Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1184
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei .
Jeg er på noe som heter ND dom der jeg må blandt annet holde meg totalt rusfri hele perioden jeg har denne dommen.

Mitt spørsmål til dere freakere er : om jeg reiser til Amsterdam og får lege erklæring der på at jeg må ha weed for angsten min, reiser hjem med dette og røyker og viser denne legeerklæringen til kriminal omsorgen vil det være gyldig da ?

Vet det er en long shot men tenkte kanskje noen her inne viste noe
Anonym bruker
"Ekstravagant Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du får det fra legen at du må ha dette skulle jeg ikke tro at fengselsvesenet (eller hva det nå er ND betyr) kan nekte deg det, da det blir lovlig for det når du får det på resept. Kanskje noen andre kan gå litt dypere inn på lovverket.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
ND dom er et alternativ til fengsel der en av kriteriene er tett oppfølging med urinprøver .
Ja håpa lissom på at jeg kunne gjøre det på denne måten men siden det er fra en lege i utland blir jeg usikker og håpet kanskje på at noen her viste mer om det .
Hadde det vært fra lege i Norge hadde det vært 0 stress men vi er nok noen 10 år unna den muligheten
Uten at jeg kjenner til regelverket inngående virker det for meg som bruk av narkotika, legeerklæring eller ikke, vil være et klart brudd med vilkårene og grunnlaget for ND. Det logiske ville være at du med en slik legeerklæring ble møtt med: "Javel, du trenger tydeligvis weed, men da må du tilbake til ordinær straff ettersom hele poenget med ND er at den dømte skal motiveres til å bli rusfri.

"ND er et alternativ til ubetinget fengselsstraff for rusmiddelavhengige som dømmes for kriminalitet knyttet til rusavhengigheten."
"Den som dømmes må være motivert og ønske å gjøre en innsats for å bli rusfri og gjøre endringer i livet. "

Det er lite som tyder på at dette er forenelig med "lovlig" bruk av narkotika.

http://www.kriminalomsorgen.no/narko...237893.no.html
Sist endret av Cikey; 27. mars 2018 kl. 08:15. Grunn: link
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du kan ikke få Cannabis for angstlidelse i Nederland.

Om du tar en titt på det nederlandske Cannabis byråets nettsider, så er ikkeangst listet som en gyldig grunn for bruk.

Det andre er at du kan ikke gå rett til en Nederlandsk lege, du må.ha prøvd tradisjonelle behandlingsmetoder først, og så etter at de ikke har fungert kan du i samråd med din lege dokumentere dette og så tar kontakt med helsevesenet i Nederland.

Medisinsk Cannabis i Nederland er ikke hva det er i USA, der reglene er så løse at man praktisk talt kan kalle det legalisert rekreasjonelt bruk.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ok , takker for svar .
Var verdt forsøket
swagmaster
surrrr's Avatar
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Du kan ikke få Cannabis for angstlidelse i Nederland.

Om du tar en titt på det nederlandske Cannabis byråets nettsider, så er ikkeangst listet som en gyldig grunn for bruk.

Det andre er at du kan ikke gå rett til en Nederlandsk lege, du må.ha prøvd tradisjonelle behandlingsmetoder først, og så etter at de ikke har fungert kan du i samråd med din lege dokumentere dette og så tar kontakt med helsevesenet i Nederland.

Medisinsk Cannabis i Nederland er ikke hva det er i USA, der reglene er så løse at man praktisk talt kan kalle det legalisert rekreasjonelt bruk.
Vis hele sitatet...
Når det er sagt fins det flere leger i Nederland som skriver ut resept på cannabis over en lav sko. Og har man en gyldig resept på medisin i Schengen, så har man lov til å ha med seg dette over grensen for 30 (?) dagers bruk.

Jeg har personlig erfaring med å få utskrevet dette for plager som ikke står på listen du linker til av en lege i Nederland, uten å ha nevnt dette for helseapparatet i Norge. Nå skal det sies at jeg endte opp med å ikke ta det med hjem, men poenget mitt er at jeg kunne gjort det, og det helt lovlig. Uten å involvere norsk helsevesen eller å ha en gyldig grunn etter den listen du linker til.

It is up to doctors to determine which conditions would benefit from treatment with medicinal cannabis, and the circumstances under which that would be right for the patient. In doing so they are not limited to the list of conditions given above.
Vis hele sitatet...
For TS sin del vil jeg dog ikke tro det har så mye å si, da en slik kontrakt vil etter min mening være brutt ved bruk av rusmidler. Med eller uten resept.
Sist endret av surrrr; 27. mars 2018 kl. 11:55. Grunn: La til sitat