Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5787
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Som i tittelen; hva er egentlig forskjellene på xtc og Emma? Da mener jeg på pris og rus
Da Shulgin gjenoppdaget MDMA kalte han det ecstasy på grunn av effektene det gir. Tabletter blir ofte omtalt som ecstasy og ren MDMA blir kalt MDMA. I pressa piller vet du ikke hva de inneholder, og de kan inneholde alt fra koffein til PMMA. Det kan du selvsagt sjekke med et testkit.

Ren MDMA i pulver er å foretrekke i mine øyne da produktet sannsynligvis ikke er blandet med noe, men det kan selvsagt være det og. Effektene på mdma kan du google deg frem til. Effektene av ecstasy-piller kan variere i veldig stor grad fordi mengden MDMA varierer så sterkt, samt stoffene som blir blandet inn.

Når det gjelder pris er det etter min erfaring litt dyrere med pillene. De er mer praktiske og mer vriene å produsere, så det kan være derfor. Personlig pleier jeg å helle MDMApulver i kapsler for enkel konsumering og frakt
Sist endret av Pygoscelis; 17. mai 2017 kl. 21:03.
MDMA er hovedvirkestoffet i party-pillen ecstasy. MDMA reint i seg selv kommer i krystall form, mens ecstasy kommer i pilleformat.
Det som kan være skummelt med ecstasy er at du veit ikke hva pillen inneholder med mindre du tester den, og produsentene liker og mikse mye rart i det for og forsterke MDMA rusen. Amfetamin er ofte brukt, mens mengden MDMA oftest ligger på 100 pluss minus.

Skal du prøve stoffet ut prøv og få tak i reint MDMA og ikke ecstasy, er alltid kjipt når du har hatt ventetid på 2-3 måneder siden forrige trip og ecstasy'n du droppet 40min siden ikke funka for fem flate øre. Men hva vet jeg, hender seg at jeg får tak i x som må ha hatt et MDMA innhold på minst 150/200 siden det var en episode her for en stund siden som satte sine preg.

Pris kan jeg ikke fortelle deg da dette går igjennom reglene.
Føler knips/xtc er en lek med ilden, mens ren pulver ofte er ikke noe annet enn nettopp rent. Dette er personlige erfaringer. Og oppturen på sterke piller er et helvette, mens ren er mer gradvis og bedre. Igjen, personlig mening. Det jeg legger i "lek med ilden" er at ofte er det uvisst hva andre stoffer som er i pillen, med mindre man tester. Hold deg til krystall vis du skal være safe.
Sitat av Pygoscelis Vis innlegg
Da Shulgin gjenoppdaget MDMA kalte han det ecstasy på grunn av effektene det gir.
Vis hele sitatet...
Ikke det at det betyr så veldig mye, men det var ikke Shulgin som kalte det ecstasy. Faktisk så likte han ikke navnet og mente folk heller skulle kaldt det empathy.

Så ecstasy er ett slang ord for MDMA, men i dag så referere man ofte til ecstasy som MDMA/MDxx i pille form, ofte blandet med speed eller andre stoffer. Men det jeg vill kalle gode ecstasy piller er ren og god MDMA i pille form bare. Dårlige/bøff piller er PMA, PMMA, meth, speed, koffein you name it og er potensielt livs farlige.
Sitat av Pygoscelis Vis innlegg
Da Shulgin gjenoppdaget MDMA kalte han det ecstasy på grunn av effektene det gir.
Vis hele sitatet...
Ecstasy var ikke det Shulgin kalte MDMA.
Hele "Ecstasy"-konceptet odela den medisinske aspekten av MDMA, enligt Shulgin.

Se og lar

https://www.youtube.com/watch?v=qXHyKyoHJzo&t=13s


EDIT: Sorry, sag Alges post na.
Sist endret av travaxa; 18. mai 2017 kl. 07:43.
Ecstacy er i pilleform og inneholder som oftest (/alltid) også andre stoffer enn MDMA som nevnt tidligere i tråden. Gjenganger en er gjerne (meth)amfetamin. Personlig syntes jeg ecstacy egner seg best til fest og morro. Den største ulempen med ecstacy er at formen man får ofte varierer i stor grad da innholdet i pillene varierer ekstremt.
For å forberede seg best mulig anbefales det åpenbart bruk av testkit.

MDMA i krystall form er som oftest mye renere, forutsigbart og lettere å dosere.
Personlig syntes jeg ikke ren MDMA er en slager på byen, men heller hjemme ilag med gode venner. Eventuelt en god vennine eller kjæreste - det finnes ingenting bedre.

Liten avsporing;
Brukes ordene krystaller og pulver om hverandre i tråden, eller er MDMA i pulver form representert på markedet i Norge?
Personlig har jeg bare vært borti krystall form og hadde vært svært skeptisk om noen tilbudte med en noe annet.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Trådstarter
Takk for alle svar trodde det var to forskjellige ting før
Sitat av Klistermerke123 Vis innlegg
Liten avsporing;
Brukes ordene krystaller og pulver om hverandre i tråden, eller er MDMA i pulver form representert på markedet i Norge?
Personlig har jeg bare vært borti krystall form og hadde vært svært skeptisk om noen tilbudte med en noe annet.
Vis hele sitatet...
Ville regnet med at de brukes om hverandre.
Knuser du krystallene så får du jo pulver
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Ville regnet med at de brukes om hverandre.
Knuser du krystallene så får du jo pulver
Vis hele sitatet...
Jeg innbiller meg det samme, men syntesisåfall det er en uting uten at jeg skal henge meg for mye opp i det