rørt, mens jeg hiver etter pusten og lurer på hva faen skjedde? Er stort sett alt jeg rekker, et dypt magadrag, før jeg suges baklengs inn i trippen igjen og sekvens gjentas x antall ganger, avhengig av form, dose, redosering etc. Dårlig fornemmelse av tid, kommer og går i rykk og napp, men helt umulig å rulle sigg i dalene. Snur og vender konsekvent papiret med limet utovervendt mot meg, uansett hvor hardt jeg konser, og tobakken kryper og vrir seg og er helt umulig å holde på plass.
Jeg kjenner meg igjen. Var en gang jeg trippa skikkelig balle var helt ute. Havnet i skikkelig bade loops der som endte med at jeg sprang ut ytterdøra, så endte jeg opp i sofaen igjen. Når jeg først hadde kommet ut av noe som virket som flere timer med tur, spurte jeg exen hvor lang tid det hadde gått, og da var det snakk om noen minutter. Da var jeg nesten på gråten. Artig og tenke på i ettertid, men der og da var det helt forjævlig.
Leste bare første post, jeg tok 2c-d som jeg elsker, verden er blank og skinner som glass oog alt renner overalt. Og fire somadril, jeg tenkte hva som helst fet og prøvde å holde tanken og fløy gjennom tanketunneller etter tanken uten å få tak i den igjen, var for på tripp. Så kom jeg som opp av vannnet og va helt fin, kunne snakke, tok meg et skudd med subb som jeg var avhengig av da, og var normal tripp etter det. SYKT! Jeg tok så rein psylocybin, 4-aco-dmt og skogen var magisk og trærne hadde fingre og tok på meg=D

Har spist mmeg en knips =) så ble revet med av denn e posten. Tid for horisontalposisjon med full dur med trance fra 90 tallet only.... Og rødt lys. Og hunden og meg=) Må sette på alarm for jeg sovner alltid på knips merkelig nok, men jeg går på metadon så who knows.

s
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Mine two cents:
Spørsmålet gjør meg litt forundret for i min krets og de jeg kjenner som har leflet med psykedelika så er tankeloopene alltid en del av trippen, jeg vil gå så langt å si at det er noe av essensen i en trip. Steg en er at man kaster av seg det innlærte (man snakker ofte om filter som hjernen har bygd seg opp over livet), så alle sanseinntrykk blir mer intense. Fra et evolusjonært standpunkt kan man si at disse filtrene hjelper oss å overleve, de fjerner all "støyen" som hadde forstyrret oss når vi prøvde å overleve fra rovdyr på savannen.
Det neste punktet er tankeloops/tankekjøret, de kan manifestere seg på flere måter men en fellesnevner for meg var at man henger seg opp i noe: Analyserer det og sorterer informasjonen og så kommer man til slutt til en konklusjon, men i det øyeblikket du holder på å innta essensen av denne konklusjonen så forsvinner den som dugg i solskinn og du starter "på nytt" å analysere. Det slitsomme kunne være når man var ganske tura så hadde du kanskje gått igjennom en slik iterasjon for 7.ende gang før du selv innså det, spesielt på LSD.
Satt i en taxi på vei hjem i tidlige morgentimer etter ett litt heftig nasjpiel. Mobilen min hadde inntatt 2 extacy og en keybump 2cx (anslagsvis 2cb). Rett før man kommer til destinasjonen jeg skulle av står det 2 blokker.

Jeg satt og så ut vinduet, og oppdaget at vi passerte disse blokkene både 5 og 6 ganger. Jeg lot hjernen flyte og passerte dem noen ganger til. Det ble litt ubehagelig så jeg ba taxien stoppe. Selv etter taxien stoppet, og man så ut av vinduene så passerte vi enda blokkene, igjen og igjen. Mobilen holdt seg rolig, betalte for seg, ønsket taxisjåføren god natt, noe som ble flirt av siden solen var stått opp. Først etter døren ble åpnet og man kom seg ut av taxien så stoppet denne syklusen. Både jeg og mobilen var faen meg stoppet ved blokkene vi hadde passert haugevis av ganger. Måtte flire litt av meg selv og hadde en veldig behagelig gåtur resten av veien til destinasjonen. Masse farger og følelser. Tok meg forøvrig en dusj når jeg kom frem. Dusjen ble forresten til ett slags romskip. Var en jævla god dusj.
Standard med loops. Hvordan en takler disse påvirker hvor lange disse loopsen blir, i hvert fall etter egen erfaring. Beste man kan gjøre er å flire & let that shit go.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skjer med meg de gangene jeg røyker weed mens jeg tripper på sopp
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skjer med meg de gangene jeg røyker weed mens jeg tripper på sopp
Vis hele sitatet...
Vi hadde også røyka weed i forkant, så det var nok med på å forsterke det